- Bedankjes 1634
zwart invulscherm
- Jan Krol
- Auteur
zwart invulscherm
17 jun 2021 15:40
versie 8.1.4 geinstalleerd, invulscherm is zwart.
in C\Aldfear heb ik de bestandjes Aldfear ini en Aldfeariniprogram niet om nadere naam b.v. Aldfear,,oud.ini en Aldfear,,oudiniprogram te geven en vervolgens naar start Aldfear opnieuw
wie weet raad,
Jan.
in C\Aldfear heb ik de bestandjes Aldfear ini en Aldfeariniprogram niet om nadere naam b.v. Aldfear,,oud.ini en Aldfear,,oudiniprogram te geven en vervolgens naar start Aldfear opnieuw
wie weet raad,
Jan.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: zwart invulscherm
17 jun 2021 16:17
Ik begrijp uw opmerking over het benoemen van aldfaer.ini en aldfaer.iniprogram niet geheel. Als u dat doet als Adlfaer gesloten is dan zou u een grijs scherm moeten krijgen, dus niet zwart, en dan daarna met Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden alle locaties aanvinken en Aldfaer laten zoeken naar de stamboom bestanden.
U kunt dan de meest recente stamboom selecteren waarna een knop "Open stamboom" actief wordt
U kunt dan de meest recente stamboom selecteren waarna een knop "Open stamboom" actief wordt
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
17 jun 2021 17:45indien u bedoeld dat u beide bestanden niet vindt dan zijn de bestandsextensies niet zichtbaar. Ga hiervoor in verkenner naar tabblad beeld en vink bestandsnaamextensies aan.Jan Krol schreef : .....in C\Aldfear heb ik de bestandjes Aldfear ini en Aldfeariniprogram niet .......
- Jan Krol
- Auteur
17 jun 2021 17:47
Han Kortekaas, de opmerking van de bestandjes en de maamswijziging werd al eens als oplossing gegeven. Wanneer ik nu de meest recente stamboom selecteer en open om gegevens in te voeren dan krijg ik een grijs scherm maar als ik de naam vervolgens wil invoeren dan is het invulscherm helemaal zwart.
Jan.
Jan.
- Evert
17 jun 2021 18:10
Jan,
Heb jij echt versie 8.1.4.
Want dan heb ik iets gemist.
Volgens mij is de huidige versie 8.1
Dus als je versie 8.1.4 is, waar komt die dan vandaan ?
Want op de Aldfaer site staat 8.1 als laatste versie.
Groet,
Evert.
Heb jij echt versie 8.1.4.
Want dan heb ik iets gemist.
Volgens mij is de huidige versie 8.1
Dus als je versie 8.1.4 is, waar komt die dan vandaan ?
Want op de Aldfaer site staat 8.1 als laatste versie.
Groet,
Evert.
- Han Kortekaas
-
17 jun 2021 18:30
@Evert 8.1.4 is waarschijnlijk bedoeld om de Bonusversie aan te geven.
@ Jan is er soms een tweede scherm gebruikt. Wat u beschrijft is mij echt niet duidelijk. Kunt u een plaatje maken van dat 'grijze scherm' waarbij u een naam wilt ingeven. Is dat een naam van een bestand of van een persoon of??
@ Jan is er soms een tweede scherm gebruikt. Wat u beschrijft is mij echt niet duidelijk. Kunt u een plaatje maken van dat 'grijze scherm' waarbij u een naam wilt ingeven. Is dat een naam van een bestand of van een persoon of??
- Jan Krol
- Auteur
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
17 jun 2021 20:51
Jan,
In de map C:\Aldfaer staan de bestanden zoals in knipsel, zo niet moeten de bestandsextensies zichtbaar gemaakt worden zoals in mijn vorig bericht beschreven. Sluit Aldfaer, verander de namen van de 2 bestandjes in Aldfear_oud.ini en Aldfear_oud.iniprogram en vervolgens open Aldfaer. De zwarte velden zouden nu moeten opgelost zijn.
In de map C:\Aldfaer staan de bestanden zoals in knipsel, zo niet moeten de bestandsextensies zichtbaar gemaakt worden zoals in mijn vorig bericht beschreven. Sluit Aldfaer, verander de namen van de 2 bestandjes in Aldfear_oud.ini en Aldfear_oud.iniprogram en vervolgens open Aldfaer. De zwarte velden zouden nu moeten opgelost zijn.