- Bedankjes 77
Aldfear 9.0 en 9.1
- Jaap van Liere
- Auteur
Aldfear 9.0 en 9.1
21 mei 2021 19:26
Helaas ben ik een redelijke digibeet, vandaar de vraag: met deïnstalleer Aldfear 9.0 of 9.1 met Uninstal.exe vernietig ik dan niet mijn bestand? (jaren werk!) en haal 8.1 van webside, koppelt die dan gelijk aan mijn bestand?
Overigens als ik Aldfear.nl opzoek op het net krijg ik: Error, webside wellicht te koop !
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
Jaap van Liere
Overigens als ik Aldfear.nl opzoek op het net krijg ik: Error, webside wellicht te koop !
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
Jaap van Liere
- De Coster René
-
Lees minder
Lees meer
Re: Aldfear 9.0 en 9.1
21 mei 2021 20:07
Als alles geïnstalleerd is zoals het moet (in de juiste mappen) dan ben je de stambomen niet kwijt met een nieuwe versie van het Aldfaer programma.
Het programma zelf staat in C:/ en de stambomen staan in C:\Users\uwnaam\Documents
Het programma zelf staat in C:/ en de stambomen staan in C:\Users\uwnaam\Documents
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
21 mei 2021 20:11
Als uw stamboom en veiligheidskopieën zich in de juiste mappen bevinden, respectievelijk C:\Users\uwnaam\Documents\Aldfaer<Stambomen en C:\Users\uwnaam\Documents\Aldfaer\veiligheidskopieën, dan zitten ze veilig.
Deïnstalleer Aldfaer 9. Downloaden van versie 8.1 doet u via www.aldfaer.net .
Na installatie ga naar menu Bestand > Open en navigeer naar de stamboom in hoger genoemde map.
Deïnstalleer Aldfaer 9. Downloaden van versie 8.1 doet u via www.aldfaer.net .
Na installatie ga naar menu Bestand > Open en navigeer naar de stamboom in hoger genoemde map.
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
21 mei 2021 20:36
Het is Aldfaer, en niet Aldfear. En dus ook
Aldfaer.nl
.
- wim kesteloo
06 jun 2021 18:28
Goeden avond,
Het volgende zit bij mij op: Deze pc >Lokale schijf (C) >Aldfaer :
Aldfaer ini, 2 keer; aldfaer smooth; gi.ini; help.aplg; familie. ini; kesteloo-voor conversie; conversie log; kesteloo aldf; kesteloo.log; rapporten.aplg; rubriek.dat, en Uninstall.exe.
In : Deze pc > Documenten > Aldfaer > zit een map met de Veiligheidskopieën van 3 verschillende families.
Wat moet deze domme oude man doen om zonder verlies naar 8.1 terug te gaan? Of is het beter te wachten tot de volgende update?
Verder lukt het inloggen op de ene plaats wel en op de andere niet, daar zal ik dus ook wel iets fout doen. Maar zelfs opnieuw inloggen met naam of e- mail adres en wachtwoord wil dan niet.
Jullie hebben een voor mij vreemde hobby, ik twijfel er aan of het altijd wel zo leuk is. Sterkte en hartelijke groet, Wim Kesteloo.
Het volgende zit bij mij op: Deze pc >Lokale schijf (C) >Aldfaer :
Aldfaer ini, 2 keer; aldfaer smooth; gi.ini; help.aplg; familie. ini; kesteloo-voor conversie; conversie log; kesteloo aldf; kesteloo.log; rapporten.aplg; rubriek.dat, en Uninstall.exe.
In : Deze pc > Documenten > Aldfaer > zit een map met de Veiligheidskopieën van 3 verschillende families.
Wat moet deze domme oude man doen om zonder verlies naar 8.1 terug te gaan? Of is het beter te wachten tot de volgende update?
Verder lukt het inloggen op de ene plaats wel en op de andere niet, daar zal ik dus ook wel iets fout doen. Maar zelfs opnieuw inloggen met naam of e- mail adres en wachtwoord wil dan niet.
Jullie hebben een voor mij vreemde hobby, ik twijfel er aan of het altijd wel zo leuk is. Sterkte en hartelijke groet, Wim Kesteloo.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
06 jun 2021 19:57 - 06 jun 2021 19:58
Wim,
Verplaats eerst de bestanden kesteloo-voor conversie; conversie log; kesteloo aldf; kesteloo.log naar de map \Documenten\Aldfaer\Stambomen.
De drie veiligheidskopieën moeten in \Documenten\Aldfaer\Veiligheidskopieën staan.
Deïnstalleer Aldfaer 9.0 of 9.1 door Uninstal.exe uit te voeren.
Ga vervolgens naar de website van Aldfaer en download Aldfaer 8.1, waarbij u dezelfde installatiemap gebruikt als voor Aldfaer 9.0 of 9.1.
Verplaats eerst de bestanden kesteloo-voor conversie; conversie log; kesteloo aldf; kesteloo.log naar de map \Documenten\Aldfaer\Stambomen.
De drie veiligheidskopieën moeten in \Documenten\Aldfaer\Veiligheidskopieën staan.
Deïnstalleer Aldfaer 9.0 of 9.1 door Uninstal.exe uit te voeren.
Ga vervolgens naar de website van Aldfaer en download Aldfaer 8.1, waarbij u dezelfde installatiemap gebruikt als voor Aldfaer 9.0 of 9.1.
Laatst bewerkt 06 jun 2021 19:58 door JayCee.
- Erwin Stronck
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 jun 2021 11:20 - 29 jun 2021 11:48
Ik heb een veiligheidskopie *.alx van dec 2019, en Aldfaer 8.1 net op nieuwe laptop gezet. Bij openen van de veiligheidskopie krijg ik de melding dat er een error is met openen van zip file.
Als ik *.adlf bestand wil terugzetten dan zegt programma dat het gemaakt is met nieuwere versie en stopt het met openen.
Als ik *.adlf bestand wil terugzetten dan zegt programma dat het gemaakt is met nieuwere versie en stopt het met openen.
Laatst bewerkt 29 jun 2021 11:48 door Erwin Stronck. Reden: toevoeging
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
29 jun 2021 21:17
Ga naar menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden en vink Stambomen en veiligheidskopieën aan. Dit opent een lijst met alle veiligheidskopieën en stamboombestanden waarvan de versie waarmee ze gemaakt zijn getoond wordt. Selecteer de recenste stamboom/veiligheidskopie van versie 8 > Open stamboom.
Als u er niet uitkomt mag u mij het bestand opsturen voor conversie.
Als u er niet uitkomt mag u mij het bestand opsturen voor conversie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Erwin Stronck
- Erwin Stronck
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
02 jul 2021 15:57
Ik ga even kijken of het lukt. Ik had per abuis een partitie geformatteerd, bestands herstel met Aesusrecocery wel gelukt om alles weer terug te vinden en te herstellen. Maar inladen in Aldfaer dus nog niet. Ik ga je tip even uitvoeren en anders laat ik het graag door je converteren.
Erwin
Erwin
- Erwin Stronck
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
06 mrt 2023 08:14
Goedemorgen,
Ik was deze draad even kwijt in mijn onderwerpen.
8.1 kreeg ik dus niet gedownload, niet veilige site. Ik ga de firewall aangeven dat de site wel te vertrouwen is en kijken of de conversie wel lukt.
En anders stuur ik graag het bestand op ter conversie. .alx bestand neem ik dan aan?
Erwin
Ik was deze draad even kwijt in mijn onderwerpen.
8.1 kreeg ik dus niet gedownload, niet veilige site. Ik ga de firewall aangeven dat de site wel te vertrouwen is en kijken of de conversie wel lukt.
En anders stuur ik graag het bestand op ter conversie. .alx bestand neem ik dan aan?
Erwin