Persoonskaart raakt vervuild met )))) bij publiceren op internet

• Ad van Sinttruijen
  • Auteur

Persoonskaart raakt vervuild met )))) bij publiceren op internet

17 apr 2021 12:54
Als ik mijn stamboom met bijna 1400 personen op internet wil publiceren, maak ik gebruik van het Aldfaer rapport Website.(Overige rapporten, Website). Dit heb ik ooit mbv een Aldfaer sjabloon aangemaakt.
Sinds ongeveer een jaar worden bij iedere export naar internet een aantal persoonskaarten "verminkt" met een variabel aantal )))))
Deze tekens moet ik dan handmatig verwijderen, maar bij de volgende export komen ze weer terug.

Hoe komt dit en hoe kan ik dit voorkomen?

Bijlage:

Bestandsnaam: roeleveld_...372.html
Bestandsgrootte:8 KB

Lees meer

Re: Persoonskaart raakt vervuild met )))) bij publiceren op internet

17 apr 2021 13:07
Ad,

Zie dit bericht . helpt dat?

Paul

Lees meer

17 apr 2021 16:30
'De fout is in de Wizard sjablooncode van de huidige rapportmodule gecorrigeerd. Je moet dan wel opnieuw een rapport Website aanmaken.

• Ad van Sinttruijen
  • Auteur

17 apr 2021 17:39
Ik heb gedaan wat Antoon zegt.
Echter, de uitvoer van mijn rapport wordt nu niet opgeslagen in de Map die ik ingesteld heb.
In plaats daarvan wordt er een tijdelijke sub-Map gecreƫerd met een naam als 1618672840 waar mijn persoonskaarten geplaatst worden. De naam van deze Map is iedere keer anders. Dus ik kan niet volstaan met het uploaden van alleen de gewijzigde persoonskaarten, maar zou iedere keer zo'n 1400 HTML bestanden moeten uploaden.

Echter, veel erger: nadat de website in Aldfaer getoond wordt en ik het voorbeeld scherm sluit, worden alle 1400 bestanden uit mijn Map VERWIJDERD!!

Blijkbaar moet je nu expliciet de gegenereerde opslaan, terwijl dat voorheen automatisch gebeurde?

• Ad van Sinttruijen
  • Auteur

17 apr 2021 18:42
(vervolg)
Het gevolg van dit alles is dat het Website rapport alle bestanden IEDERE keer in een nieuwe download en deze HTML bestanden voor Windows allemaal nieuw zijn.
In de oude situatie werden alleen de gewijzigde bestanden gedownload en kon je op basis van de mutatiedatum bepalen welke bestanden ge-upload moesten worden naar de Web server.
Omdat ik dat nu niet meer kan bepalen, moet ik na iedere wijziging (hoe klein ook) 1400 bestanden uploaden naar de Web server.
DIT IS EEN ONBRUIKBARE SITUATIE.
Graag terugdraaien naar de oude situatie!

Lees meer

17 apr 2021 18:49
Ad, over welke Aldfaer versie praten we eigenlijk?

• Ad van Sinttruijen
  • Auteur

17 apr 2021 20:10
Aldfaer 8.1 Rapportversie 8.1.0.2

Lees meer

17 apr 2021 21:02
Ad,
Het werkt nog steeds zoals vroeger, maar je hebt iets niet goed gedaan.
In stap 2 van de Rapportage Wizard moet je een map opgeven waarin de bestanden van je website weggeschreven zullen worden. Dit moet een map binnen de standaard map voor rapportuitvoer zijn (zoals in gesteld in de instellingen onder Rapporten->Bestanden). Als je dit veld blanco laat, dan zullen de bestanden van je website inderdaad weggeschreven worden naar een tijdelijke map, die na afsluiten verwijderd wordt. Maar als je hier wel een map opgeeft, of als je op het gele mapicoontje naast het invulveld klikt en de juiste map selecteert, dan worden de bestanden van je website steeds in die map weggeschreven, en worden ook alleen die bestanden opnieuw aangemaakt die gewijzigd zijn. Dat is dus net zoals het vroeger was en zoals je het gewoon bent.

• Ad van Sinttruijen
  • Auteur

17 apr 2021 21:39
Bedankt Antoon.
Ik was gewend, dat de persoonskaarten in de (sub)Map "Wizard" geladen werden. Dit was een permanente map. En nu worden ze in een tijdelijke map geladen.
Jouw oplossing werkt goed.
Helaas ben ik wel het spoor bijster en zal ik die 1400 bestanden opnieuw moeten uploaden. Maar daar vandaan kan ik weer op de oude voet verder.

Nogmaals bedankt

Lees meer

17 apr 2021 23:58
Ad,
Als je er voor zorgt dat in stap 2 van de Rapportage Wizard de map Wizard is ingevuld (supmap van de standaard map voor rapportuitvoer), dan zal het aangemaakte rapport de persoonskaarten naar die permanente map wegschrijven. Het is niet de bedoeling dat de persoonskaarten naar een tijdelijke map worden weggeschreven. Ik hoop dat je het nu weer werkende hebt met een permanente map.

Gemaakt door Kunena