kwartierstaat verwijderen

Lees meer

kwartierstaat verwijderen

18 aug 2021 13:59
Ik heb ergens vroeg in mijn stamboom een fout ontdekt. De verkeerde partner en dus ook al haar voorouders onjuist.
Het is simpel om de verbinding tussen de verkeerde partner en haar man te verwijderen, en ook die met haar (niet)kinderen en ook om haar te verwijderen. Maar hoe verwijder is op een simpele manier al haar 500 voorouders?
Martijn

Lees meer

Re: kwartierstaat verwijderen

18 aug 2021 14:14
Martijn,

Eenvoudig is het niet.
Je zou bij alle 500, stuk voor stuk, in het code veld bijv. weg kunnen zetten
Dan daarop sorteren in de personen lijst, ze allemaal markeren -muisklik met shift/zoals bij Windows gebruikelijk- en met rechtsklik van de muis verwijderen kiezen.

Zelf laat ik ze in zo'n geval gewoon staan en geef ze inderdaad een eigen code mee.
Want vroeg of laat kun je een aantal weer tegen komen en dan zou je het opnieuw uit moeten zoeken.

Groet,
Evert.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martijn Romijn

Lees meer

18 aug 2021 14:16
Koppeling met haar "ouders" verbreken
De koppelingen met de ouders van deze "ouders", als die juist zijn, laat je in takt.
Je weet maar nooit of je die nog eens nodig hebt.

Lees meer

18 aug 2021 17:10
Martijn,
Een groot aantal personen verwijderen kan door de personen te selecteren in de personenlijst > rechts klik > geselecteerde personen verwijderen.
Zoals Ruud aangeeft, is totaal verwijderen misschien te vroeg. De personen tijdelijk bijhouden en van uw stamboom splitsen kan door van de personen een groep te maken en als nieuwe stamboom opslaan. Hoe een groep maken, open het groepnvenster en druk op F1 voor de help betreffende dit onderwerp. Van de groep kan je een lijst genereren als hulp bij het selecteren van de personen in de personenlijst.
B.V. plaats de vrouw in het hoofdvenster en maak een groep via Persoon > Toevoegen aan nieuwe groep > vink de nodige opties aan. Ontbrekende personen kan je desnoods later op de bestaande groep toevoegen door "persoon toevoegen aan bestaande groep".

Lees meer

18 aug 2021 18:28
Martijn,
nog eens je begin verhaal gelezen.
Je hebt dus een persoon ten onrechte aan een partner gekoppeld en aan de rechtmatige kinderen van die partner
Volgens mij volstaat:
1. Koppeling kinderen <> persoon opheffen
2. Koppeling persoon <> partner opheffen
Je laat gewoon die persoon en haar rechtmatige voorouders in het bestand want wie weet onstaat in de toekomst een rechtmatige koppeling met een ander persoon in je bestand
3. Koppeling juiste persoon <> partner maken
4: Op vraag is juiste persoon de moeder van de kinderen van partner, antwoord Ja

Lees meer

20 aug 2021 09:52
Hallo JayCee,
ik denk dat ik je idee ga uitvoeren. Dan ben ik die personen niet kwijt meer dan blijft de omvang van het bestand van de eigen stamboom beperkt.

Lees meer

20 aug 2021 09:55
Ik kan me trouwens voorstellen dat dit iets is waar vaker tegenaan gelopen wordt.
Misschien kunnen de beheerders daar iets voor maken. Een functionaliteit waarmee je behalve de verkeerde persoon ook al zijn/haar voorouders kan selecteren. Dat maakt het makkelijker om die persoon + voorouders in een keer te verwijderen of in een groep te zetten.

Lees meer

20 aug 2021 14:43
Martijn,
lees een het stukje na in de Help over Groepen. Tip-> Ga naar Tonen -> Groepen en druk op F1

Gemaakt door Kunena