Foutmelding bij genereren rapporten. Vereist versienummer ontbreekt

Lees meer

Foutmelding bij genereren rapporten. Vereist versienummer ontbreekt

12 jul 2021 16:08 - 12 jul 2021 16:12
Bericht gestart door NASO op 11-7- om 16:46
Ik had dit bericht al eerder gepost ( aldfaerforum.nl/kunena/helpdesk/6996-fou...ummer-ontbreekt.html ) maar alle berichten die tussen 3 en 11 juli 2021 geplaatst zijn, zijn verdwenen ( aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/6989-berichten-verdwenen.html ); inclusief de antwoorden dus ik hoop dat ik niet te veel dubbel werk bezorg.

Na enige pauze van het genealogiewerk (en een nieuwe computer) kan ik nu (in versie 8.1) geen Rapporteren meer genereren. dit is het bericht dat ik krijg: "Er is een fout opgetreden. Vereist versienummer van Aldfaer niet gevonden in het bibliotheekbestand Basis.
Controleer de locatie en het versienummer van het ingelezen bibliotheekbestand. Versienummer Basis: Locatie Basis: niet gevonden!"
Dank alvast voor de hulp.
Nathalie
Laatst bewerkt 12 jul 2021 16:12 door Webmaster.

Lees meer

Re: Foutmelding bij genereren rapporten. Vereist versienummer ontbreekt

12 jul 2021 16:11
Antwoord JayCee 11-7 om 20:12
Dit bericht staat er nog waarop nog geen antwoord gezien.

JayCee schreef : (post=41395)Nathalie,
Zoek Aldfaer-bestanden met vink voor programma's en stambomen en stuur hiervan een (leesbaar) knipsel op alsook een van de instellingen voor Rapporten > Bestanden.

Het lijkt op hetzelfde probleem als deze helpdeskvraag: aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/6632-vere...ummer-ontbreekt.html Ik heb alle oplossingen die in n.a.v. dat bericht zijn geplaatst (voor zover mogelijk) proberen door te lopen maar het werkt niet. Alle Aldfaerbestanden van mijn computer gehaald + de-installatie; opnieuw opstarten + installeren; stamboombestand weer terugzetten. Werkt allemaal niet. Hetzelfde nog een keer gedaan maar toen de GEDCOM geimporteerd. Het probleem blijft.

Graag advies. Want het niet meer kunnen genereren van rapporten is erg vervelend.

Gemaakt door Kunena