- Bedankjes 0
verwantschap
- philip willems
- Auteur
Lees minder
Lees meer
verwantschap
26 jul 2021 09:23
Ik heb gezocht in het forum en de helpfile naar het aantonen van verwantschap tussen 2 personen. Ik krijg dit niet goed voor elkaar. Als ik op het icoontje voor verwantschap klik en ik pak de hoofdpersoon uit de stamboom (in dit geval mijn zoon) en ik klik dan op een andere persoon dan veranderd aldfaer in het zoeken op deze nieuwe persoon. Als ik echter door de lijst heen scroll dan zijn er personen waarbij ik de verwantschap in het dossiervenster zie en bij andere personen verschijnt er niets, ook als er duidelijk een directe verwantschapslijn te zien is (personen staan in blauw aangegeven met een nummer erachter).
- Ruud de Ruiter
-
Re: verwantschap
27 jul 2021 10:46
In het verwantschapvenster, ziet u boven 2 groepen van kolommen in gelijke grootte?
en is automatisch berekenen aangevinkt?
en is automatisch berekenen aangevinkt?
- philip willems
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Han Kortekaas
-
03 aug 2021 11:24
Kunt u eens kijken of de Aldfaer rapporten de laatste versie hebben? Zie Help -> Versiebeheer Aldfaer -> Aldfaer rapporten. Dat moet zijn 8.1.0.2
- De Coster René
-
- Ruud de Ruiter
-
03 aug 2021 13:09
Philip
Het lijkt er op dat de andere helft links buiten beeld is.
Probeer eens uiterst links naar rechts te verslepen en/of het vol scherm vierkant rechts boven aan te klikken
Het lijkt er op dat de andere helft links buiten beeld is.
Probeer eens uiterst links naar rechts te verslepen en/of het vol scherm vierkant rechts boven aan te klikken
- Han Kortekaas
-
03 aug 2021 13:32
Bij nader inzien moet u Aldfaer afsluiten en het bestandje C:\Aldfaer\aldfaer.iniprogram verwijderen. Als u daarna Aldfaer opent zijn instellingen van vensters weer de default instellingen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: philip willems
- philip willems
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
04 aug 2021 15:33
ik had een oudere versie maar ook met de nieuwe geen verandering
- Evert
04 aug 2021 16:28
Philip,
En de 2 andere invalshoeken (Han en Ruud)
-ini weghalen
-scherm verslepen
geven die ook geen oplossing?
Volgens mijn geheugen, maar ik kan het draadje niet terug vinden, was er eerder een soortgelijk probleem omdat het 2e deel van het scherm naar de rechter rand versleept was.
En daardoor niet meer zichtbaar is..
Evert.
En de 2 andere invalshoeken (Han en Ruud)
-ini weghalen
-scherm verslepen
geven die ook geen oplossing?
Volgens mijn geheugen, maar ik kan het draadje niet terug vinden, was er eerder een soortgelijk probleem omdat het 2e deel van het scherm naar de rechter rand versleept was.
En daardoor niet meer zichtbaar is..
Evert.
- Han Kortekaas
-
04 aug 2021 16:34
Voor dit scherm worden de instellingen opgeslagen in C:\Aldfaer\aldfaer.iniprogram. Scherm verslepen o.i.d. helpt niet.