- Bedankjes 1634
Automatisch invullen van bronnen
- Wanja Vermolen Sala
- Auteur
Automatisch invullen van bronnen
02 apr 2021 09:06
Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen heb ik een probleem bij het invoeren in Aldfaer. Als ik een nieuw persoon toevoeg, wordt in de invulvelden "Geboorte" en "Overlijden" automatisch een oude bron (steeds dezelfde) en een "Oorzaak van overlijden" ingevuld.
Dit is niet te overschrijven of met de terugtoets, selecteren en verwijderen of Contr-X te verwijderen: zodra ik naar een ander veld ga, wordt de fout er opnieuw ingezet.
Om het nog vreemder te maken: dit gebeurt alleen bij de eerste nieuwe persoon die ik toevoeg.
Ik heb al de versie 9.0 verwijderd en 8.1 teruggezet en "Bestandscontrole en -reparatie" gedraaid, maar dat heeft niet geholpen.
Als truc voer ik nu eerst een persoon met de naam "Noname" in en die verwijder ik weer voordat ik mijn eigenlijke invoer opsla. Dat werkt.
Wie heeft er een tip voor me hoe ik deze automatische invoer kan stoppen?
Groet, Wanja.
Sinds een paar dagen heb ik een probleem bij het invoeren in Aldfaer. Als ik een nieuw persoon toevoeg, wordt in de invulvelden "Geboorte" en "Overlijden" automatisch een oude bron (steeds dezelfde) en een "Oorzaak van overlijden" ingevuld.
Dit is niet te overschrijven of met de terugtoets, selecteren en verwijderen of Contr-X te verwijderen: zodra ik naar een ander veld ga, wordt de fout er opnieuw ingezet.
Om het nog vreemder te maken: dit gebeurt alleen bij de eerste nieuwe persoon die ik toevoeg.
Ik heb al de versie 9.0 verwijderd en 8.1 teruggezet en "Bestandscontrole en -reparatie" gedraaid, maar dat heeft niet geholpen.
Als truc voer ik nu eerst een persoon met de naam "Noname" in en die verwijder ik weer voordat ik mijn eigenlijke invoer opsla. Dat werkt.
Wie heeft er een tip voor me hoe ik deze automatische invoer kan stoppen?
Groet, Wanja.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Automatisch invullen van bronnen
02 apr 2021 12:26
Probeer eens het volgende: sluit Aldfaer ;ga naar C:\Aldfaer ; verwijder of hernoem het bestandje Aldfaer.iniprogram naar Aldfaer_oud.iniprogram en heropen Aldfaer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wanja Vermolen Sala
- Wanja Vermolen Sala
- Auteur
Re: Automatisch invullen van bronnen
02 apr 2021 14:30
Dank je, Han. Mijn probleem is opgelost.