- Bedankjes 1024
OPGELOSTAldfaer snelkoppeling bij opnieuw opstarten pc is verplaatst verwijderd?
- Jacqueline Stokhof
- Auteur
Aldfaer snelkoppeling bij opnieuw opstarten pc is verplaatst of verwijderd?
26 mrt 2021 21:17
Hallo, Ik heb nu al een aantal maanden geprobeerd mijn stamboom op te bouwen in Aldfaer. Dit lukt prima. Maar.. Telkens als ik het programma netjes heb afgesloten en mijn pc heb afgesloten, verschijnt bij het opnieuw opstarten van de pc een snelkoppeling zonder het Aldfaer logo en verschijnt bij het aanklikken de melding dat de snelkoppeling waarnaar het programma verwijst is verplaatst of verwijderd.
Als ik daarna het programma opnieuw via het exe bestand open kan ik gewoon weer werken.
Hoe los ik dit probleem op?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Jacqueline
Als ik daarna het programma opnieuw via het exe bestand open kan ik gewoon weer werken.
Hoe los ik dit probleem op?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Jacqueline
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Aldfaer snelkoppeling bij opnieuw opstarten pc is verplaatst of verwijderd?
26 mrt 2021 22:27
Ga naar C:\Aldfaer > Aldfaer.exe > klik rechts > kopiëren naar > bureablad snelkoppeling maken. Als dat werkt verwijder dan de snelkoppeling zonder logo.
- Jacqueline Stokhof
- Auteur
30 mrt 2021 20:31
Hallo JayCee, de door u voorgestelde actie heb ik meermaals uitgevoerd en natuurlijk werkt dat voor dat moment. Maar als de pc is afgesloten en de volgende keer wordt opgestart, is de snelkoppeling weer leeg en niet benaderbaar.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
30 mrt 2021 21:15
Hallo,
Een kennis heeft hetzelfde ondervonden na de upgrade naar versie 9.0. Na downgrading naar 8.1 was het probleem opgelost.
Heeft u nu nog versie 9?
Een kennis heeft hetzelfde ondervonden na de upgrade naar versie 9.0. Na downgrading naar 8.1 was het probleem opgelost.
Heeft u nu nog versie 9?
- Jacqueline Stokhof
- Auteur
01 apr 2021 20:36
Ik heb nooit versie 9.0 geinstalleerd gehad, maar slechts versie 8.1.
Inmiddels ben ik er achter dat mijn virusscan (McAfee) een false positive geeft via Real Protect. Mogelijk is dit de boosdoener, maar dat weet ik nog steeds niet zeker. De posts over Real Protect issues en afsluitende programma's zijn van 2018.
Daarna zijn ze niet meer gemeld.
Wellicht is het supportteam van Aldfaer bekend met dit issue?
Inmiddels ben ik er achter dat mijn virusscan (McAfee) een false positive geeft via Real Protect. Mogelijk is dit de boosdoener, maar dat weet ik nog steeds niet zeker. De posts over Real Protect issues en afsluitende programma's zijn van 2018.
Daarna zijn ze niet meer gemeld.
Wellicht is het supportteam van Aldfaer bekend met dit issue?
- Jacqueline Stokhof
- Auteur
Re: OPGELOSTAldfaer snelkoppeling bij opnieuw opstarten pc is verplaatst verwijderd?
02 apr 2021 13:45
Bedankt voor de reacties en suggesties. Het issue is opgelost.
MacAfee virusscan en firewall is de boosdoener. Deze maakt gebruik van Real Protect en ziet Aldfaer.exe als een risico en verwijderd deze.
Door de firewall uit te schakelen blijft de toepassing nu wel actief en kan ik hem weer opstarten.
Uiteraard is daarmee wel een ander risico ontstaan, want zonder firewall is de pc nu niet beschermd.
MacAfee virusscan en firewall is de boosdoener. Deze maakt gebruik van Real Protect en ziet Aldfaer.exe als een risico en verwijderd deze.
Door de firewall uit te schakelen blijft de toepassing nu wel actief en kan ik hem weer opstarten.
Uiteraard is daarmee wel een ander risico ontstaan, want zonder firewall is de pc nu niet beschermd.
- Han Kortekaas
-
02 apr 2021 14:06 - 02 apr 2021 14:07
U kunt toch in de instellingen van McAfee aangeven dat Aldfaer uitgesloten moet worden van controle bij update, dus een vertrouwd programma
Laatst bewerkt 02 apr 2021 14:07 door Han Kortekaas.