Uitvoer Rapporten

• david visser
  • Auteur

Re: Uitvoer Rapporten

04 mei 2021 18:47
in navolging vorige bericht

Bijlagen:

Lees meer

04 mei 2021 20:53
Mijn eerder aanbod is blijft geldig. Indien u dit wenst kan ik u hierbij helpen door op afstand mee te kijken via Teamviewer. Zo ja, klik op mijn naam links en vervolgens in mijn profiel op de zwarte enveloppe en mij een mail om af te spreken.

• david visser
  • Auteur

04 mei 2021 22:21
Bedankt JayCee

Nog even hier alfaer.ini (was ik vergeten) :Hier verstuurd als alfaer.txt
Wil je daar nog even naar kijken
Ik neem morgen kontakt op

Bijlage:

Bestandsnaam: 1Aldfaer_2...04-2.txt
Bestandsgrootte:4 KB

David

Lees meer

04 mei 2021 22:45
Nog steeds is het pad PC niet correct.
Vergelijk de mappen zoals in bijlagen: installatiemap en

Bijlagen:

Lees meer

05 mei 2021 00:04
David Visser schrijft: "Folders \stambomen, \gedcom en \materiaal staan onder C:\Aldfaer\
Als ik deze folders onder C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\ zet, krijg ik steeds foutmelding schijf is vol".
Hier zit volgens mij het probleem: er is iets mis met C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\. Daar kan schijnbaar niet in geschreven worden. Bijgevolg kan er ook niet geschreven worden in C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\ en daardoor kunnen er geen rapporten gegenereerd worden en krijg je bij het draaien van een rapport de melding "Afgebroken wegens fouten in het sjabloon".

• david visser
  • Auteur

05 mei 2021 13:20
Ik denk dat U gelijk heb; snap struktuur van mijn schijf C niet.meer 2x \users\daaf ??

Onderstaand uitsnded stukje aldfaer.ini: en als bijlage: overzicht schijf C

Report=C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\
ReportAndPlugin=C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\
TextAncestor=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Kwartierstaat.asj
TextTreeRoot=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Persoonskaart.asj
TextDecendant=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Parenteel.asj
GraphicAncestor=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Grafische rapporten\Kwartierstaat (Grafisch).asj
GraphicDecendant=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Grafische rapporten\Parenteel

(Grafisch).asj

Bijlage niet gevonden

• david visser
  • Auteur

05 mei 2021 13:23
nog de bijlage

Bijlagen:

• Ton van der Meer

05 mei 2021 15:21
Bij alle Bonus rapporten krijg ik inderdaad ook deze melding 'Afgebroken wegens fouten in het sjabloon'...… Ben dus niet de enige maar ik heb nog geen oplossing gevonden in dit forum.....

Lees meer

05 mei 2021 16:20
Ton, u heeft antwoord gekregen op uw eigen geplaatste onderwerp.

David, u heeft binnen de bibliotheek Documents een totaal overbodige submap 'Documents' gemaakt. Dat is een verkeerde insteek voor Windows. Het kan wel, maar dan moet u daar overal rekening mee houden. Zoals het nu is moet u het pad voor de rapportuitvoer en invoegtoepassingen dus van een extra 'Documents' voorzien en wordt het dus
C:\Users\Daaf\Documents\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer en
C:\Users\Daaf\Documents\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen

• david visser
  • Auteur

05 mei 2021 19:19
Han,Ton,

JayCee heeft me inmiddels met Teamviewer geholpen
Aldfaer werkt weer, maar schijf C:\ is hier nog een rommelpotje dank zij Bill Gates
Werk hier met W10 Pro;wordt vervolgd

David Visser

Lees meer

06 mei 2021 18:22
Via Teamviewer nu het "rommelpotje" (W10-Pro EN) opgeschoond. Een standaardinstallatie uitgevoerd met de gegevensmappen in C:\Users\naam\Documents\Aldfaer\.... Bij het openen van een stamboom nog steeds de foutmelding:" De stamboom kan niet worden geopend. Controleer of de schijf vol is ....". De standaardmappen in een locatie buiten 'Documents' ondergebracht werkt probleemloos. Het probleem ligt dus wel degelijk bij de map Documents. De gegevensmappen tijdelijk in C:\Aldfaer-data geplaatst.

Gemaakt door Kunena