- Bedankjes 1
Stamboomzoeker uitvoer (wens)
- Tineke Kosmis
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Stamboomzoeker uitvoer (wens)
28 feb 2021 13:49
Als ik het goed zie, kun je van de uitvoer van de stamboomzoeker alleen een tekstfile laten opslaan. op het scherm ziet het er in Aldfaer zelf uit als een tabel.
Is het mogelijk dat in de (nabije) toekomst ook als een komma separated file te laten opslaan?
Dan kun je die in excel inlezen en sorteren ed wat je wilt.
Lijkt me erg handig.
Ik zie wel dat je voor het opslaan een bepaalde sortering kunt laten uitvoeren en dan opslaan als tekst file.
Maar als je bv op map sorteert dan wordt die uitvoer als tekst daarvan, niet echt leesbaar.:blink:
Alvast bedankt,
Tineke
Is het mogelijk dat in de (nabije) toekomst ook als een komma separated file te laten opslaan?
Dan kun je die in excel inlezen en sorteren ed wat je wilt.
Lijkt me erg handig.
Ik zie wel dat je voor het opslaan een bepaalde sortering kunt laten uitvoeren en dan opslaan als tekst file.
Maar als je bv op map sorteert dan wordt die uitvoer als tekst daarvan, niet echt leesbaar.:blink:
Alvast bedankt,
Tineke
- Han Kortekaas
-
Re: Stamboomzoeker uitvoer (wens)
28 feb 2021 13:59
Tineke,
iedere kolom in de Stamboomzoeker is sorteerbaar en iedere kolom is tevens te verbreden door op de kopnaam te gaan staan en met de muis op de lijn te verbreden.
iedere kolom in de Stamboomzoeker is sorteerbaar en iedere kolom is tevens te verbreden door op de kopnaam te gaan staan en met de muis op de lijn te verbreden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tineke Kosmis
- Tineke Kosmis
-
Auteur
28 feb 2021 14:34
Hallo Han,
Dat had ik al geprobeerd, maar dat verandert niets aan het uitgevoerde tekst bestand.
Juist omdat dit zo'n handig scherm is zou een komma separated versie als uitvoer heel handig zijn.
Alternatief nu is inderdaad:
Scherm heel breed maken, kolommen breed maken, sorteren naar wens en dan maar screenshots maken van het scherm.
Niet echt een vriendelijke/handige manier van doen.
Is het niet mogelijk dergelijke uitvoer in een nieuwere versie van Aldfaer in te bouwen?
(ik zocht een wensenlijstje ergens maar dat kon ik (nog) niet vinden)
Tineke
Dat had ik al geprobeerd, maar dat verandert niets aan het uitgevoerde tekst bestand.
Juist omdat dit zo'n handig scherm is zou een komma separated versie als uitvoer heel handig zijn.
Alternatief nu is inderdaad:
Scherm heel breed maken, kolommen breed maken, sorteren naar wens en dan maar screenshots maken van het scherm.
Niet echt een vriendelijke/handige manier van doen.
Is het niet mogelijk dergelijke uitvoer in een nieuwere versie van Aldfaer in te bouwen?
(ik zocht een wensenlijstje ergens maar dat kon ik (nog) niet vinden)
Tineke
- Carel Plantagie
-
28 feb 2021 15:08 - 28 feb 2021 15:09
Tineke,
Met de knop [Bewaar Resultaat] wordt een .txt-bestand aangemaakt, waarbij de info door TABs gescheiden wordt.
Als je Excel start en dan kiest om het .txt-bestand te openen, dan kun je aangeven dat de informatie 'Gescheiden' wordt door Tabs. Dit geeft het zelfde resultaat alsof er puntkomma's tussen de velden staan.
Carel
Met de knop [Bewaar Resultaat] wordt een .txt-bestand aangemaakt, waarbij de info door TABs gescheiden wordt.
Als je Excel start en dan kiest om het .txt-bestand te openen, dan kun je aangeven dat de informatie 'Gescheiden' wordt door Tabs. Dit geeft het zelfde resultaat alsof er puntkomma's tussen de velden staan.
Carel
Laatst bewerkt 28 feb 2021 15:09 door Carel Plantagie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tineke Kosmis
- Francke
28 feb 2021 21:52
aanvullende wens:
terug inlezen van opgeslagen resultaat
terug inlezen van opgeslagen resultaat