- Bedankjes 996
Ik snap er niks van?
- Gerard Lenting
- Auteur
Ik snap er niks van?
15 feb 2021 19:09
Beste allemaal,
Ik snap er helemaal niks van?
Zijn er ook instructie dagen voor de uitleg en bewerking van het mooie programma.
Ik heb met Gen. geüpload van Geneanet maar ik zie wel dat die iets gedaan is, maar het blijft abracadabra.
Graag hulp?
Vriendelijke groet
Gerard Lenting
Ik snap er helemaal niks van?
Zijn er ook instructie dagen voor de uitleg en bewerking van het mooie programma.
Ik heb met Gen. geüpload van Geneanet maar ik zie wel dat die iets gedaan is, maar het blijft abracadabra.
Graag hulp?
Vriendelijke groet
Gerard Lenting
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Ik snap er niks van?
15 feb 2021 22:10 - 15 feb 2021 22:14
Laatst bewerkt 15 feb 2021 22:14 door Ruud de Ruiter.
- Christel Terwiel
20 feb 2021 09:51Hi Ruud, 'Ik snap er niks van' is mij uit het hart gegrepen: jouw suggestie ('Begin eens met Menu > Help >Samenvatting etc') volgend strand ik al meteen: als ik in de menu-balk op Help druk krijg ik te zien, onder elkaar:
Documentatie... F1
Online Support...
Versiebeheer Aldfaer...
Versiebeheer Invoegtoepassingen...
Informatie
Niks geen Samenvatting dus
Ik ben net klaar met een artikel over mijn voormoeders, werk al jaren met Aldfaer . Begin nu pas een paar van de functies zelf te ontdekken, want was tot nu toe vooral een 'gebruiker' (dwz vooral invoer, sorteren, soms persoonskaarten, parentelen genereren). Maar het was mij nog niet opgevallen dat zo'n basisfunctie als Help bij mij ontbreekt (ik heb versie 8.1). Nu wel dus. Wat is er aan de hand bij mij en waar haal ik die Help-INHOUD vandaan?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
20 feb 2021 10:53 - 20 feb 2021 10:58
Christel,
Met Aldfaer open, druk op de toets F1 en klik vervolgens in het nieuwe venster op de tab Contents:
Met Aldfaer open, druk op de toets F1 en klik vervolgens in het nieuwe venster op de tab Contents:
Laatst bewerkt 20 feb 2021 10:58 door JayCee.
- Han Kortekaas
-
20 feb 2021 11:19
En als ik mag aanvullen; u moet wel zelf op ieder onderwerp klikken en eventueel met de muis op de rand van het venster dit groter maken.
- Christel Terwiel
20 feb 2021 17:06
Beste JayCee, beste Han,
Klikken op het woordje Help, en klikken op het boekje met het vraagteken....(zie de screendump in mijn vorige bericht) dat levert bij mij NIETS op. Ook drukken op F1 : NIETS. Echt niet! Ik krijg die tabbladen NIET te zien, die met Contents, Index, Search.
Ik heb wel vaker gedacht dat er iets mis was met mijn exemplaar van Aldfaer 8.1.... Misschien moet ik het de-installeren, en een nieuwe downloaden... wat denken jullie. Ik krijg gewoon geen Help-inhoud te zien.
Klikken op het woordje Help, en klikken op het boekje met het vraagteken....(zie de screendump in mijn vorige bericht) dat levert bij mij NIETS op. Ook drukken op F1 : NIETS. Echt niet! Ik krijg die tabbladen NIET te zien, die met Contents, Index, Search.
Ik heb wel vaker gedacht dat er iets mis was met mijn exemplaar van Aldfaer 8.1.... Misschien moet ik het de-installeren, en een nieuwe downloaden... wat denken jullie. Ik krijg gewoon geen Help-inhoud te zien.
- Han Kortekaas
-
20 feb 2021 17:22 - 20 feb 2021 17:23
Ga met de verkenner naar C:\Aldfaer\aldfaer.chm en klik daar op. IN het type bestand ziet u dat dit het help bestand is.
Laatst bewerkt 20 feb 2021 17:23 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Christel Terwiel
- Ruud de Ruiter
-
20 feb 2021 17:55
Nogmaals een poging
Start Aldfaer
Klik help, u krijgt
Klik Documentatie, u krijgt
Kies stap voor stap
Start Aldfaer
Klik help, u krijgt
Klik Documentatie, u krijgt
Kies stap voor stap
- Henk Noyen
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
20 feb 2021 18:40
Als de help niet wordt weergegeven in Windows volg de stappen hieronder:
Klik met de rechtermuisknop op het CHM-bestand (in C:\Aldfaer) en klik op Eigenschappen.
Klik op Blokkering opheffen.
Dubbelklik op het CHM-bestand om het te openen.
Klik met de rechtermuisknop op het CHM-bestand (in C:\Aldfaer) en klik op Eigenschappen.
Klik op Blokkering opheffen.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
20 feb 2021 19:49Als u met "Blokeren opheffen" 'alleen lezen' bedoeld, dan zeker niet doen. Dubbelklikken op bestand volstaat om het te openen.Henk Noyen schreef : ...Klik op Blokkering opheffen.
- Henk Noyen
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
20 feb 2021 19:54
Nee, het gaat dan echt om 'Blokkering opheffen'. Dit staat er dan letterlijk.
Het is een vaker voorkomend probleem bij CHM-bestanden. De helpfile opent dan wel maar geeft geen inhoud.
Blokkering opheffen kan dan veilig aangevinkt worden.
Eenmaal opgeheven komt dit veld ook niet meer terug.
Meer hierover is bij Microsoft te vinden:
support.microsoft.com/kb/902225/nl
Het is een vaker voorkomend probleem bij CHM-bestanden. De helpfile opent dan wel maar geeft geen inhoud.
Blokkering opheffen kan dan veilig aangevinkt worden.
Eenmaal opgeheven komt dit veld ook niet meer terug.
Meer hierover is bij Microsoft te vinden:
support.microsoft.com/kb/902225/nl
- Henk Noyen
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
20 feb 2021 20:01
De link werkt niet meer zie ik. Maar zie ook bijvoorbeeld:
community.spiceworks.com/topic/1961503-s...les-showing-up-blank
community.spiceworks.com/topic/1961503-s...les-showing-up-blank