Vraag over Aldfaer

• Van Den Hende Luc
  • Auteur

Vraag over Aldfaer

14 mrt 2021 10:38
Beste,

Onlangs heb ik Aldfaer 8.1 geïnstalleerd met de bedoeling een streekgenealogie te maken.
Ik heb nu enkele namen ingebracht en ben gaan zoeken hoe ik deze gegevens kan delen met geïnteresseerde dorpsgenoten. Helaas vind ik geen mogelijkheid tot delen.

Kunnen jullie hier een antwoord/oplossing geven? alvast mijn dank.

LuC

Lees meer

Re: Vraag over Aldfaer

14 mrt 2021 10:57 - 14 mrt 2021 10:59
Luc,
Meedere mogelijkheden maar wel afhankelijk van hoe u ze wil delen, op papier(1) of digitaal(2).
1. kan u rapporten uitdraaien, printen en als bijlage naar de ontvangers sturen
1.1. Een rapport uitdraaien en de rapportuitvoermap opsturen. Het rapport kan dan door de ontvanger inde browser bekeken worden. Lees ook dit artikel.
2. hierbij is de voorwaarde dat de ontvangers Aldfaer op de pc hebben staan.
2.1 Indien u het volledig bestand wil sturen volstaat een kopie van het stamboombestand (.aldf) of van de veiligheidskopie (.alx) te versturen. Afhankelijk van de grootte van het bestand, als bijlage aan een e-mail, anders via een tranferprogramma zoals bv. Wetransfer.
2.2 Als alternatief kan u een gedcom-export uitvoeren en het gedcomestand op dezelfde wijze versturen.
Indien u slechts een gedeelte of bepaalde personen wil opsturen kan dit door het maken van groepen waarin de personen in voorkomen. Open het groepenvenster en druk op F1 om de helppagina betreffende dit onderwerp te openen.
Laatst bewerkt 14 mrt 2021 10:59 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Van Den Hende Luc

Gemaakt door Kunena