- Bedankjes 95
leestekens
- Alkema
- Auteur
leestekens
18 mrt 2021 14:01
Goedemiddag
Hoe kan ik binnen Aldfaer de leestekens oproepen zoals bijvoorbeeld de trema, ook op een hoofdletter ?
M.v.g. Gerard Alkema
Hoe kan ik binnen Aldfaer de leestekens oproepen zoals bijvoorbeeld de trema, ook op een hoofdletter ?
M.v.g. Gerard Alkema
- Antoon
Lees minder
Lees meer
Re: leestekens
18 mrt 2021 14:44
Dat kan met de toetsenbordindeling Verenigde Staten (internationaal). Een Ë geef je daarmee in door eerst een " te tikken gevolgd door een E.
- Ruud de Ruiter
-
18 mrt 2021 17:23 - 18 mrt 2021 17:27
Ook met een Qwertz frans/duits. Enkele voorbeelden daarvan Ë Ù Ü Â à ã Õ õ
Volgens mij niet gebonden aan een toetsenbord layout. Zoals Antoon aangeeft, eerst het leesteken, dan de (hoofdf)letter
Maar dat werkt niet voor alles, b.v.°A
Truc daavoor: maak een Word met speciale tekens die niet met het toetsenbord te maken zijn en gebruik dat voor kopie > plakken.
Voorbeelden: ± © ® β † ⱱ Å å ∞ Æ æ
Uiteraard, diegenen die de cijfercodes beheersen kunnen ieder teken met het toetsenbord maken.
Volgens mij niet gebonden aan een toetsenbord layout. Zoals Antoon aangeeft, eerst het leesteken, dan de (hoofdf)letter
Maar dat werkt niet voor alles, b.v.°A
Truc daavoor: maak een Word met speciale tekens die niet met het toetsenbord te maken zijn en gebruik dat voor kopie > plakken.
Voorbeelden: ± © ® β † ⱱ Å å ∞ Æ æ
Uiteraard, diegenen die de cijfercodes beheersen kunnen ieder teken met het toetsenbord maken.
Laatst bewerkt 18 mrt 2021 17:27 door Ruud de Ruiter. Reden: cijfercodes
- Nic Hinssen
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
18 mrt 2021 18:34
Tip: Windows open Startmenu -> typ Speciale tekens + enter. Je ziet nu een venster voor je waarin je helemaal bovenaan een lettertype kunt selecteren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: De Coster René