- Bedankjes 0
inbrengen van familie geschiedenis
- gutte
- Auteur
Lees minder
Lees meer
inbrengen van familie geschiedenis
24 mrt 2021 16:21
ik ben bezig met mij familie geschiedenis; ik bedoel ik heb gegevens verzameld; ik verzamelde notarisakte en uittreksels uit bevolkingsregister ; nu waar kan ik die best onderbrengen bij mijn Aldfaer gegevens dat het een beetje overzichtelijk blijft
graag een antwoord
gutte
graag een antwoord
gutte
- Ruud de Ruiter
-
Re: inbrengen van familie geschiedenis
24 mrt 2021 17:17 - 24 mrt 2021 17:29
Gutte,
In principe koppelt u de documenten bij de persoon/personen die in het document vermeld worden en vermeldt u de (belangrijkste) gegevens op de passende tabbladen en/of feiten
Vraag is dus, wat voor middellen heeft u om hiervan *.lpg bestanden te maken.
B.V.
Fotokamera met voldoende resolutie
Smartphone
Printer met scan mogelijkheid
En een goed foto programma om de opnames/scans te bewerken
Een gratis programma wat niet ingewikkeld is om te gebruiken is Polarr Photo Editor
Zie www.polarr.com/windows/
Ik weet niet of dat ook in het Nederlands bestaat. Het kan zijn dat het automatisch de systeemtaal van je PC aanbiedt
In principe koppelt u de documenten bij de persoon/personen die in het document vermeld worden en vermeldt u de (belangrijkste) gegevens op de passende tabbladen en/of feiten
Vraag is dus, wat voor middellen heeft u om hiervan *.lpg bestanden te maken.
B.V.
Fotokamera met voldoende resolutie
Smartphone
Printer met scan mogelijkheid
En een goed foto programma om de opnames/scans te bewerken
Een gratis programma wat niet ingewikkeld is om te gebruiken is Polarr Photo Editor
Zie www.polarr.com/windows/
Ik weet niet of dat ook in het Nederlands bestaat. Het kan zijn dat het automatisch de systeemtaal van je PC aanbiedt
Laatst bewerkt 24 mrt 2021 17:29 door Ruud de Ruiter. Reden: aanvulling Polarr
- De Coster René
-
24 mrt 2021 19:54
Zoals Ruud zei koppelt u best de gegevens op de passende tabbladen en/of feiten.
- Ruud de Ruiter
-
24 mrt 2021 21:55
correctie van een tikfout in mijn bericht.
Geen *.lpg maar *.jpg bestanden
Geen *.lpg maar *.jpg bestanden
- gutte
- Auteur
26 mrt 2021 06:06
Beste
Wil U mijn doorgeven hoe ik die jpg bestanden moet maken
of wat U daar juist mee bedoeld
ik heb foto's gemaakt en die staan op mijn computer
(ik ben een leek wat computers betreft)
ik heb alle doop/geboorte; huwelijks; en overlijdensakte van al mij familie al op de computer staan (per persoon)
Wil U mijn doorgeven hoe ik die jpg bestanden moet maken
of wat U daar juist mee bedoeld
ik heb foto's gemaakt en die staan op mijn computer
(ik ben een leek wat computers betreft)
ik heb alle doop/geboorte; huwelijks; en overlijdensakte van al mij familie al op de computer staan (per persoon)
- Ruud de Ruiter
-
26 mrt 2021 07:20 - 26 mrt 2021 07:42
Gust
Normaal gesproken zijn foto's bestanden met het formaat *.jpg
U kunt dit in de windows verkenner controleren. Eventueel eerst in de verkenner Weergave > vink extensies tonen zetten
Waarom *.jpg? Deze zijn in Aldfaer rapporten in het pop up venster leesbaar. Dit is niet het geval voor b.v. *.pdf welke niet in rapportages getoond worden. Wil men deze in een rapport insluiten, dient met de *.pdf om te zetten naar *.jpg en daarna koppelen bij de betreffende persoon ter vervanging van het pdf document
Dat omzetten kan b.v. met :
www.microsoft.com/nl-nl/p/any-pdf-to-jpg...ab=pivot:overviewtab
Let op: dit is zinvol voor pdf's van 1 à 2 bladen. Begint niet een pdf van veel bladen om te zetten naar jpg
Normaal gesproken zijn foto's bestanden met het formaat *.jpg
U kunt dit in de windows verkenner controleren. Eventueel eerst in de verkenner Weergave > vink extensies tonen zetten
Waarom *.jpg? Deze zijn in Aldfaer rapporten in het pop up venster leesbaar. Dit is niet het geval voor b.v. *.pdf welke niet in rapportages getoond worden. Wil men deze in een rapport insluiten, dient met de *.pdf om te zetten naar *.jpg en daarna koppelen bij de betreffende persoon ter vervanging van het pdf document
Dat omzetten kan b.v. met :
www.microsoft.com/nl-nl/p/any-pdf-to-jpg...ab=pivot:overviewtab
Let op: dit is zinvol voor pdf's van 1 à 2 bladen. Begint niet een pdf van veel bladen om te zetten naar jpg
Laatst bewerkt 26 mrt 2021 07:42 door Ruud de Ruiter. Reden: pdf conversie
- gutte
- Auteur
26 mrt 2021 09:52
Beste
kan ik mappen opslaan in Aldfaer
met de foto's is het gelukt
al vast bedankt voor de info
kan ik mappen opslaan in Aldfaer
met de foto's is het gelukt
al vast bedankt voor de info
- Ruud de Ruiter
-
26 mrt 2021 12:21 - 26 mrt 2021 12:26
Binnen de map Materiaal kan je submappen opslaan
Dat betekent dat je de bestaande mappen verhuist naar de map die aangegeven is bij Stamboom > Eigenschappen
Na die verhuizing dien je Stamboom > Bestandscontrole en reparatie uit te voeren om de bestaande koppelingen te herstellen naar de nieuwe plaatsen
Veiligheid: Alvorens die verhuizing uit te voeren, maak een handmatige veiligheidskope MET materiaal
Dat betekent dat je de bestaande mappen verhuist naar de map die aangegeven is bij Stamboom > Eigenschappen
Na die verhuizing dien je Stamboom > Bestandscontrole en reparatie uit te voeren om de bestaande koppelingen te herstellen naar de nieuwe plaatsen
Veiligheid: Alvorens die verhuizing uit te voeren, maak een handmatige veiligheidskope MET materiaal
Laatst bewerkt 26 mrt 2021 12:26 door Ruud de Ruiter.
- gutte
- Auteur
- Ruud de Ruiter
-
26 mrt 2021 18:59
??????? hoie maak ik submappen ...........
Kijk eens met de windows verkenner naar de organisatie van uw PC. U zult zien dat de organiatie "gestaffeld" is met mappen en iedere map onderverdeeld in submappen, etc
U kiest dus in de Windows verkenner de map volgens Stamboom > Eigenstappen
In het rechter veld doet u een rechsklik en kies Nieuw > Map en geeft die een passende naam. Maar...... als u dat niet weet raadt ik u aan eerst een cursus computer te volgen voordat er ongelukken ontstaan
Kijk eens met de windows verkenner naar de organisatie van uw PC. U zult zien dat de organiatie "gestaffeld" is met mappen en iedere map onderverdeeld in submappen, etc
U kiest dus in de Windows verkenner de map volgens Stamboom > Eigenstappen
In het rechter veld doet u een rechsklik en kies Nieuw > Map en geeft die een passende naam. Maar...... als u dat niet weet raadt ik u aan eerst een cursus computer te volgen voordat er ongelukken ontstaan