Getuigen geboorte, huwelijk, overlijden.

Lees meer

Getuigen geboorte, huwelijk, overlijden.

21 aug 2021 23:00
De getuigen worden gesorteerd in volgorde van toevoeging. Is een automatische sortering per gebeurtenis mogelijk in een volgende versie.

Lees meer

Re: Getuigen geboorte, huwelijk, overlijden.

22 aug 2021 09:27
De getuigen worden niet gesorteerd in volgorde van toevoeging. Ze worden gesorteerd op geboortedatum, en als die niet bekend is alfabetisch op naam, waarbij de getuigen zonder geboortedatum eerst staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: JayCee

Lees meer

22 aug 2021 11:09
JayCee
Een getuige kan getuige zijn bij meerdere gelijksoortige gebeurtenissen. Ik kom dat regelmatig tegen in kleine afgelegen dorpen in Italië bij overlijdens waar dezelfde "oudere" personen getuige van aangifte overlijden zijn. Deze "ouderen" zijn thuis, anderen op de akkers of op de bergweide.

Lees meer

22 aug 2021 11:25
Ruud,
de vraag was bedoeld om de soort getuigenis achter alkaar te zien in het hoofdvenster.
bv bij geboorte:
aangifte
aangifte
doop
doop
De huidige sorteringen kunnen verschillend zijn zoals o.a.:(ref bericht van Antoon)
aangifte
doop
aangifte
doop

Lees meer

22 aug 2021 11:39 - 22 aug 2021 11:52
JayCee,

Ik denk dat er een misverstand is.
Wat jij bedoelt is de weergave als de getuige in het hoofdvenster staat waarbij een lijst van "evenementen" waarbij deze enkele persoon getuige was, getoond wordt. Moet dat dan niet gewoon chronologisch in de tijd zijn?

Mijn opmerking geeft weer dat de functie getuige min of meer onafhankelijk van het gebeuren kan zijn maar een "gemakkelijke" oplossing voor het vinden van getuigen kan zijn.

Wat ik begrijp van Antoon's uitleg is de weergave van de getuige(n) bij de enkele gebeurtenis van de persoon (= niet de getuige) in het hoofdvenster
Laatst bewerkt 22 aug 2021 11:52 door Ruud de Ruiter. Reden: Mijn opmerking

Lees meer

22 aug 2021 12:02
Ruud,
JayCee bedoelt wel degelijk de individuele tabbladen van geboorte, huwelijk en overlijden. Je moet lezen wat er staat. Op tabblad geboorte kunnen de twee getuigen bij aangifte en de twee doopheffers wel degelijk door elkaar staan.

Gemaakt door Kunena