- Bedankjes 1024
Kan ik meer dan 1 stamboom aanmaken in Aldfaer?
- Winny
- Auteur
Kan ik meer dan 1 stamboom aanmaken in Aldfaer?
26 feb 2021 23:47
Kan ik in Aldfaer meer dan 1 stamboom aanmaken?
Ik gebruik nu My Family Tree Builder en daar kan ik verschillende projecten aanmaken. Dat is erg handig.
Maar ik stap liever over naar een gebruiksvriendelijker Nederlands programma.
Ik gebruik nu My Family Tree Builder en daar kan ik verschillende projecten aanmaken. Dat is erg handig.
Maar ik stap liever over naar een gebruiksvriendelijker Nederlands programma.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Kan ik meer dan 1 stamboom aanmaken in Aldfaer?
27 feb 2021 00:17 - 27 feb 2021 00:24
Zoveel u wenst. Doch, indien de stambomen enig verwantschap met elkaar hebben is het aanbevolen alles in één stamboom te zetten en met groepen te werken.
Laatst bewerkt 27 feb 2021 00:24 door JayCee.
- Wil Venema
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 feb 2021 11:18
Als dat inderdaad kan - hoe doe je dat dan?
Kun je ze integreren?
Mijn zwager heeft 'zijn' kant in Aldfaer.
Ik de 'mijne'.
Kun je dat in elkaar voegen? Hoe zit het met 'dubbelen'?
Alvast bedankt.
Kun je ze integreren?
Mijn zwager heeft 'zijn' kant in Aldfaer.
Ik de 'mijne'.
Kun je dat in elkaar voegen? Hoe zit het met 'dubbelen'?
Alvast bedankt.
- Han Kortekaas
-
28 feb 2021 12:07
Wil,
u en uw zwager hebben een probleem op te lossen, want stel dat het lukt om de twee stambomen samen te voegen en te ontdubbelen, vervolgens komt de vraag hoe de mutaties worden bijgehouden. U zult daar iets voor moeten ontdekken en afspraken maken wie het beheer heeft van het 'origineel'. Na het bijwerken zal ieder ook weer het bijgewerkte exemplaar moeten ontvangen.
Een strak beheer is noodzakelijk.
Hoe het samenvoegen in zijn werk kan gaan kunt u hier lezen. samenvoegen
u en uw zwager hebben een probleem op te lossen, want stel dat het lukt om de twee stambomen samen te voegen en te ontdubbelen, vervolgens komt de vraag hoe de mutaties worden bijgehouden. U zult daar iets voor moeten ontdekken en afspraken maken wie het beheer heeft van het 'origineel'. Na het bijwerken zal ieder ook weer het bijgewerkte exemplaar moeten ontvangen.
Een strak beheer is noodzakelijk.
Hoe het samenvoegen in zijn werk kan gaan kunt u hier lezen. samenvoegen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wil Venema
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
28 feb 2021 12:07 - 28 feb 2021 12:09
Oeps, te laat, Han was mij voor.
Laatst bewerkt 28 feb 2021 12:09 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wil Venema
- Winny
- Auteur
28 feb 2021 14:27
Dank voor de reactie.
Kan ik er dan ook voor kiezen om maar 1 groep te zien? En niet de rest van de stamboom? Is dat dan een beetje vergelijkbaar met projecten van Family Tree?
En kan ik ook een gedcom-bestand aanmaken van een groep? Om te delen met familieleden die niet de hele stamboom hoeven te hebben?
Kan ik er dan ook voor kiezen om maar 1 groep te zien? En niet de rest van de stamboom? Is dat dan een beetje vergelijkbaar met projecten van Family Tree?
En kan ik ook een gedcom-bestand aanmaken van een groep? Om te delen met familieleden die niet de hele stamboom hoeven te hebben?
- Han Kortekaas
-
28 feb 2021 15:22
Ik ken FamilyTree niet, dus weet niet wat Projecten exact inhoudt.
In Aldfaer is binnen 1 stamboombestand heel makkelijk verschillende families bij te houden; van 1 familie kunt u een Groep maken (of delen van een familie) en, afhankelijk van de Instellingen voor de gedcom een apart gedcom te maken van die ene groep.
Ik wil u wijzen op de Help van Aldfaer. Als u ergens in een venster bent kunt u op de toets F1 drukken waardoor de Help voor dat venster wordt geopend.
In Aldfaer is binnen 1 stamboombestand heel makkelijk verschillende families bij te houden; van 1 familie kunt u een Groep maken (of delen van een familie) en, afhankelijk van de Instellingen voor de gedcom een apart gedcom te maken van die ene groep.
Ik wil u wijzen op de Help van Aldfaer. Als u ergens in een venster bent kunt u op de toets F1 drukken waardoor de Help voor dat venster wordt geopend.