Aldfaer 9.1

Lees meer

Aldfaer 9.1

20 jul 2021 23:05
Onderstaande meteen gedaan nadat de melding kwam:

Blijft u toch Aldfaer 9.0 of 9.1 gebruiken, maak dan onder geen enkel beding gebruik van het privacyfilter. Als het privacyfilter ingeschakeld is, schakel het dan onmiddellijk uit: menu Extra->Algemeen privacyfilter uitzetten.

Privacy filter staat uit en sinds een week weer een stuk of 50 voorouders gevonden.
Verder nog geen gekke dingen gezien in deze versie 9.1 en schijnt toch allemaal goed te werken.

• Francke

Re: Aldfaer 9.1

21 jul 2021 17:36
Maak je wel na elke afsluitingen van je database een backup of VK?
Of heb je nog op een andere manier je gegevens veilig gesteld?

Lees meer

21 jul 2021 17:58
Beste Frank,

Het gaat er niet om of het met die beperkingen werkt.
Het gaat er om dat het zonder die beperkingen niet goed werkt..

Evert

• Francke

21 jul 2021 20:30
Als het gebruik vh privacyfilter de enige beperking is en je daar mee kan leven, kun je mi 9.1 als overbrugging naar versie 10 gebruiken.

Lees meer

22 jul 2021 10:10 - 22 jul 2021 10:10
Mij ontgaat de zin van deze discussie. Versie 9.xx is door het Aldfaer team ingetrokken en doorgaan met gebruik is naar mijn mening onverstandig. Voor de overgang naar de toekomstige versie 10 is geen tussenstap vanaf versie 8.1 noodzagelijk.
De enige bijdrage is het scheppen van verwarring onder gebruikers met weinig ervaring te meer daar versie 9.1 niet meer voor download beschikbaar is.

Weet ook dat een upgrade versie 9.1 naar versie 10 niet door de testgroep op dit moment is/wordt uitgeprobeerd.
Laatst bewerkt 22 jul 2021 10:10 door Ruud de Ruiter.

• Francke

22 jul 2021 21:12
Vragensteller werkt met versie 9.1 en heeft geen problemen gehad tot nu toe, mijn vraag cq opmerking is: wel goed backuppen.
Dat is toch geen discussie maar een goede raad,

Lees meer

22 jul 2021 22:04
Ik denk dat ik mij voldoende heb uitgedrukt en geef geen verderde reacties

Lees meer

23 jul 2021 18:27
Beste allen, heb dit bericht gepost in het afgesloten testforum maar staat nu openbaar, ook gerapporteerd maar niet gewijzigd.

Betreffende de vragen:
Kan altijd terug naar de 8 versie en verschillen bekijken met de 9 versie indien de 9 versie niet update naar de 10 versie die nog moet uitkomen.

Maak buiten de VK ook Maandbackups en ben deze maand weer gestart na enkele maanden niet met Aldfaer bezig geweest te zijn.

Heb zo altijd het verschil in beeld, maar de overige voordelen van de 9 versie wegen voor mij op tegen terug te gaan naar de 8 versie.

Heb inderdaad geen probleem met het privacy filter daar ik maar een keer per jaar openbare versies maak voor mijn website in de Kerstvakantie.

Door mijn andere werkwijzes en eigen uitgezette zoektocht naar de voorouders van onze kinderen maak ik al jaren verwarring maar zorg ik wel dat uiteindelijk Aldfaer verbeterd word.

Wil geen verwarring scheppen voor ongeoefende Aldfaer gebruikers en geef de goede raad om mij niet te volgen in deze denkwijze om Aldfaer 9 te gebruiken.

Zie echter zeer bedreven Aldfaer gebruikers reageren op deze post, en ieder bedankt voor zijn reactie.

Melding voor de ontwikkelaars blijft gehandhaafd:
Verder nog geen gekke dingen gezien in deze versie 9.1 en schijnt toch allemaal goed te werken.

Lees meer

10 aug 2021 22:44
Voor de geïnteresseerde de melding dat mijn versie goed is overgezet zonder problemen naar de 10 versie

Gemaakt door Kunena