- Bedankjes 1024
ontdubbelen
- Wolter van der Linde
- Auteur
ontdubbelen
22 feb 2021 10:35
Enige maanden maak ik gebruik van Aldfaer. en vind het een prima programma met veel mogelijkheden. Ik mis echter een belangrijke mogelijkheid. Dat is ontdubbelen. Ik ben geen programmeur en dus weet ik ook niet welke mogelijkheden er zijn. Een eenvoudige manier om een dubbele persoon samen te voegen zou kunnen zijn om in de kolom code bij de personenlijst een zelfde code (b.v. een nummer) te plaatsen en daarna de opdracht om de gegevens van deze persoon samen te voegen waarna de code automatisch wordt gewist. . Je zou dan ook een lijst van dubbele personen moeten kunnen maken met uiteraard verschillende codes en die in een keer samenvoegen.
Simpel en daarom wellicht te simpel?
Simpel en daarom wellicht te simpel?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: ontdubbelen
22 feb 2021 11:17 - 22 feb 2021 11:25
Hier een goede
handleiding
.
In de bonusrapporten is er ook een mogelijkheid met de rapporten 'Gegevenscontrole' en 'Dubbelen'.
Sorteren op naam, voornaam en geboortedatum in de personenlijst helpt ook.
In de personenelijst in kolom 'Gewijzigd' staat een code die aangeeft hoe de persoon in de stamboom is terechtgekomen.
quote uit de help:
"Alle nieuw ingevoerde personen krijgen in het veld Gewijzigd een aparte markering. Nieuwe personen die u via Aldfaer zelf invoert krijgen de markering [NA]. Alle personen die zijn ingebracht via het importeren van een GEDCOM-bestand krijgen een markering [NG]. Zodra u iets in de gegevens van een als nieuw gemarkeerde persoon wijzigt, zal de markering verdwijnen. "
Let wel, de code verdwijnd eenmaal een wijziging is aangebracht na de import. Alleen wijzigingen aan de hoofdggegevens hebben hierop een invloed.
In de bonusrapporten is er ook een mogelijkheid met de rapporten 'Gegevenscontrole' en 'Dubbelen'.
Sorteren op naam, voornaam en geboortedatum in de personenlijst helpt ook.
In de personenelijst in kolom 'Gewijzigd' staat een code die aangeeft hoe de persoon in de stamboom is terechtgekomen.
quote uit de help:
"Alle nieuw ingevoerde personen krijgen in het veld Gewijzigd een aparte markering. Nieuwe personen die u via Aldfaer zelf invoert krijgen de markering [NA]. Alle personen die zijn ingebracht via het importeren van een GEDCOM-bestand krijgen een markering [NG]. Zodra u iets in de gegevens van een als nieuw gemarkeerde persoon wijzigt, zal de markering verdwijnen. "
Let wel, de code verdwijnd eenmaal een wijziging is aangebracht na de import. Alleen wijzigingen aan de hoofdggegevens hebben hierop een invloed.
Laatst bewerkt 22 feb 2021 11:25 door JayCee.