- Bedankjes 1024
verwijderen dubbele kinderen of echtgenoten
- Willy Limbosch
- Auteur
verwijderen dubbele kinderen of echtgenoten
29 apr 2021 13:47
Goedendag,
Ik heb ingevoerd de naam van de man. Deze is twee keer getrouwd geweest maar alleen uit het eerste huwelijk zijn kinderen.
Nu staan de kinderen zowel bij de eerste vrouw als bij de tweede vrouw vermeld. Ontkoppelen lukt niet Ik krijg het bericht dat er kinderen gekoppeld zijn aan zowel de eerste als aan de tweede vrouw.. Bij de eerste vrouw staan alle kinderen en bij de tweede vrouw niet dus dat lijkt goed. Hoe haal ik de "extra" kinderen bij de man weg .
Ik heb ingevoerd de naam van de man. Deze is twee keer getrouwd geweest maar alleen uit het eerste huwelijk zijn kinderen.
Nu staan de kinderen zowel bij de eerste vrouw als bij de tweede vrouw vermeld. Ontkoppelen lukt niet Ik krijg het bericht dat er kinderen gekoppeld zijn aan zowel de eerste als aan de tweede vrouw.. Bij de eerste vrouw staan alle kinderen en bij de tweede vrouw niet dus dat lijkt goed. Hoe haal ik de "extra" kinderen bij de man weg .
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: verwijderen dubbele kinderen of echtgenoten
29 apr 2021 14:28 - 29 apr 2021 14:29
De kinderen krijgen hetzelfde cijfer als dat van hun moeder. Selecteer vrouw 2 en verwijder de kinderen van met het cijfer 2.
Lukt dit niet, plaats dan vrouw2 in het hoofdvenster en ontkoppel de kinderen.
Lukt dit niet, plaats dan vrouw2 in het hoofdvenster en ontkoppel de kinderen.
Laatst bewerkt 29 apr 2021 14:29 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
29 apr 2021 15:48 - 29 apr 2021 15:50
Vermoedelijk is één van de vrouwen als man vastgelegd of vrouw 2 is als adoptie ouder ingevoerd
Misschien maak ik een denkfoutje, vergeet dit.
Misschien maak ik een denkfoutje, vergeet dit.
Laatst bewerkt 29 apr 2021 15:50 door Ruud de Ruiter. Reden: denkfoutje
- Han Kortekaas
-
29 apr 2021 18:37
Willy,
kijk ook eens wat u voor fouten krijgt als u Stamboom -> Controleer gegevens draait met een vink voor 'Fouten in de database'.
kijk ook eens wat u voor fouten krijgt als u Stamboom -> Controleer gegevens draait met een vink voor 'Fouten in de database'.
- Willy Limbosch
- Auteur
09 mei 2021 14:29 - 09 mei 2021 14:35
als ik dit doe krijg ik het volgende.
Bij alle kinderen staat:
beide biologische ouders zijn dezelfde persoon. Meer dan 2 biologische ouders
De kinderen staan alleen dubbel bij de vader. Bij de 1e biologische moeder staan ze goed. Bij de 2e (stief)moeder staan ze niet. Zou ik dan alle kinderen bij de vader moeten weghalen en opnieuw moeten invoeren?
Ik heb nu de kinderen met nr 2 bij de vader ontkoppeld maar niet van de moeder één . en nu gaat het goed..
Bij alle kinderen staat:
beide biologische ouders zijn dezelfde persoon. Meer dan 2 biologische ouders
De kinderen staan alleen dubbel bij de vader. Bij de 1e biologische moeder staan ze goed. Bij de 2e (stief)moeder staan ze niet. Zou ik dan alle kinderen bij de vader moeten weghalen en opnieuw moeten invoeren?
Ik heb nu de kinderen met nr 2 bij de vader ontkoppeld maar niet van de moeder één . en nu gaat het goed..
Laatst bewerkt 09 mei 2021 14:35 door Willy Limbosch.
- Han Kortekaas
-
09 mei 2021 16:53
U moet de kinderen niet verwijderen, want dan verdwijnt het record. De term is ontkoppelen van de vader die wellicht twee keer is ingevoerd , 1 keer als man en 1 keer als vrouw???
Uw laatste opmerking werkt bij mij verwarrend.
De eindsituatie moet zijn dat er bij de vader en eerste vrouw een (1) staat voor de kinderen en alleen een (2) voor het tweede huwelijk
Uw laatste opmerking werkt bij mij verwarrend.
De eindsituatie moet zijn dat er bij de vader en eerste vrouw een (1) staat voor de kinderen en alleen een (2) voor het tweede huwelijk
- Willy Limbosch
- Auteur
09 mei 2021 22:49
Ik snap dat dat verwarring geeft. Bij de vader stonden alle kinderen met zowel een 1 als een 2. Alle kinderen met een 2 heb ik nu ontkoppeld bij de vader. Dus bij de vader staan nog steeds alle kinderen met een 1 en bij de eerste vrouw staan ze ook allemaal. met een 1. Bij de tweede vrouw staan geen kinderen..