feit verwijderen

• Henk Lunstroo
  • Auteur

feit verwijderen

17 aug 2021 11:56
Ik heb onder "overig" de categorie "living" staan. Nu lukt het mij niet dit feit bij een persoon te verwijderen. Ik krijg wel het scherm "dit feit ook verwijderen bij ...., maar de OK-knop op dit scherm werkt niet. Doe ik iets fout?

Lees meer

Re: feit verwijderen

17 aug 2021 12:46
Klik met de rechtermuis in het feitenvenster op de regel 'living' en u krijgt alleen de vraag 'Toevoegen , wijzigen, verwijderen'. kies voor verwijderen

• Henk Lunstroo
  • Auteur

17 aug 2021 15:05
Dat doe ik dus, maar dan komt het scherm, "ook verwijderen bij". Zet dan een vinkje bij "Broers/zuster", klik op OK en dan gebeurt er niets. OK licht ook niet op. Als ik op het kruisje rechtsboven klikt verdwijnt dat scherm, maar living blijft staan bij de geselecteerde persoon.
Dat gaat dus niet goed.

Lees meer

17 aug 2021 16:30
Inderdaad, als dezelfde feit voorkomt bij de familie, dan kun je dat gelijk verwijderen. Maar inhoudelijk, dus niet alleen de categorie, moet wel gelijk zijn.

• Henk Lunstroo
  • Auteur

17 aug 2021 17:52
Sorry Han, ik begrijp je niet. Neem een gezin met twee kinderen. Bij beide staat 'living' aangegeven.Dat wil ik weghebben. Dus ga ik naar het feitenvenster, klik op living en geef aan verwijderen. Dan komt dat tussenscherm (ook verwijderen bij..). Klik op broer/zuster en dan op OK: er gebeurt niets.
Is dit soms een nieuwigheidje bij Aldfaer10? Ik heb een bestand met 702848 personen en tot dusverre nooit problemen gehad daarmee. Zou je het eens niet willen reproduceren?

Lees meer

17 aug 2021 18:54
De inhoud van living moet bij allen gelijk zijn.
Als de tekst behorende bij de categorie living verschillend is dan kan er niets verwijderd worden.

Of is het zo dat er uitsluitend een categorie is 'living' zonder verdere teksttoevoeging bij de persoon?

• Henk Lunstroo
  • Auteur

17 aug 2021 19:29
Er is uitsluitend 'living' zonder teksttoevoeging: ik klik bij zo'n persoon op feiten1, dan op "living" en dan staat er in het vak "living". Meer tekst is er niet.

Lees meer

17 aug 2021 19:55
Een "leeg" feit bestaat niet want de aanmaak wordt geweigerd
Ook spaties zijn tekst en zijn dus niet zichtbaar
Verschillende "lege" feiten living met verschillend aantal spaties dienen separaat verwijderd te worden

• Henk Lunstroo
  • Auteur

18 aug 2021 09:20
De laatste opmerking van Ruud was een eye-opener. Ik heb bij elke persoon een letter toegevoegd en toen liet het "feit" zich wel verwijderen. Persoon voor persoon.
Voor de goede orde het betrof allemaal personen die, via een Gedcom waren geïmporteerd uit andere bestanden. Dan kan kennelijk een "leeg" feit wel bestaan, maar kan Aldfaer er niets mee.
Onopgelost blijft dat de OK-knop in het scherm (ook verwijderen bij..) niet werkt, maar daar heb ik geen last van.
Hartelijk dank voor de hulp, wat mij betreft is dit topic gesloten.

Lees meer

18 aug 2021 09:44
Henk,
Onopgelost blijft dat de OK-knop in het scherm (ook verwijderen bij..) niet werkt
Je kunt nog controleren via Stamboom ->Onderhoud->Categorie...
indien daar nog living wordt genoemd dan bestaat de Categorie nog selecteer living en klik op Zoek. dan worden alle personen die nog een Categorie living hebben getoond.
Deze hebben dan nog een lege inhoud.

• Henk Lunstroo
  • Auteur

18 aug 2021 10:19
Dat klopt, zo heb ik het ook gedaan. Kan ik overigens de categorie living verwijderen?

• Henk Lunstroo
  • Auteur

18 aug 2021 10:21
De categorie living is inmiddels bij "bestand opschonen" al verwijderd.Geweldig!

Gemaakt door Kunena