kleuren verdwijnen

• Base_X
  • Auteur

kleuren verdwijnen

10 feb 2021 16:28
ik werk al jaren met uw prachtige programma.
Nu heb ik de gewoonte om directe voorouders van kleur te voorzien. De laatste tijd zie ik echter dat enkele voorouders wel van een kleur zijn voorzien maar dat de tekst ervan gewoon zwart blijft (bijvoorbeeld in personenlijst of in de lijst met kinderen).
Is dit een bekend probleem of doe ik iets fout met bepaalde instellingen?
Ik hoop dat er een oplossing voor is want dit probleem maakt het zoeken naar directe voorouders wel moeilijk.

Lees meer

Re: kleuren verdwijnen

10 feb 2021 17:02 - 10 feb 2021 17:04
Heb het vermoeden dat u de voorouders kleurt in de tab Diversen waar een mogelijkheid is om elke persoon indivudueel een kleur toe te kennen. Voorouders en nazaten van neen referentiepersoon kunnen simpelweg van een kleur voorzien worden in de instellingen > Vensters.
Welke lijst noemt u "lijst met kinderen"?.
Laatst bewerkt 10 feb 2021 17:04 door JayCee.

• Base_X
  • Auteur

10 feb 2021 20:33 - 10 feb 2021 21:13
Welke lijst noemt u "lijst met kinderen"?.

De lijst links midden van het hoofdveld, onder de gegevens van de geselecteerde persoon (en partner). Trouwens, ook bij de geselecteerde persoon (en partner) én de ouders (linksonder) zijn de kleuren niet zichtbaar.

nb. 'Kleuren' doe ik inderdaad via de tab. 'Diversen'. Ik gebruik meerdere kleurcodes. Dan is de standaardkleuring (via instellingen) geen optie, lijkt mij?
Laatst bewerkt 10 feb 2021 21:13 door Base_X. Reden: aanvulling

Lees meer

10 feb 2021 22:15
De kleuren toegekent in de instellingen bij Vensters overheersen de kleuren toegekent in tab diversen. De perssonen met zwarte tekst zijn geen voorouder of nazaat van de referentiepersoon of zijn geen kleur toegekent via tab diversen.