- Bedankjes 0
snelkoppeling na nieuwe harde schijf
- Vera
- Auteur
Lees minder
Lees meer
snelkoppeling na nieuwe harde schijf
14 mrt 2021 12:06
Besten, Heb gewerkt met Aldfaer versie 6 (of 6.1 of 6.2?). Nu heb ik een nieuwe harde schijf op m'n laptop. Heb oude Aldfaer wel op externe harde schijf. Wat kan ik het beste doen? De nieuwe versie 8.1 downloaden of de oude versie nr.6? Alvast hartelijk dank. Vera
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: snelkoppeling na nieuwe harde schijf
14 mrt 2021 12:15
Voor uw oude versie 6.2 geldt dat die eerst in versie 7.2 geconverteerd moet worden; dat betekent dat u versie 7.2
hier
kan downloaden en dan installeren conform het standaard pad C:\Aldfaer.
Vervolgens opent u uw stamboom mocht Aldfaer dat niet doen, waarna een conversie volgt.
Zorg dat bij Instellingen u het vinkje heeft gezet bij 'controleer bij start op updates'. Sluit af, waarna de versie 8.0 zichzelf aandient bij de volgende start van Aldfaer.
Momenteel is het tijdelijk aanbevolen een verdere update naar versie 9.1 uit te stellen.
Vervolgens opent u uw stamboom mocht Aldfaer dat niet doen, waarna een conversie volgt.
Zorg dat bij Instellingen u het vinkje heeft gezet bij 'controleer bij start op updates'. Sluit af, waarna de versie 8.0 zichzelf aandient bij de volgende start van Aldfaer.
Momenteel is het tijdelijk aanbevolen een verdere update naar versie 9.1 uit te stellen.
- Vera
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
14 mrt 2021 13:16
Dank u voor het supersnelle antwoord ! Ga het proberen.
- Vera
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
14 mrt 2021 15:22
Beste JayCee, ik krijg geen info stamboom van de externe harde schijf op een nieuwe versie van Aldfaer. Krijg een nieuwere versie wel gedownload maar dan weet ik niet hoe verder. Zou het kunnen komen omdat er een nieuwe harde schijf op mn laptop zit? Hoop niet dat ik de stamboom kwijt ben eigenlijk. Maar ik ben ook niet handig in dit soort dingen
Zal er waarschijnlijk wel iemand bij moeten halen die van alles beter op de hoogte is. (Heb nog wel de oude harde schijf van de laptop.) Dank voor de info.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
14 mrt 2021 15:34 - 14 mrt 2021 15:34
Vera,
ga naar bestand > Zoek Aldfaer-bestanden > vink programma, stambomen en veiligheidskopie aan alsook alle aangesloten schijven.
Maak een knipsel van het resultatenvenster en stuur in bijlage.
Als u er niet uitkomt kan, indien u het wenst, via Teamviewer op afstand meekijken. Zo ja, klik op mijn naam in de linker kolom en op het envelopje in het profielscherm. Stuur mij een mail om af te spreken.
ga naar bestand > Zoek Aldfaer-bestanden > vink programma, stambomen en veiligheidskopie aan alsook alle aangesloten schijven.
Maak een knipsel van het resultatenvenster en stuur in bijlage.
Als u er niet uitkomt kan, indien u het wenst, via Teamviewer op afstand meekijken. Zo ja, klik op mijn naam in de linker kolom en op het envelopje in het profielscherm. Stuur mij een mail om af te spreken.
Laatst bewerkt 14 mrt 2021 15:34 door JayCee.
- Vera
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
14 mrt 2021 20:00
Beste Jay een,
Het is gelukt!!! Pffff, blij mee. Eerst 6.2 gedownload toen kwam alles weer naar boven. Veiligheidskopie was 7.2. Die opgeslagen. En nu zit het op 8.1. Heel fijn.
Foto bestand opent hij niet maar dat is geen probleem. Waren er maar enkele die zet ik er weer nieuw in.
Hartelijk bedankt voor al uw tips.!!
Mvrgr Vera
Het is gelukt!!! Pffff, blij mee. Eerst 6.2 gedownload toen kwam alles weer naar boven. Veiligheidskopie was 7.2. Die opgeslagen. En nu zit het op 8.1. Heel fijn.
Foto bestand opent hij niet maar dat is geen probleem. Waren er maar enkele die zet ik er weer nieuw in.
Hartelijk bedankt voor al uw tips.!!
Mvrgr Vera
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
14 mrt 2021 20:09 - 14 mrt 2021 20:10
Vera,
re de foto's: het is niet nodig opnieuw te koppelen. Zorg dat de foto's in de Materiaalmap zitten volgens Stamboom > Eigenschappen. Vervolgens een Bestandscontrole en -reparatie, dit zal de koppelingen herstellen.
re de foto's: het is niet nodig opnieuw te koppelen. Zorg dat de foto's in de Materiaalmap zitten volgens Stamboom > Eigenschappen. Vervolgens een Bestandscontrole en -reparatie, dit zal de koppelingen herstellen.
Laatst bewerkt 14 mrt 2021 20:10 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Vera