- Bedankjes 996
Foutmelding
- Eric J. Neyndorff
- Auteur
Foutmelding
22 apr 2021 09:16 - 22 apr 2021 09:17
Als ik een parenteel of kwartierstaat wil bekijken krijg ik de volgende melding:
Er is een fout opgetreden
Vereist versienummer van Aldfaer niet gevonden in het bibliotheekbestand Basis.
Controleer de locatie en het versienummer van het ingelezen bibliotheekbestand.
Versienummer Basis:
Locatie Basis: niet gevonden!
Hoe los ik dit op? Ik heb al enkele malen Aldfaer gedeïnstalleerd en het programma opnieuw geïnstalleerd, maar de fout blijft zich voordoen.
Er is een fout opgetreden
Vereist versienummer van Aldfaer niet gevonden in het bibliotheekbestand Basis.
Controleer de locatie en het versienummer van het ingelezen bibliotheekbestand.
Versienummer Basis:
Locatie Basis: niet gevonden!
Hoe los ik dit op? Ik heb al enkele malen Aldfaer gedeïnstalleerd en het programma opnieuw geïnstalleerd, maar de fout blijft zich voordoen.
Laatst bewerkt 22 apr 2021 09:17 door Eric J. Neyndorff. Reden: typefout
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Foutmelding
22 apr 2021 11:04
Eric,
welk versie nummer Aldfaer?
Indien 9.xx, deze via uninstall.exce in C:\Aldfaer verwijderen en op Aldfaer.net versie 8.1 ophalen en installeren
Indien 8.1 controleer in Instellingen > Rapporten > Bestanden de paden voor de standaard tekkst en ngrafische rapporten
en in Help > Versiebeheer Aldfaer of voor Aldfaer-rapporten versie 8.1.0.2 is geïnstalleerd
welk versie nummer Aldfaer?
Indien 9.xx, deze via uninstall.exce in C:\Aldfaer verwijderen en op Aldfaer.net versie 8.1 ophalen en installeren
Indien 8.1 controleer in Instellingen > Rapporten > Bestanden de paden voor de standaard tekkst en ngrafische rapporten
en in Help > Versiebeheer Aldfaer of voor Aldfaer-rapporten versie 8.1.0.2 is geïnstalleerd
- Eric j. Neyndorff
22 apr 2021 17:45
Ik heb versie 8.1 en voor rapporten is 8.1.0.2 geïnstalleerd. Ik begrijp niet wat er aan de hand is.
Het lukte 2 jaar geleden wel.
Het lukte 2 jaar geleden wel.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
22 apr 2021 18:22
Mogelijk is e.e.a. niet goed met de installatie of instellingen. Maak eens een knipsel van de instellingen > rapporten > bestanden.
Controleer of het bestand basis.asjl zich wel degelijk in de daarvoor voorzien map bevindt, te vinden in C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Lib Aldfaer.
Als u er niet uitkomt kan, indien u dit wenst, met Teamviewer op afstand hulp geboden worden. Wat is Teamviewer? . Zo ja, klik op mijn naam in linker kolom, vervolgens in mijn profiel op de gele envelopje en stuur mij een mail om af te spreken.
Controleer of het bestand basis.asjl zich wel degelijk in de daarvoor voorzien map bevindt, te vinden in C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Lib Aldfaer.
Als u er niet uitkomt kan, indien u dit wenst, met Teamviewer op afstand hulp geboden worden. Wat is Teamviewer? . Zo ja, klik op mijn naam in linker kolom, vervolgens in mijn profiel op de gele envelopje en stuur mij een mail om af te spreken.
- Eric j. Neyndorff
27 apr 2021 15:49 - 27 apr 2021 15:53
In de map C:\Aldfahr\Aldfahr-sjablonen\Lib Aldfahr bevindt zich het bestand basis.asjl dus daar ligt het niet aan
Laatst bewerkt 27 apr 2021 15:53 door Eric j. Neyndorff. Reden: Bijvoegen schermafdruk bestanden
- Han Kortekaas
-
27 apr 2021 16:38 - 27 apr 2021 16:39
Beide paden voor Rapportuitvoer en Invoegtoepassingen hebben foutieve verwijzingen naar de installatiemap in plaats van naar C:\Users\uw inlog\Documenten\Aldfaer\ en dan resp Rapportuivoer en Invoegtoepassingen
Kijk ook dan even naar het pad voor de veiligheidskopieën.
Kijk ook dan even naar het pad voor de veiligheidskopieën.
Laatst bewerkt 27 apr 2021 16:39 door Han Kortekaas.
- Eric j. Neyndorff
28 apr 2021 08:30
Ik heb het veranderd maar zie geen resultaat de foutmelding blijft het zelfde. I ieder geval bedankt, ik heb Aldfahr van mijn computer verwijderd.
- Ruud de Ruiter
-
28 apr 2021 08:42
U zegt: In de map C:\Aldfahr\Aldfahr-sjablonen\Lib Aldfahr bevindt zich het bestand basis.asjl dus daar ligt het niet aan
Is dit echt zo of zijn dit tikfouten want het moet Aldfaer zijn en niet Aldfahr ?
Is dit echt zo of zijn dit tikfouten want het moet Aldfaer zijn en niet Aldfahr ?
- Eric j. Neyndorff