- Bedankjes 1024
Aldfaer in Linux: hoe werkend te krijgen?
- sophie
- Auteur
Aldfaer in Linux: hoe werkend te krijgen?
12 aug 2021 13:39
Als ik Aldfaer onder Wine probeer te installeren, krijg ik bij het opstarten van Aldfaer de melding dat "Aldfaer niet in de juiste map is geïnstalleerd" ("Aldfaer is in de map C:\ geïnstalleerd. Voor een correcte werking dient Aldfaer in een andere map geïnstalleerd te worden"), welke locatie ik ook probeer: deze melding blijft terugkomen.
Hoe kan ik Aldfaer onder Wine werkend krijgen? Het alternatief van een echte virtuele machine staat me niet zo aan, aangezien dit een licentiekost zou betekenen en ik het enkel voor Aldfaer zou gebruiken (wat ik niet iedere dag/week of maand doe). Dit zou mijn allerlaatste keus zijn. Hoe hebben andere Linux gebruikers dit voor elkaar gekregen?
Is het anders een idee om geld bij elkaar te verzamelen voor een native Mac en Linux versie?
Hoe kan ik Aldfaer onder Wine werkend krijgen? Het alternatief van een echte virtuele machine staat me niet zo aan, aangezien dit een licentiekost zou betekenen en ik het enkel voor Aldfaer zou gebruiken (wat ik niet iedere dag/week of maand doe). Dit zou mijn allerlaatste keus zijn. Hoe hebben andere Linux gebruikers dit voor elkaar gekregen?
Is het anders een idee om geld bij elkaar te verzamelen voor een native Mac en Linux versie?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Aldfaer in Linux: hoe werkend te krijgen?
12 aug 2021 13:44
Alleen Aldfaer versie 6.2 werkt goed in Linux. Zoek op dit forum met trefwoord "Linux" voor meer informatie. De meest voor de hand liggende installatie is via VirtualBox met Windows.
- sophie
- Auteur
Re: Aldfaer in Linux: hoe werkend te krijgen?
12 aug 2021 13:53
Ik had gezocht, maar aangezien het geen recente topics waren vroeg ik me af of er in de tussentijd iets was veranderd. Vandaar de vraag
.