tabblad verloving toevoegen

Lees meer

tabblad verloving toevoegen

08 jun 2021 11:27
Is het mogelijk om een extra sub-tabblad toe te voegen naast de reeds bestaande tabbladen ondertrouw, kerkelijk huwelijk en beëindiging onder het tabblad huwelijk.
Vaak heb je geen huwelijksdatum maar wel verlovingsdatums die je graag wil invoeren.

Lees meer

Re: tabblad verloving toevoegen

08 jun 2021 16:58
kan je toch invoeren bij notities onder huwelijk ??

Lees meer

08 jun 2021 19:38
Of in een Overige feit onderbrengen.

Lees meer

08 jun 2021 20:09
J.F. Hoorntje

Dit is mogelijk door de koppeling tot stand te brengen als Huwelijk zonder de datum van huwelijk of plaast in te vullen.
Ga vervolgens naar op het tab blad huwelijk de gegevens invullen voor Ondertrouw en als deze zijn ingegeven zal de het tab huwelijk wijzigen on Ondertrouw.

Lees meer

09 jun 2021 08:10 - 09 jun 2021 08:13
Meije

Ondertrouw en Verloving zijn niet hetzelfde.

Een Ondertrouw is een publicatie van het voorgenomen huwelijk opdat belanghebbenden daartegen bezwaar konden maken. ( Voor zover mij bekend inmiddels afgeschaft)

Een verloving is een privé afspraak, al dan niet met uitwisseling van ringen, die niet gedocumenteerd wordt. Ook een verloving kan verbroken worden.

Voor genealogie is een verloving geen parameter en (?) is er geen gedcom parameter voor aanwezig. Idem voor afbreken van een verloving

Voor mij, als men dit wil documenteren: invoeren als Relatie met vermelding verloving in het notitieveld

Toevoeging: de teksten in rapportages kunnen dit niet als een verloving rapporteren
Laatst bewerkt 09 jun 2021 08:13 door Ruud de Ruiter. Reden: teksten rapportages

Lees meer

09 jun 2021 09:14 - 09 jun 2021 09:15
Ondertrouw heeft nog steeds dezelfde functie en is wettelijk verplicht opdat onder meer bezwaar kan worden aangetekend.

Jouw indicatie dat voor genealogie een verloving geen parameter is denk ik dat je fout zit. Dat we dat in Aldfaer niet in een apart veld 'Verloving' kunnen noteren is iets anders.

Je kunt de relatievorm 'Relatie' daar natuurlijk voor gebruiken en/of met notitievelden werken. Zolang het de gebruiker maar duidelijk is voor zijn genealogische navorsingen.
Laatst bewerkt 09 jun 2021 09:15 door Han Kortekaas.

Lees meer

09 jun 2021 10:25
Aanvulling;
ik was de nieuwste formele versie gedcom 7.0 aan het bekijken en daar komt Engagement in voor.

Gemaakt door Kunena