- Bedankjes 0
Huwelijksgegevens verdwenen uit GEDCOM
- Henk Coersen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Huwelijksgegevens verdwenen uit GEDCOM
10 mrt 2021 11:32
Na de update naar versie 9.1 zag ik dat op mijn internet publicatie (genealogieonline) huwelijken niet meer worden weergegeven.
Er staat nu slechts: “Hij (of zij) had een relatie met [naam]”
Ik heb ontdekt dat dit wordt veroorzaakt door de GEDCOM export van de nieuwe versie van Altfaer.
Teruggegaan naar versie 8.1 vind ik in het GEDCOM bestand het volgende fragment:
[...]
0 @F1384797471@ FAM
1 HUSB @I8@
1 WIFE @I9@
1 MARR
2 TYPE civil
2 DATE 4 FEB 1955
2 PLAC Hellendoorn, Overijssel
2 SOUR @S158@
1 MARR
2 TYPE religious
2 DATE 4 FEB 1955
2 PLAC Daarlerveen, Overijssel
2 SOUR @S158@
[…]
In de GEDCOM export van versie 9.1 is dit niet meet terug te vinden.
Er staat nu slechts: “Hij (of zij) had een relatie met [naam]”
Ik heb ontdekt dat dit wordt veroorzaakt door de GEDCOM export van de nieuwe versie van Altfaer.
Teruggegaan naar versie 8.1 vind ik in het GEDCOM bestand het volgende fragment:
[...]
0 @F1384797471@ FAM
1 HUSB @I8@
1 WIFE @I9@
1 MARR
2 TYPE civil
2 DATE 4 FEB 1955
2 PLAC Hellendoorn, Overijssel
2 SOUR @S158@
1 MARR
2 TYPE religious
2 DATE 4 FEB 1955
2 PLAC Daarlerveen, Overijssel
2 SOUR @S158@
[…]
In de GEDCOM export van versie 9.1 is dit niet meet terug te vinden.
- Paul Kallenberg
Re: Huwelijksgegevens verdwenen uit GEDCOM
10 mrt 2021 20:01
Henk,
Ik heb in Aldfaer 9.1 een bestandje gemaakt waarin ik de gegevens heb ingevoerd die uit het GEDCOM-bestand zijn af te leiden. Het GEDCOM-bestand dat ik hieruit maak geeft precies de weergave zoals die ook in 8.1 is.
Kan je een plaatje laten zien van de het tabblad Huwelijk van een van de personen I8 of I9?
Paul
Ik heb in Aldfaer 9.1 een bestandje gemaakt waarin ik de gegevens heb ingevoerd die uit het GEDCOM-bestand zijn af te leiden. Het GEDCOM-bestand dat ik hieruit maak geeft precies de weergave zoals die ook in 8.1 is.
Kan je een plaatje laten zien van de het tabblad Huwelijk van een van de personen I8 of I9?
Paul
- Henk Coersen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 mrt 2021 21:20
Hallo Paul,
Hierbij het gevraagde tabblad.
Henk
Hierbij het gevraagde tabblad.
Henk
- Paul Kallenberg
11 mrt 2021 00:34
Henk,
Kan het zijn dat het Privacy Filter actief is?
Paul
Kan het zijn dat het Privacy Filter actief is?
Paul
- Henk Coersen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 mrt 2021 20:34
Paul,
Het klopt dat het privacy filter actief is maar:
- beide personen zijn overleden en hun gegevens worden geëxporteerd;
- dit huwelijk is slechts een voorbeeld, heel veel huwelijksgegevens zijn uit de GEDCOM van versie 9.1 verdwenen;
- bij het teruggaan naar versie 8.1 werden deze huwelijksgegevens, ook met het privacy filter actief, wel geëxporteerd.
Ik ben behoorlijk lang aan het zoeken geweest, maar ik kan zelf geen oplossing vinden, vandaar mijn bericht.
Henk
Het klopt dat het privacy filter actief is maar:
- beide personen zijn overleden en hun gegevens worden geëxporteerd;
- dit huwelijk is slechts een voorbeeld, heel veel huwelijksgegevens zijn uit de GEDCOM van versie 9.1 verdwenen;
- bij het teruggaan naar versie 8.1 werden deze huwelijksgegevens, ook met het privacy filter actief, wel geëxporteerd.
Ik ben behoorlijk lang aan het zoeken geweest, maar ik kan zelf geen oplossing vinden, vandaar mijn bericht.
Henk
- Henk Coersen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 mrt 2021 20:47
Hallo Paul,
Nog een aanvulling.
Ik heb zojuist een nieuwe GEDCOM export gemaakt vanuit versie 9.1, maar nu met het privacy filter uit. Nu staan de genoemde huwelijksgegevens wel in de GEDCOM.
Daar zit dus kennelijke een oorzaak.
Nogmaals dat is anders dan de vorige versie en ik wil geen gegevens publiceren zonder het privacy filter te gebruiken.
Henk
Nog een aanvulling.
Ik heb zojuist een nieuwe GEDCOM export gemaakt vanuit versie 9.1, maar nu met het privacy filter uit. Nu staan de genoemde huwelijksgegevens wel in de GEDCOM.
Daar zit dus kennelijke een oorzaak.
Nogmaals dat is anders dan de vorige versie en ik wil geen gegevens publiceren zonder het privacy filter te gebruiken.
Henk
- Paul Kallenberg
11 mrt 2021 22:17
Henk,
Ik heb zelf nu ook een voorbeeld gevonden waarbij huwelijksgegevens niet meekomen. We gaan kijken waar dat aan ligt.
Paul
Ik heb zelf nu ook een voorbeeld gevonden waarbij huwelijksgegevens niet meekomen. We gaan kijken waar dat aan ligt.
Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henk Coersen