Versie 9.1

Lees meer

Re: Versie 9.1

15 mrt 2021 09:46
Maarten,
een dagelijkse back-up is niet hetzelfde als een automatische veiligheidskopie. Een automatische veiligheidskopie wordt bij afsluiten van Aldfaer gemaakt mits dat er een mutatie is geweest. Dit wordt gedaan voor het aantal VK wat is opgegeven bij Instellingen. Daarna wordt, als het aantal is bereikt, de jongste toegevoegd en de oudste verwijderd.
Als u nu zegt dat u op een bepaald moment 200 records kwijt ent dan kunt u met de functie Bestand>Zoek Aldfaer bestanden in de kolom aantal zien wanneer die terugloop heeft plaatsgevonden, U moet dan die veiligheidskopie selecteren (aanklikken) en openen waarvan het aantal het hoogste is. Na het selecteren ziet u de knop 'Open stamboom' .
Daarna slaat u die nieuwe stamboom op met een duidelijk andere naam.

Dus geen back-up 'importeren' want dan ontstaan dubbelen. Nieuwe invoer die na de datum van de VK is gedaan bent u wel kwijt.

Wat als 'recovery' hulp gedaan kan worden is van de huidige stamboom een Groep maken van alle records met een aanmaakdatum vanaf de veiligheidskopiedatum. Van deze groep laat u dan een aparte stamboom maken.
Zodra u terugbent in 8.1 kunt u die groep samenvoegen met de veiligheidskopie die u als bovenstaand beschreven heeft gemaakt.

Lees meer

15 mrt 2021 10:07
Ik ben al terug naar 8.1.
Ik ben doodsbang om op de manier van Han Kortekaas de verbindingen naar het materiaal te verliezen. Ik ben nu al genoeg kwijt.
Als ik zeker weet dat ik geen grote problemen krijg als ik de backup van het gedcom bestand importeer in de bestaande stamboom, dan doe ik dat veel liever. Vandaar mijn 2 vragen

Lees meer

15 mrt 2021 10:16
Maarten, het kan een kwestie van terminologie zijn, maar een gedcombestand is totaal iets anders dan een veiligheidskopie!!

Een gedcombestand moet u beslist niet importeren!!!

Vraag anders om een Teamviewer sessie!

Lees meer

15 mrt 2021 10:18
Han,
Het klinkt allemaal verschrikkelijk ingewikkeld. In de bijlage zie ja wat er aan de hand is. Het is een stukje van de personenlijst.
Mijn vraag is of ik, als ik een oude gedcom invoer, dubbelen krijg alleen van deze gehavende personen of ook nog van heel veel anderen? Als het dat eerste is dan is het vrij simpel om de gehavende personen te verwijderen, zodat de dubbeling er weer uit is.
Dan zou ik daarna de nieuwe invoer opnieuw moeten doen. Want ik begrijp dat ik die dan kwijt ben.

Wat jij beschrijft begrijp ik niet en ik zie er enorm tegenop om dat soort ingewikkelde dingen te gaan doen. Het is nu al erg genoeg.

Bijlagen:

Lees meer

15 mrt 2021 10:33
Han,
In de bijlage datgene wat jij beschrijft (denk ik)
Er zijn dus geen records verdwenen, maar ze zijn gehavend, zoals je in mijn eerdere bijlage kunt zien.

Bijlagen:

Lees meer

15 mrt 2021 11:15
Maarten,
Als u er niet uitkomt kan een Teamviewersessie. Klik dan op mijn naam en vervolgens in mijn profielvenster op het envellopje en stuur mij een e-mail om af te spreken. Kan eventueel deze namiddag.

Lees meer

15 mrt 2021 11:21
JayCee,
Dat werkt niet. Als ik op de enveloppe klik gebeurt er niets

Lees meer

15 mrt 2021 11:28
Een teamsessie lijkt me prima. Kan ook vanmiddag. Hoe leggen we contact?

Lees meer

15 mrt 2021 11:30
Maarten,
Klik nu op 'Meer' in de linker kolom en ga met de muis op het envellopje staan. Als het goed zit zal mijn e-mailadres tevoorschijn komen.

Lees meer

15 mrt 2021 11:31
Helaas, er verschijnt geen e-mail adres. Er verschijnt helemaal niets

Lees meer

15 mrt 2021 11:50
Maarten,

Als u op de knop Meer klikt in de linker kolom zie u dit:

Ga met de muis op het enveloppje staan maar niet klikken. Het e-mailadres wordt dan getoond.

Lees meer

15 mrt 2021 16:52
Via Teamviewer vastgesteld dat een aantal personen ontbraken en/of waarvan de naam verdwenen was. Stapsgewijs de veiligheidskopiƫen ingelezen op zoek naar de betreffende personen. Gelukkig teruggevonden, hiervan een groep gemaakt en vervolgens als gedcom opgeslagen. Een gedcom-import uitgvoerd in een kopie van de huidige stamboom voor controle van mogelijk dubbels. Verschillende methodes (op dit forum te vinden en hier ) toegelicht voor het opzoeken van dubbelen.

Gemaakt door Kunena