update oude versies

Lees meer

update oude versies

30 apr 2021 17:08
L.s., wegens omstandigheden heb ik lang niets kunnen doen met een aantal stambomen. De blijken te staan in oude versies 6.1, 7.2 etc. Bij het trachten te openen krijg ik melding dat ik dit via Gedcom of versie 7.2 moet openen maar ik heb geen idee hoe ik dat moet gaan doen. Is er enige, liefst stapsgewijze, uitleg mogelijk ? Hartelijk dank voor de hulp, vr gr Ralph van der Willigen.

Lees meer

Re: update oude versies

30 apr 2021 17:57

Lees meer

03 mei 2021 10:39
Ruud, dank voor de beschrijving die zal ik op mijn gemak bestuderen maar ziet er niet uit als voor een betrekkelijke leek. Het is me echter wel gelukt zij het misschien erg omslachtig. Ik heb Aldf. 7.1 gedownload en dan 1 stamboom ingevoegd van 6.1 vervolgens kon de versie 7.1 dan weer naar 8.1 gezet. Bij een volgende stamboom lukte dat niet meer. Zo heb ik 7.1 afgevoerd en weer opnieuw geladen. Dus bij elke stamboom opnieuw een 7.1 versie. Het was even werk want ik had er 9 geloof ik maar alles staat nu in 8.1 .

Lees meer

03 mei 2021 11:56 - 03 mei 2021 12:06
Ralph.
Je had je wat werk kunnen besparen door eerst alle 6.1 bestanden te openen in die één en hetzelfde 7.1 en dit daarna te herhalen voor versie 8.1.
Wat wel de gebruikelijke vraag oproept: waarom 9 of meer bestanden?
"De" manier om dat te voorkomen is alles in één bestand en daarbinnen met groepen werken. Maar ja dat zal na alle waarschijnlijkheid nu veel "dubbele vermeldingen" opleveren en "ontdubbelen" is een hels karwei. Ga dus eerst na of en hoeveel vermeldingen voor dezelfde personen aanwezig zijn.

Tip:
Per bestand een Personenlijst naar Excel.
In Excel, in iedere lijst bij alle personen een vermelding van het betreffende stamboombestand toevoegen
Die lijsten per bestand samenvoegen in een nieuwe Excel en met een uitgebreide sorteerslag ordenen en vervolgens (helaas handmatig) de omvang van het aantal dubbele vermeldingen vaststellen.

Aanvulling.
Dat zal een indicatie geven van de omvang van het handmatig ontdubbelen.
Helaas,er is geen automatische methode te bedenken
Als je aan samenvoegen besluit te beginnen, doe dit dan in een kopie van het bestand dat je kiest te gebruiken als basis versie. Loop je vast kan je altijd nog terug.
Niet vergeten, ook het materiaal dient samengevoegd te worden. Hopelijk heb je "unieke" namen en geen gelijke voor verschillende inhoud. Krijg je een melding "bestand bestaat al", dan beide behouden en uitzoeken of deze al dan niet gelijke inhoud hebben.
Laatst bewerkt 03 mei 2021 12:06 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena