- Bedankjes 1024
installatieproblemen
- Adrie Steenbrink
- Auteur
installatieproblemen
26 apr 2021 18:44
Al eens eerder heb ik me tot het forum gewend met het volgende probleem. Ik heb ooit aldfaer gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Ik kan het programma dan een keer openen en afsluiten maar als ik het programma voor een tweede keer start krijg ik eerst de foutmelding: unable to write to c:\aldfaer\aldfaer.iniprogram. Ik klik op ok en krijg dan de volgende foutmelding: abnormal program termination. Dan moet ik het programma afsluiten. Dit blijft ondanks dat ik alle verwijzingen naar bestanden en bibliotheken met aldfaer erin al eens heb verwijderd en ook alle verwijzingen in het register naar alfaer heb verwijderd. Alvorens ik ten einde raad besluit om windows10 helemaal schoon opnieuw te installeren, wend ik mij nog een keertje tot het forum. Wie weet raad?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: installatieproblemen
26 apr 2021 21:03 - 26 apr 2021 21:05
Mogelijk is de verwijdering van de vorige versie en de installatie van de nieuwe versie niet goed uitgevoerd. Start Aldfaer (indien mogelijk) ga naar bestand > Zoek Aldfaer-bestanden en klik alleen Aldfaer-programa's aan en alle schijven. Maak een knipsel van het resultaat en stuur het op.
Heeft u een(of meerdere) antivirusprogramma, zo ja dewelke?
Heeft u een(of meerdere) antivirusprogramma, zo ja dewelke?
Laatst bewerkt 26 apr 2021 21:05 door JayCee.
- Han Kortekaas
-
26 apr 2021 22:59
Uw vorige melding was in mei 2018 toen u te kampen had met een installatie van Aldfaer in de program files.
Omdat u zo wijzigingen in het Register heeft aangebracht zult u wel bekend zijn met de Taakbeheer. Als u die melding krijgt dat er niet geschreven kan worden naar aldfaer.iniprogram kunt u dan eens in taakbeheer kijken welk proces dat verhinderd?
Mij eerste idee is dat u Aldfaer in OneDrive o.i.d. geïnstalleerd heeft.
Omdat u zo wijzigingen in het Register heeft aangebracht zult u wel bekend zijn met de Taakbeheer. Als u die melding krijgt dat er niet geschreven kan worden naar aldfaer.iniprogram kunt u dan eens in taakbeheer kijken welk proces dat verhinderd?
Mij eerste idee is dat u Aldfaer in OneDrive o.i.d. geïnstalleerd heeft.
- Adrie Steenbrink
- Auteur
28 apr 2021 12:20
gedaan. Er blijken nog bestanden in c:\users\astee\seagate backup plus drive\program files\aldfaer te staan. Ook verwijderd.
- Adrie Steenbrink
- Auteur
28 apr 2021 12:47
Ik kan aldfaer nu in elk geval meerdere keren openen maar de foutmelding unable to write to c:\aldfaer\aldfaer.iniprogram blijft. Ik moet alfdaer dan via taakbeheer, waarin overigens geen andere grogramma's actief zijn, afsluiten.
- Han Kortekaas
-
28 apr 2021 13:08
Wat u ook kan proberen is Aldfaer afsluiten en in de installatiemap C:\Aldfaer de Aldfaer.iniprogram een rename te geven of te verwijderen. Aldfaer daarna heropenen. Aldfaer maakt zelf een nieuw bestandje aan.
- Arie
29 apr 2021 12:33
Gisteren dezelfde foutmelding op een windows server2012 R2 systeem waar ik een verse installatie van Aldfaer8.1 had uitgevoerd.
Mijn oplossing: c:\aldfaer\aldfaer.iniprogram aanklikken rechter muistoets -> eigenschappen -> tabblad beveiliging
Daar bleek bij user/gebruikers alleen lezen/lezen uitvoeren aangevinkt. -> Bewerken aangeklikt en schrijven van een vinkje voorzien.
Ditzelfde voor Aldfaer.ini gedaan omdat ook daar een fout bij optrad.
Geen idee of dit optrad omdat alle PC's zich hier in een windows domein bevinden of dat het kwam door de Windows Server 2012 R2 versie.
Mijn oplossing: c:\aldfaer\aldfaer.iniprogram aanklikken rechter muistoets -> eigenschappen -> tabblad beveiliging
Daar bleek bij user/gebruikers alleen lezen/lezen uitvoeren aangevinkt. -> Bewerken aangeklikt en schrijven van een vinkje voorzien.
Ditzelfde voor Aldfaer.ini gedaan omdat ook daar een fout bij optrad.
Geen idee of dit optrad omdat alle PC's zich hier in een windows domein bevinden of dat het kwam door de Windows Server 2012 R2 versie.