- Bedankjes 0
Gestructureerd bronnensysteem
- Frans Roelvink
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Gestructureerd bronnensysteem
13 aug 2021 15:05
Sinds kort ben ik mij weer gaan verdiepen in het werken met Aldfaer. Ik ben dan ook sinds vandaag aangemeld als gebruiker van dit forum. Ik ben bekend met het werken met GensDataPro. Wat mij opvalt is, dat ik weliswaar in het veld Bron een bronvermelding kan zetten, maar dat een systeem van het vermelden van bronnen, zoals dat bij GensDataPro het geval is, voor zover ik het kan zien, ontbreekt. Bestaat er een sjabloon waarbij ik eerst de bron aanmaak en dan de persoon kan koppelen aan de bron. Bijvoorbeeld. Bij een huwelijksakte moet ik nu zowel bij de bruidegom als bij de bruid de bron het het veld Bron zetten. Het zou toch wel gemakkelijk zijn, wanneer ik zowel bruidegom als bruid met 1 klik kan koppelen aan de bronvermelding. Ik heb nog niet gekeken hoe dit werkt bij het verwerken of koppelen van materiaal zoals foto's, bidprentjes, scans van krantenberichten en dergelijke zaken. Alvast bedankt voor de reactie.
- Han Kortekaas
-
Re: Gestructureerd bronnensysteem
13 aug 2021 16:12 - 13 aug 2021 16:14
Frans,
in Aldfaer kun je bij de Tab van de gebeurtenis een bron aangeven. Bij een huwelijk is de bron altijd eenmalig voor zowel de man als de vrouw. Er is geen systeem om eerst de bron aan te maken, dat gaat tegelijk. Als de bron hetzelfde is en je hebt Extra -> Automatisch aanvullen aan, dan krijg je automatisch de bron voor eventueel hergebruik, net zoals bijvoorbeeld de plaatsnaam.
Vervolgens kun je in Stamboom -> Onderhoud -> Bronnen de bron intikken en dan de personen zoeken die daar bijhoren.
In de Bonusrapporten -> Uitzoeken zit ook een sjabloon Bronnen.
in Aldfaer kun je bij de Tab van de gebeurtenis een bron aangeven. Bij een huwelijk is de bron altijd eenmalig voor zowel de man als de vrouw. Er is geen systeem om eerst de bron aan te maken, dat gaat tegelijk. Als de bron hetzelfde is en je hebt Extra -> Automatisch aanvullen aan, dan krijg je automatisch de bron voor eventueel hergebruik, net zoals bijvoorbeeld de plaatsnaam.
Vervolgens kun je in Stamboom -> Onderhoud -> Bronnen de bron intikken en dan de personen zoeken die daar bijhoren.
In de Bonusrapporten -> Uitzoeken zit ook een sjabloon Bronnen.
Laatst bewerkt 13 aug 2021 16:14 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frans Roelvink
- Frans Roelvink
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Gestructureerd bronnensysteem
13 aug 2021 18:27
Bedankt voor de reactie. Ik zal er naar kijken. Ik heb inmiddels gezien dat bij het ingevoerde huwelijk inderdaad de bron zowel bij de bruid als bij de bruidegom is ingevuld.