- Bedankjes 1024
kopieëren uit bron
- Gerard Spanjer
- Auteur
kopieëren uit bron
27 apr 2021 15:04
Geachte heer / mevrouw,
Wij maken met veel plezier gebruik van uw programma Aldfaer.
Wanneer je in Aldfaer (8.1) het ingevulde bij bron (Geboorte of Overlijden) kopieert en het even geleden is dat je de gegevens had opgeslagen, dan krijgt je bijv. bij aangifte of functie 'Persoon:' in beeld i.p.v. de gewenste tekst.
In Aldfaer 9.1 wordt dit ook nog aangevuld met de gegevens uit gezin.
Willen jullie dit a.u.b. meenemen bij het maken van de nieuwe versie?
Alvast bedankt voor de medewerking.
Met vriendelijke groet,
Gerard Spanjer
Wij maken met veel plezier gebruik van uw programma Aldfaer.
Wanneer je in Aldfaer (8.1) het ingevulde bij bron (Geboorte of Overlijden) kopieert en het even geleden is dat je de gegevens had opgeslagen, dan krijgt je bijv. bij aangifte of functie 'Persoon:' in beeld i.p.v. de gewenste tekst.
In Aldfaer 9.1 wordt dit ook nog aangevuld met de gegevens uit gezin.
Met vriendelijke groet,
Gerard Spanjer
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: kopieëren uit bron
27 apr 2021 18:20 - 27 apr 2021 18:23
Ik begrijp niet wat u bedoelt. Kan u dit even verduidelijken.
Heeft u dit bericht gelezen betreffende versie 9.1?
Heeft u dit bericht gelezen betreffende versie 9.1?
Laatst bewerkt 27 apr 2021 18:23 door JayCee.
- Gerard Spanjer
- Auteur
29 apr 2021 11:14
Hallo JayCee,
Het bericht over versie9.12 heb ik gelezen en Aldfaer 8.1 weer geïnstalleerd.Wanneer je in Aldfaer (8.1) bij bijv. Geboorte of Overlijden het ingevulde bij bron kopieert en het even geleden is dat je de gegevens had opgeslagen, dan krijgt je bijv. bij aangifte of functie 'Persoon:' in beeld (zie bijlage) i.p.v. de gewenste tekst.In Aldfaer 9.1 wordt dit ook nog aangevuld met de gegevens uit gezin.
Met vriendelijke groet,
Gerard Spanjer
Het bericht over versie9.12 heb ik gelezen en Aldfaer 8.1 weer geïnstalleerd.Wanneer je in Aldfaer (8.1) bij bijv. Geboorte of Overlijden het ingevulde bij bron kopieert en het even geleden is dat je de gegevens had opgeslagen, dan krijgt je bijv. bij aangifte of functie 'Persoon:' in beeld (zie bijlage) i.p.v. de gewenste tekst.In Aldfaer 9.1 wordt dit ook nog aangevuld met de gegevens uit gezin.
Met vriendelijke groet,
Gerard Spanjer
- Han Kortekaas
-
29 apr 2021 11:25
Gerard, ik denk dat het ligt aan de manier van kopiëren.
Als u iets wilt kopiëren probeer dan eens de tekst te selecteren met de muis of geheel met CTRL + A ; rechtermuis kopieer ga naar de plek waar het geplakt moet worden en plak met rechtermuis
Als u iets wilt kopiëren probeer dan eens de tekst te selecteren met de muis of geheel met CTRL + A ; rechtermuis kopieer ga naar de plek waar het geplakt moet worden en plak met rechtermuis
- Ruud de Ruiter
-
29 apr 2021 15:36 - 29 apr 2021 15:40
Het verschijnsel "Persoon" na Ctrl+V kom ik ook regelmatig tegen als de inhoud van een veld in het hoofdvenster of tabbladen via linker muistoets en slepen geselecteerd wordt. Dit kan zich in ieder ander veld waarin gekopiëerd wordt voordoen en is niet specifiek gebonden aan het veld Bron.
Dit gebeurt vooral bij gebruik van 2x Aldfaer open met verschillende bestanden en kopiëren vanuit de éne naar het andere bestand.
Ctrl+A werk als een volledig veld gevraagd wordt. Slepen en kiezen is het enige alternatief als het een gedeelte van een veld betreft.
Het is helaas niet hard en ik ben er na jarenlang gebruik nog steeds niet achter het hoe en waarom. Het lijkt er op dat dit zich voordoet als men "te ver" naar links buiten het veld sleept, maar nogmaals, het is niet hard.
Dit gebeurt vooral bij gebruik van 2x Aldfaer open met verschillende bestanden en kopiëren vanuit de éne naar het andere bestand.
Ctrl+A werk als een volledig veld gevraagd wordt. Slepen en kiezen is het enige alternatief als het een gedeelte van een veld betreft.
Het is helaas niet hard en ik ben er na jarenlang gebruik nog steeds niet achter het hoe en waarom. Het lijkt er op dat dit zich voordoet als men "te ver" naar links buiten het veld sleept, maar nogmaals, het is niet hard.
Laatst bewerkt 29 apr 2021 15:40 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gerard Spanjer