- Bedankjes 1634
update van R9.0
- Robert Weijers
- Auteur
update van R9.0
10 mrt 2021 08:58
Geachte Helpdesk,
Goedemorgen, Heer Moderator,
Afgelopen week heeft Aldfear een nieuwe update geinstalleerd en nu heb ik overal in de gepresenteerde tekst in het programma zelf
Bv, de personenlijst , gedeeltelijk oranje/roodachtige markering van lettercombinatie op willekeurige wijze.
Een voorbeeld = Gillis (Willem 's) van Kralingen
In de voornaam = Gillis zijn de letters illi oranje/roodachtige weergeven..
In de vaders verwijzing = (Willem 's) zijn de letters ll oranje/roodachtige weergeven.
Ik heb net in de personenlijst gescrolt en volgens mij wordt dit probleem met name met de letters i en l overal in het Aldfearprogramma
geconstateerd.
Het probleem van de Foutmelding "Fout tijdens openen vertaaltabel.atr" t.g.v. regel Language= in aldfaer.iniprogram verholpen.
Heb ik zelf kunnen verhelpen met behulp van het Forum.
Van de oranje/roodachtige weergave in Bv, de personenlijst heb ik een printscreen toegevoegd.
Ik heb het versie beheer gekopieerd en hieronder afgebeeld,
Aldfaer 9.1 (08-03-2021)
[ ! Hoofdreden(en) van update ]
[ + Functie toegevoegd ]
[ * Functie gewijzigd/verbeterd ]
[ - Fout opgelost ]
Alle wijzigingen t.o.v. versie 9.0
[*] Algemeen: Foutmelding "Fout tijdens openen vertaaltabel.atr" t.g.v. regel Language= in aldfaer.iniprogram verholpen.
Aldfaer 9.0 (06-03-2021)
[ + Functie toegevoegd ]
[ - Fout opgelost ]
Mijn PC werkt met Windows 10 en wordt altijd voorzien van realtime update.
Zoals u wel zult begrijpen vind ik de oranje/roodachtige weergave in de personenlijst heel irritant.
Ik hoop dat u dat snel met een oplossing weet te herstellen.
m.vr.grt,
Robert Weijers.
Goedemorgen, Heer Moderator,
Afgelopen week heeft Aldfear een nieuwe update geinstalleerd en nu heb ik overal in de gepresenteerde tekst in het programma zelf
Bv, de personenlijst , gedeeltelijk oranje/roodachtige markering van lettercombinatie op willekeurige wijze.
Een voorbeeld = Gillis (Willem 's) van Kralingen
In de voornaam = Gillis zijn de letters illi oranje/roodachtige weergeven..
In de vaders verwijzing = (Willem 's) zijn de letters ll oranje/roodachtige weergeven.
Ik heb net in de personenlijst gescrolt en volgens mij wordt dit probleem met name met de letters i en l overal in het Aldfearprogramma
geconstateerd.
Het probleem van de Foutmelding "Fout tijdens openen vertaaltabel.atr" t.g.v. regel Language= in aldfaer.iniprogram verholpen.
Heb ik zelf kunnen verhelpen met behulp van het Forum.
Van de oranje/roodachtige weergave in Bv, de personenlijst heb ik een printscreen toegevoegd.
Ik heb het versie beheer gekopieerd en hieronder afgebeeld,
Aldfaer 9.1 (08-03-2021)
[ + Functie toegevoegd ]
[ - Fout opgelost ]
Alle wijzigingen t.o.v. versie 9.0
[*] Algemeen: Foutmelding "Fout tijdens openen vertaaltabel.atr" t.g.v. regel Language= in aldfaer.iniprogram verholpen.
Aldfaer 9.0 (06-03-2021)
[ + Functie toegevoegd ]
[ - Fout opgelost ]
Mijn PC werkt met Windows 10 en wordt altijd voorzien van realtime update.
Zoals u wel zult begrijpen vind ik de oranje/roodachtige weergave in de personenlijst heel irritant.
Ik hoop dat u dat snel met een oplossing weet te herstellen.
m.vr.grt,
Robert Weijers.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: update van R9.0
10 mrt 2021 10:26
Rob,
u heeft een Referentiepersoon aangegeven en in Extra > Instellingen > Venster kleuren aangegeven waarmee deze in de lijst herkend moeten worden. Als u andere kleuren/zwart wilt dan kunt u deze daar invoeren.
u heeft een Referentiepersoon aangegeven en in Extra > Instellingen > Venster kleuren aangegeven waarmee deze in de lijst herkend moeten worden. Als u andere kleuren/zwart wilt dan kunt u deze daar invoeren.
- Robert Weijers
- Auteur
12 mrt 2021 10:28 - 12 mrt 2021 11:16
Beste Han,
Voor zover ik weet heb ik nog nooit een referentie persoon aangegeven,
Ik weet niet eens wat dit betekend of inhoud..
het woord vensterkleuren is niet te vinden.
Als ik op vensters klik zie ik personen en daaronder overig, maar geen referentiepersoon
In de naar u toegestuurde printscreen ziet u dat de " kramer " familie door mij , met de kleur rood is aangeven om als zodanig op te vallen in de personenlijst.
Is dat wat u bedoelt met referentiepersoon ?
Nogmaals, het betreft gedeeltelijke verkleuring in de tekst wat ook optreed in het persoonsmenu en zelfs in het instellingenmenu.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ik veranderingen kan aanbrengen in de door u aangeleverde menu applicatie 's.
Overigens heb ik het gedcom aldfear bestand gekopieerd en op mijn andere computer bekeken met Aldfear en dan blijkt
het aantal personen te kloppen en hoewel dat ook een Windows 10 versie is, blijkt het volgende,
Daar is dus niets te zien van gedeeltelijk gekleurde tekst.
Dus nogmaals wat is er aan de hand ?
m.vr.grt,
Robert Weijers
Voor zover ik weet heb ik nog nooit een referentie persoon aangegeven,
Ik weet niet eens wat dit betekend of inhoud..
het woord vensterkleuren is niet te vinden.
Als ik op vensters klik zie ik personen en daaronder overig, maar geen referentiepersoon
In de naar u toegestuurde printscreen ziet u dat de " kramer " familie door mij , met de kleur rood is aangeven om als zodanig op te vallen in de personenlijst.
Is dat wat u bedoelt met referentiepersoon ?
Nogmaals, het betreft gedeeltelijke verkleuring in de tekst wat ook optreed in het persoonsmenu en zelfs in het instellingenmenu.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ik veranderingen kan aanbrengen in de door u aangeleverde menu applicatie 's.
Overigens heb ik het gedcom aldfear bestand gekopieerd en op mijn andere computer bekeken met Aldfear en dan blijkt
het aantal personen te kloppen en hoewel dat ook een Windows 10 versie is, blijkt het volgende,
Daar is dus niets te zien van gedeeltelijk gekleurde tekst.
Dus nogmaals wat is er aan de hand ?
m.vr.grt,
Robert Weijers
Laatst bewerkt 12 mrt 2021 11:16 door Robert Weijers. Reden: nog meer aan toegevoegd
- Han Kortekaas
-
12 mrt 2021 11:20 - 12 mrt 2021 11:46
Ik zie dat u kleuren per familie toewijst via de (moeizame) weg van Tab diversen en niet de veel eenvoudiger weg via het instellen van een referentiepersoon.
Ik kan nog niets bedenken waarom de letters 'ls' (de printscreen is ietwat vaag om te zien of dit alle karakters zijn) overal dezelfde kleur hebben als de ingestelde kleur via Diversen.
Heeft u al getest of wijziging van het venster lettergrootte invloed heeft? Zie Extra -> Instellingen -> Algemeen?
Ik kan nog niets bedenken waarom de letters 'ls' (de printscreen is ietwat vaag om te zien of dit alle karakters zijn) overal dezelfde kleur hebben als de ingestelde kleur via Diversen.
Heeft u al getest of wijziging van het venster lettergrootte invloed heeft? Zie Extra -> Instellingen -> Algemeen?
Laatst bewerkt 12 mrt 2021 11:46 door Han Kortekaas.
- Robert Weijers
- Auteur
13 mrt 2021 07:43
Beste Han,
Het probleem zit wel degelijk in Aldfear zelf.
Ik heb omdat ik slechte ogen heb de standaard grote voor tekst van 12 naar 13 gezet.
Deze wijziging veroorzaakt dat bepaalde karakters roodbruin worden weergegeven.
Door uw laatste opmerking of de lettergrootte invloed heeft, heb ik de lettergrootte nu veranderd in 14 , wat dus tevens de oplossing is om dat probleem te omzeilen.
Het scherm laat nu geen vervuilende roodbruin meer zien.
Het is nu verdwenen, dus de grootte 13 veroorzaakt het probleem.
In ieder geval dank voor uw aandacht in deze kwestie.
met vriendelijke groet,
Robert Weijers.
Het probleem zit wel degelijk in Aldfear zelf.
Ik heb omdat ik slechte ogen heb de standaard grote voor tekst van 12 naar 13 gezet.
Deze wijziging veroorzaakt dat bepaalde karakters roodbruin worden weergegeven.
Door uw laatste opmerking of de lettergrootte invloed heeft, heb ik de lettergrootte nu veranderd in 14 , wat dus tevens de oplossing is om dat probleem te omzeilen.
Het scherm laat nu geen vervuilende roodbruin meer zien.
Het is nu verdwenen, dus de grootte 13 veroorzaakt het probleem.
In ieder geval dank voor uw aandacht in deze kwestie.
met vriendelijke groet,
Robert Weijers.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
13 mrt 2021 08:59Ontstaat het probleem ook bij lettergrootte 10?Robert Weijers schreef : Het is nu verdwenen, dus de grootte 13 veroorzaakt het probleem.
- Robert Weijers
- Auteur
13 mrt 2021 14:44
Beste JayCee
Het rood-buijn gefragmenteerd is eveneens te zien als er wordt gekozen voor type 10
eveneens lijkt het of alle tekst scheef staat in het programma.
Ik zou graag weer letter type 13 willen selecteren omdat ik 14 eigenlijk te groot vind,
echter dan heb ik weer de rood-bruin ellende.
Denkt u het te kunnen gaan oplossen
Het rood-buijn gefragmenteerd is eveneens te zien als er wordt gekozen voor type 10
eveneens lijkt het of alle tekst scheef staat in het programma.
Ik zou graag weer letter type 13 willen selecteren omdat ik 14 eigenlijk te groot vind,
echter dan heb ik weer de rood-bruin ellende.
Denkt u het te kunnen gaan oplossen
- Robert Weijers
- Auteur
13 mrt 2021 14:47
Ik heb wederom een printscreen gemaakt maar ik zie nu niet hoe ik die bij kan voegen
Robert Weijers
Robert Weijers
- Robert Weijers
- Auteur
13 mrt 2021 15:33
Moderator JayCee
Letteretype 10 geeft zelfde ellende.
Inmiddels heb ik gelezen dat er ernstige fouten zitten in 9.0 en 9.1 en heb ik op jullie advies 8.1 weer geinstalleerd.
Of er sprake is van dataverlies kan ik nog niet voor 100 procent zeggen.
Het aantal personen in mijn stamboom is in ieder geval gelijk gebleven.
De roodbruine ellende is ook in versie 8.1 te zien
m.vr.grt
Robert Weijers
Letteretype 10 geeft zelfde ellende.
Inmiddels heb ik gelezen dat er ernstige fouten zitten in 9.0 en 9.1 en heb ik op jullie advies 8.1 weer geinstalleerd.
Of er sprake is van dataverlies kan ik nog niet voor 100 procent zeggen.
Het aantal personen in mijn stamboom is in ieder geval gelijk gebleven.
De roodbruine ellende is ook in versie 8.1 te zien
m.vr.grt
Robert Weijers
- Han Kortekaas
-
13 mrt 2021 16:24 - 13 mrt 2021 16:24
Robert,
mag ik weten wat de resolutie / lettertype en kleurstelling, beeld 100% of vergroot in Windows is
Ik heb er geen last van in 8.1
mag ik weten wat de resolutie / lettertype en kleurstelling, beeld 100% of vergroot in Windows is
Ik heb er geen last van in 8.1
Laatst bewerkt 13 mrt 2021 16:24 door Han Kortekaas.
- Robert Weijers
- Auteur
13 mrt 2021 17:20
Beste Han,
Moderator Jaycee was ook al bezig. Het blijft verwarrrend wat er allemaal aan de hand is.
Het Aldfear-Team maakt melding ; deinstalleer 9.1 en installeer 8.1
Inmiddels geeft 8.1 ook al problemen en jij zegt dat er niets aan de hand is.
Mis ik iets ?
Ik gebruik geen afwijkend lettertype, De standaardinstelling van Windows
Van de resolutie een printscreen
Moderator Jaycee was ook al bezig. Het blijft verwarrrend wat er allemaal aan de hand is.
Het Aldfear-Team maakt melding ; deinstalleer 9.1 en installeer 8.1
Inmiddels geeft 8.1 ook al problemen en jij zegt dat er niets aan de hand is.
Mis ik iets ?
Ik gebruik geen afwijkend lettertype, De standaardinstelling van Windows
Van de resolutie een printscreen
- Han Kortekaas
-
13 mrt 2021 17:59
Robert,
ik gebruik de Windows instelling voor scherm op 100% en zet het lettertype in Aldfaer onder Algemeen op 15.
A propos, 8.1 is niet gewijzigd en als u nu e.e.a. wel ervaart met beeldvervaging dan is het waarschijnlijk zo dat u in Windows voorheen een andere instelling voor het scherm had. Ik zeg niet dat het zo is, maar vermoed het alleen maar.
ik gebruik de Windows instelling voor scherm op 100% en zet het lettertype in Aldfaer onder Algemeen op 15.
A propos, 8.1 is niet gewijzigd en als u nu e.e.a. wel ervaart met beeldvervaging dan is het waarschijnlijk zo dat u in Windows voorheen een andere instelling voor het scherm had. Ik zeg niet dat het zo is, maar vermoed het alleen maar.