Versie 10 Vreemde karakters worden verkeerd behandeld

Lees meer

Versie 10 Vreemde karakters worden verkeerd behandeld

14 aug 2021 17:46
Ik installeerde versie 10 vanuit versie 8.
Het eerste dat ik probeerde was om een persoonskaart aan te maken met een persoon die toevallig een accent in zijn naam heeft en dan krijg ik voor de é de karakters é te zien. Ook andere "vreemde" karakters zijn verkeerd. Uit ervaring weet ik dat dit met omvormingen van één karakterset naar een andere te maken heeft, maar ik vond geen instelling om daar iets aan te doen.

Ik installeerde Versie 10 dan maar eens helemaal opnieuw (dus niet vanuit versie acht) en het probleem is verdwenen. Maar ik ben wel al mijn instellingen kwijt. Dat loste ik op door alle .ini en .iniprog over te kopiëren van versie 8.

Een installatie vanuit de vorige versie zou toch niet dat soort problemen mogen geven (ik zal toch wel niet de enige zijn die dit tegenkomt veronderstel ik).

Guy

Lees meer

Re: Versie 10 Vreemde karakters worden verkeerd behandeld

14 aug 2021 18:05
Ik denk dat u de update van de standaard rapporten en nieuwe Bonus niet heeft afgewacht. Die dienen zich altijd aan NA de update naar versie 10. Door een cleane installatie verliest u alle instellingen.

Lees meer

15 aug 2021 11:23
Als die standaard rapporten nog niet klaar zijn dan zou een aankondiging van een nieuwe versie die tot problemen leidt toch beter niet gebeuren vind ik.

Lees meer

15 aug 2021 11:31
Guy,
Indien je nu nog steeds het probleem hebt, ga eens naar Menu Help en klik op Versiebeheer Aldfaer...
Dan zal vermoedelijk in de linker kolom Aldfaer-rapporten vet afgedrukt staan.
Deze dient nu nog bijgewerkt te worden

Lees meer

15 aug 2021 11:33
De standaard waren wel klaar. Na een automatische update van Aldfaer sluit de oude versie van Aldfaer automatisch af en wordt automatisch de nieuwe versie van Aldfaer opgestart. Vervolgens ziet de nieuwe versie van Aldfaer dat er een nieuwe versie van de standaard rapporten beschikbaar is en biedt die aan ter installatie. Als u dan op installeren klikt dan heeft u meteen ook de nieuwe versie van de rapporten. Deze procedure verloopt normaal vlekkeloos en ik heb ze net nog zonder problemen getest.

Lees meer

15 aug 2021 11:49 - 15 aug 2021 11:59
Ik vermoed dat Guy de vraag van Aldfaer of er na de update geherstart moet worden met nee heeft beantwoord waardoor de vervolginstallaties van de standaard- en bonusrapporten zelfstandig bijgewerkt moeten worden dan wel moet wachten op de hernieuwde aankondiging dat er nieuwe updates zijn.
Laatst bewerkt 15 aug 2021 11:59 door Han Kortekaas.

Lees meer

15 aug 2021 12:06
Het kan ook hiermee te maken hebben, een cache-probleem dus.

Lees meer

15 aug 2021 13:48
Jullie hebben gelijk, ik had de nieuwe versie van rapporten niet geinstalleerd. Gelukkig had ik de map met versie 10 die het probleem gaf nog bewaard en kon ik dat dus nagaan. Na installatie van de rapporten is het probleem inderdaad verdwenen.
Er misschien bij de overgang naar een nieuwe versie domme mensen zoals ik beter op attent maken dat ALLE componenten moeten geïnstalleerd worden (of het staat er, maar dan heb ik het niet gelezen).
Guy

Gemaakt door Kunena