- Bedankjes 1024
Uitvoer Rapporten
- david visser
- Auteur
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Uitvoer Rapporten
04 mei 2021 20:53
Mijn eerder aanbod is blijft geldig. Indien u dit wenst kan ik u hierbij helpen door op afstand mee te kijken via Teamviewer. Zo ja, klik op mijn naam links en vervolgens in mijn profiel op de zwarte enveloppe en mij een mail om af te spreken.
- david visser
- Auteur
04 mei 2021 22:21
Bedankt JayCee
Nog even hier alfaer.ini (was ik vergeten) :Hier verstuurd als alfaer.txt
Wil je daar nog even naar kijken
Ik neem morgen kontakt op
David
Nog even hier alfaer.ini (was ik vergeten) :Hier verstuurd als alfaer.txt
Wil je daar nog even naar kijken
Ik neem morgen kontakt op
David
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
04 mei 2021 22:45
Nog steeds is het pad PC niet correct.
Vergelijk de mappen zoals in bijlagen: installatiemap en
Vergelijk de mappen zoals in bijlagen: installatiemap en
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
05 mei 2021 00:04
David Visser schrijft: "Folders \stambomen, \gedcom en \materiaal staan onder C:\Aldfaer\
Als ik deze folders onder C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\ zet, krijg ik steeds foutmelding schijf is vol".
Hier zit volgens mij het probleem: er is iets mis met C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\. Daar kan schijnbaar niet in geschreven worden. Bijgevolg kan er ook niet geschreven worden in C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\ en daardoor kunnen er geen rapporten gegenereerd worden en krijg je bij het draaien van een rapport de melding "Afgebroken wegens fouten in het sjabloon".
Als ik deze folders onder C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\ zet, krijg ik steeds foutmelding schijf is vol".
Hier zit volgens mij het probleem: er is iets mis met C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\. Daar kan schijnbaar niet in geschreven worden. Bijgevolg kan er ook niet geschreven worden in C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\ en daardoor kunnen er geen rapporten gegenereerd worden en krijg je bij het draaien van een rapport de melding "Afgebroken wegens fouten in het sjabloon".
- david visser
- Auteur
05 mei 2021 13:20
Ik denk dat U gelijk heb; snap struktuur van mijn schijf C niet.meer 2x \users\daaf ??
Onderstaand uitsnded stukje aldfaer.ini: en als bijlage: overzicht schijf C
Report=C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\
ReportAndPlugin=C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\
TextAncestor=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Kwartierstaat.asj
TextTreeRoot=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Persoonskaart.asj
TextDecendant=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Parenteel.asj
GraphicAncestor=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Grafische rapporten\Kwartierstaat (Grafisch).asj
GraphicDecendant=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Grafische rapporten\Parenteel
(Grafisch).asj
Onderstaand uitsnded stukje aldfaer.ini: en als bijlage: overzicht schijf C
Report=C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\
ReportAndPlugin=C:\Users\Daaf\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\
TextAncestor=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Kwartierstaat.asj
TextTreeRoot=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Persoonskaart.asj
TextDecendant=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Parenteel.asj
GraphicAncestor=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Grafische rapporten\Kwartierstaat (Grafisch).asj
GraphicDecendant=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Grafische rapporten\Parenteel
(Grafisch).asj
Bijlage niet gevonden
- david visser
- Auteur
- Ton van der Meer
05 mei 2021 15:21
Bij alle Bonus rapporten krijg ik inderdaad ook deze melding 'Afgebroken wegens fouten in het sjabloon'...… Ben dus niet de enige maar ik heb nog geen oplossing gevonden in dit forum.....
- Han Kortekaas
-
05 mei 2021 16:20
Ton, u heeft antwoord gekregen op uw eigen geplaatste onderwerp.
David, u heeft binnen de bibliotheek Documents een totaal overbodige submap 'Documents' gemaakt. Dat is een verkeerde insteek voor Windows. Het kan wel, maar dan moet u daar overal rekening mee houden. Zoals het nu is moet u het pad voor de rapportuitvoer en invoegtoepassingen dus van een extra 'Documents' voorzien en wordt het dus
C:\Users\Daaf\Documents\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer en
C:\Users\Daaf\Documents\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen
David, u heeft binnen de bibliotheek Documents een totaal overbodige submap 'Documents' gemaakt. Dat is een verkeerde insteek voor Windows. Het kan wel, maar dan moet u daar overal rekening mee houden. Zoals het nu is moet u het pad voor de rapportuitvoer en invoegtoepassingen dus van een extra 'Documents' voorzien en wordt het dus
C:\Users\Daaf\Documents\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer en
C:\Users\Daaf\Documents\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen
- david visser
- Auteur
05 mei 2021 19:19
Han,Ton,
JayCee heeft me inmiddels met Teamviewer geholpen
Aldfaer werkt weer, maar schijf C:\ is hier nog een rommelpotje dank zij Bill Gates
Werk hier met W10 Pro;wordt vervolgd
David Visser
JayCee heeft me inmiddels met Teamviewer geholpen
Aldfaer werkt weer, maar schijf C:\ is hier nog een rommelpotje dank zij Bill Gates
Werk hier met W10 Pro;wordt vervolgd
David Visser
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
06 mei 2021 18:22
Via Teamviewer nu het "rommelpotje" (W10-Pro EN) opgeschoond. Een standaardinstallatie uitgevoerd met de gegevensmappen in C:\Users\naam\Documents\Aldfaer\.... Bij het openen van een stamboom nog steeds de foutmelding:" De stamboom kan niet worden geopend. Controleer of de schijf vol is ....". De standaardmappen in een locatie buiten 'Documents' ondergebracht werkt probleemloos. Het probleem ligt dus wel degelijk bij de map Documents. De gegevensmappen tijdelijk in C:\Aldfaer-data geplaatst.