- Bedankjes 1024
Personenlijst verdubbeld
- van Tinteren
- Auteur
Personenlijst verdubbeld
08 feb 2021 15:17
Bij het aanklikken uit de personenlijst van een persoon, kreeg ik de melding dat Aldfaer in de stamboom niet kon worden geopend.
Ik heb toen een recent GEDCOM bestand geïmporteerd. Nu staan in de personenlijst echter de namen vierdubbel vermeld omdat importeren niet tot overschrijven leidt, maar tot het opnieuw toevoegen.
Hoe kom ik terug in de oorspronkelijke situatie?
Ik heb toen een recent GEDCOM bestand geïmporteerd. Nu staan in de personenlijst echter de namen vierdubbel vermeld omdat importeren niet tot overschrijven leidt, maar tot het opnieuw toevoegen.
Hoe kom ik terug in de oorspronkelijke situatie?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Personenlijst verdubbeld
08 feb 2021 15:47
Ik heb het vermoeden dat u de gedcom 3 x in de bestaande stamboom hebt geÎmporteerd, of dat de gedcom reeds driedubbel was.
Het eenvoudigste is een veiligheidskopie van net voor de eerste gedcom-import in te lezen. Vervolgens lees dit bericht hoe een gedcom te importeren.
Het eenvoudigste is een veiligheidskopie van net voor de eerste gedcom-import in te lezen. Vervolgens lees dit bericht hoe een gedcom te importeren.
- van Tinteren
- Auteur
15 feb 2021 16:11
Hi JayCee,
Dank voor de eerdergenoemde tip. Wij kunnen echter geen recente veiligheidskopie vinden van voor de eerste gedcom import.
Is er een andere manier om de dubbele namen uit de lijst te halen?
Hartelijk dank voor uw reactie.
Dank voor de eerdergenoemde tip. Wij kunnen echter geen recente veiligheidskopie vinden van voor de eerste gedcom import.
Is er een andere manier om de dubbele namen uit de lijst te halen?
Hartelijk dank voor uw reactie.
- Han Kortekaas
-
15 feb 2021 16:38 - 15 feb 2021 16:38
Open Aldfaer en kijk bij Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en vink links veiligheidskopieën aan en rechts alle vinken.
Dan moet u alle VK's vinden tenzij u geen automatische VK laat maken bij afsluiten.
De enige methode van ontdubbelen is
1. goed zonnig weer
2. met de hand
3. veel geduld
4. een potje bier of iets anders naargelang de behoefte: evil:
5. vergeet niet een proband aan te wijzen als referentiepersoon voor de stamboom die bewaard moet blijven. En via Vensters in de Instellingen eventueel een fellere kleur te geven.
Dan moet u alle VK's vinden tenzij u geen automatische VK laat maken bij afsluiten.
De enige methode van ontdubbelen is
1. goed zonnig weer
2. met de hand
3. veel geduld
4. een potje bier of iets anders naargelang de behoefte: evil:
5. vergeet niet een proband aan te wijzen als referentiepersoon voor de stamboom die bewaard moet blijven. En via Vensters in de Instellingen eventueel een fellere kleur te geven.
Laatst bewerkt 15 feb 2021 16:38 door Han Kortekaas.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
15 feb 2021 17:12 - 15 feb 2021 17:13aanvullend: lees dit bericht Ontdubbelen van de dezelfde auteur als het vorig bericht, en met nadruk op punt 4.van Tinteren schreef : Is er een andere manier om de dubbele namen uit de lijst te halen?
Laatst bewerkt 15 feb 2021 17:13 door JayCee.