- Bedankjes 996
Openen veiligheidscopie
- Albert SERPIETERS
- Auteur
Openen veiligheidscopie
18 feb 2021 10:51
Ik kan de veiligheidscopie niet openen “omdat er een probleem is met de inhoud”
Details “Microsoft Office kan dit bestand niet openen omdat bepaalde delen ontbreken of ongeldig zijn”
onder eigenschappen van het document (ALX bestand ) staat “openen met Word 2013”
Moet dit eventueel gewijzigd worden?
Details “Microsoft Office kan dit bestand niet openen omdat bepaalde delen ontbreken of ongeldig zijn”
onder eigenschappen van het document (ALX bestand ) staat “openen met Word 2013”
Moet dit eventueel gewijzigd worden?
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Openen veiligheidscopie
18 feb 2021 10:56
Albert,
Een veiligheidskopie open je niet vanuit de Windows verkenner
Als het nodig is, om dat er een probleem met het "normale" bestand is, open je een *.alx bestand vanuit Aldfaer en geeft het een nieuwe bestandsnaam
Derhalve, waarom wenst u de v-kopie te openen ?
Een veiligheidskopie open je niet vanuit de Windows verkenner
Als het nodig is, om dat er een probleem met het "normale" bestand is, open je een *.alx bestand vanuit Aldfaer en geeft het een nieuwe bestandsnaam
Derhalve, waarom wenst u de v-kopie te openen ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Albert SERPIETERS
- Albert SERPIETERS
- Auteur
18 feb 2021 11:01
Ik wilde dit doen bij wijze van test teneinde te zien of in input exact bewaard is??
- Ruud de Ruiter
-
18 feb 2021 16:12 - 18 feb 2021 16:14
Ik kan je verzekeren dat alle informatie in een stamboombestand exact in de veiligheidskopie wordt opgeslagen. Dit al dan niet inclusief het materiaal, afhankelijk of het een automatische v-kopie (= zonder materiaal) of een handmatige v-kopie met de vink voor materiaal in Instellingen gezet, betreft
Een v-kopie is een gecomprimeerde versie van een stamboombestand waarin tientallen werkbestanden zijn gecomprimeerd en dat is niet "leesbaar" in een andere toepassing te openen
Als je wil weten of een v-kopie hetzelfde aantal personen bevat als je "werk"bestand:
1) Bewaar je bestand
2) sluit Aldfaer (dit maakt een v-kopie
Start Aldfaer en doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en
a) zet de vinken voor Stambomen en Veiligheidskopiën
en
b) zet alle vinken voor interne en externe drives
Klik "Zoeken"
Het resultaat moet aangeven dat de laatste v-kopie hetzelfde aantal personen als het gelijknamige werkbestand bevat
Een v-kopie is een gecomprimeerde versie van een stamboombestand waarin tientallen werkbestanden zijn gecomprimeerd en dat is niet "leesbaar" in een andere toepassing te openen
Als je wil weten of een v-kopie hetzelfde aantal personen bevat als je "werk"bestand:
1) Bewaar je bestand
2) sluit Aldfaer (dit maakt een v-kopie
Start Aldfaer en doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en
a) zet de vinken voor Stambomen en Veiligheidskopiën
en
b) zet alle vinken voor interne en externe drives
Klik "Zoeken"
Het resultaat moet aangeven dat de laatste v-kopie hetzelfde aantal personen als het gelijknamige werkbestand bevat
Laatst bewerkt 18 feb 2021 16:14 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
18 feb 2021 18:17
@Ruud
jouw betoog is niet sluitend. Ik vind dat Albert een uitstekende en terechte actie heeft gedaan om voor zichzelf uit te maken of zijn veiligheidskopie wel juist is. Ieder doet dat op zijn eigen manier en wat jij in jouw relaas totaal vergeet te noemen is dat er mutaties zijn, zonder personen verlies, en of personen die verwijderd worden met in dezelfde sessie van Aldfaer nieuwe personen zijn toegevoegd, waardoor het aantal personen gelijk blijft.
@Albert
misschien moet u bij de Windows Instellingen Bestandstypen en de app waarme die geopend worden even kijken bij de extensie .alx Die hoort door Aldfaer geopend te worden en daar staat nu misschien Word.
jouw betoog is niet sluitend. Ik vind dat Albert een uitstekende en terechte actie heeft gedaan om voor zichzelf uit te maken of zijn veiligheidskopie wel juist is. Ieder doet dat op zijn eigen manier en wat jij in jouw relaas totaal vergeet te noemen is dat er mutaties zijn, zonder personen verlies, en of personen die verwijderd worden met in dezelfde sessie van Aldfaer nieuwe personen zijn toegevoegd, waardoor het aantal personen gelijk blijft.
@Albert
misschien moet u bij de Windows Instellingen Bestandstypen en de app waarme die geopend worden even kijken bij de extensie .alx Die hoort door Aldfaer geopend te worden en daar staat nu misschien Word.
- Ruud de Ruiter
-
18 feb 2021 18:39
@Han
Ik geef duidelijk aan: Een v-kopie is een gecomprimeerde versie van een stamboombestand waarin tientallen werkbestanden zijn gecomprimeerd en dat is niet "leesbaar" in een andere toepassing te openen.
Je kritiek gaat daar aan voorbij. Geef dan even aan hoe de aanwezigheid van mutaties in een v-kopie te controleren.
Ik geef duidelijk aan: Een v-kopie is een gecomprimeerde versie van een stamboombestand waarin tientallen werkbestanden zijn gecomprimeerd en dat is niet "leesbaar" in een andere toepassing te openen.
Je kritiek gaat daar aan voorbij. Geef dan even aan hoe de aanwezigheid van mutaties in een v-kopie te controleren.