Een heel dorp in Aldaer

• Henk van de Graaf
  • Auteur

Een heel dorp in Aldaer

01 mrt 2021 10:43
Beste forum,

Naast verschillende stambomen van Papendrechtse families (die ik elk in een eigen groep plaats) wil ik een deel van de DTB-boeken van Papendrecht in gaan geven in Aldfaer. Kan ik dit het beste onder een nieuwe groep "Papendrecht" zetten of is het verstandiger om dit op een andere manier te doen?
Bij voorbaat dank,
Henk van de Graaf

Lees meer

Re: Een heel dorp in Aldaer

01 mrt 2021 10:57
Afhankelijk van het beoogde doel is het zeker te overwegen een nieuwe groep "Papendrecht" aan te maken, Dit zal u de mogelijkheid bieden om, indien nodig, afzonderlijke groepen D, T en B te kunen maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henk van de Graaf

Lees meer

01 mrt 2021 11:07 - 01 mrt 2021 11:16
Ik neem aan dat u die DTB koppelt aan personen.
Het volstaat dan om bij de persoon in het veld geboorte, huwelijk of ovl een bronreferentie als bv dtbpap_soort_jjjjmmdd_nr te vermelden en een groep te maken op basis van bron bevat dtbpap.
Soort is b.v. d, t, b voor doop, trouwen of begraven
Nieuwe personen met een dtdpap... vermelding worden dan automatisch aan de groep toegevoegd.

Ik hoop wel dat u nog geen dtb vermeldingen in het huidige bestand heeft, omdat deze waarschijnlijk "willekeurige" benamingen hebben. Tenzij iemand een suggestie heeft hoe deze om te zetten naar een systematische benaming zoals aangegeven.
Laatst bewerkt 01 mrt 2021 11:16 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

01 mrt 2021 11:22
Ik heb de gemeente Wassenaar in zijn geheel vanaf ~1600 in Aldfaer staan. Door gebruik te maken van bronnen maak ik groepen. In de bron zet ik bv 'NG trouwen; Folio 95' en een groep is zo gemaakt op basis van jaartal en een deel van de naam 'NG trouwen'

Gemaakt door Kunena