- Bedankjes 1
Tekst niet te wijzigen van Gekoppeld materiaal bijschrift
- Jan Bastiaanssen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Tekst niet te wijzigen van Gekoppeld materiaal bijschrift
04 feb 2021 15:42
Van het gekoppeld materiaal bijschrift is de tekst niet te wijzigen !
Doe ik iets verkeerd of is dit een klein foutje ?
Jan
Doe ik iets verkeerd of is dit een klein foutje ?
Jan
- Han Kortekaas
-
Re: Tekst niet te wijzigen van Gekoppeld materiaal bijschrift
04 feb 2021 15:52
De tekst van het onderschrift kunt u bij de persoon zelf gewoon wijzigen door er een andere tekst in te tikken.
- Jan Bastiaanssen
- Auteur
- Han Kortekaas
-
04 feb 2021 23:04
Jan,
u zat gewoon in een verkeerde categorie in Onderhoud. Maar, gelukkig, want via Onderhoud de tekst wijzigen betekent dat voor alle personen de tekst gewijzigd was geworden!!
Dus een geluk bij ongeluk.
u zat gewoon in een verkeerde categorie in Onderhoud. Maar, gelukkig, want via Onderhoud de tekst wijzigen betekent dat voor alle personen de tekst gewijzigd was geworden!!
Dus een geluk bij ongeluk.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
05 feb 2021 00:05
Han,
kan je in onderhoud de tekst wijzigen voor categorie Materiaal?
kan je in onderhoud de tekst wijzigen voor categorie Materiaal?
- Ruud de Ruiter
-
05 feb 2021 07:34 - 05 feb 2021 07:36
In eerdere versies Menu > Stamboom > Onderhoud > Materiaal gaf een lijst van
a) de naam van het gekoppelde document EN
b) de handmatig ingevoerde tekst welke in de weergave a) vervangt
In versie 8.xx worden nu alleen a) de namen van de gekoppelde documenten getoond welke om voor de hand liggende reden niet te bewerken zijn.
Conclusie: Onderhoud Materiaal kan vervallen tenzij alleen b) getoond zou worden
a) de naam van het gekoppelde document EN
b) de handmatig ingevoerde tekst welke in de weergave a) vervangt
In versie 8.xx worden nu alleen a) de namen van de gekoppelde documenten getoond welke om voor de hand liggende reden niet te bewerken zijn.
Conclusie: Onderhoud Materiaal kan vervallen tenzij alleen b) getoond zou worden
Laatst bewerkt 05 feb 2021 07:36 door Ruud de Ruiter. Reden: tenzij alleen b)
- Han Kortekaas
-
05 feb 2021 09:17
JayCee
terechte opmerking; mijn commentaar had beter geformuleerd moeten zijn om te zeggen dat tekstuele wijzigingen in Onderhoud eigenlijk gebeurt voor alle records en niet voor 1 record apart, je kunt natuurlijk wel met Zoeken naar 1 record en alleen daar wijzigen.
Zoals Ruud het ook al opmerkte is het wijzigen van teksten in Materiaal onmogelijk.
terechte opmerking; mijn commentaar had beter geformuleerd moeten zijn om te zeggen dat tekstuele wijzigingen in Onderhoud eigenlijk gebeurt voor alle records en niet voor 1 record apart, je kunt natuurlijk wel met Zoeken naar 1 record en alleen daar wijzigen.
Zoals Ruud het ook al opmerkte is het wijzigen van teksten in Materiaal onmogelijk.
- Paul Kallenberg
05 feb 2021 09:17
Ruud,
Menu > Stamboom > Onderhoud > Materiaal geeft nog steeds de namen van zowel de documenten als de bijschriften.
Paul
Menu > Stamboom > Onderhoud > Materiaal geeft nog steeds de namen van zowel de documenten als de bijschriften.
Paul
- Ruud de Ruiter
-
05 feb 2021 11:55
Paul
Maar bijschriften zijn daarin niet te wijzigen
Maar bijschriften zijn daarin niet te wijzigen
- Ruud de Ruiter
-
05 feb 2021 14:58 - 05 feb 2021 15:06
Paul,
In versie 8.xx Onderhoud Materiaal worden alle teksten als "Gekoppeld bestand bijschrift" aangemerkt en wordt geen onderscheid gemaakt tussen "Naam van het bestand" zoals dat gekoppeld is en het werkelijke "Bijschrift".
Aangezien de naam van het gekoppelde bestand niet veranderd kan worden (o.a. omdat dit meerdere malen gebruikt kan worden) volstaat onderhoud op het werkelijke bijschrift
Om een bijschrift nu te kunnen wijzigen moet men nu
a) de zoekfunctie gebruiken om vast te stellen bij welke persoon dit bijschrift is gebruikt,
b) die persoon in het hoofdvenster brengen,
c) eventueel via naar achteren het betreffende bijschrift zichtbaar maken
d) het bijschrift wijzigen
e) terug gaan naar de materiaallijst
Naar mijn mening is alleen een functie voor het wijzigen van het werkelijke bijschrift zinvol en zou een dubbelklik voldoende moeten zijn om het bijschrift te kunnen wijzigen. De procedure wordt dan
f) dubbelklik het bijschrift, venster opent met huidige inhoud
g) het bijschrift wijzigen
h) OK
Me dunkt dat dit het beoogde doel met iets minder handelingen mogelijk maakt
Maar... Het is niet onmogelijk dat één en hetzelfde bijschrift meerdere malen gebruikt is. Als dat het geval is, kan men dan niet met die dubbelklik automatisch de zoekfunctie activeren? De gebruiker ziet dan dat het meerdere malen voorkomt en dient de gewenste persoon aan te klikken om het bijschrift te kunnen wijzigen volgens procedure a t/m e
Ook geldig voor RC versie
In versie 8.xx Onderhoud Materiaal worden alle teksten als "Gekoppeld bestand bijschrift" aangemerkt en wordt geen onderscheid gemaakt tussen "Naam van het bestand" zoals dat gekoppeld is en het werkelijke "Bijschrift".
Aangezien de naam van het gekoppelde bestand niet veranderd kan worden (o.a. omdat dit meerdere malen gebruikt kan worden) volstaat onderhoud op het werkelijke bijschrift
Om een bijschrift nu te kunnen wijzigen moet men nu
a) de zoekfunctie gebruiken om vast te stellen bij welke persoon dit bijschrift is gebruikt,
b) die persoon in het hoofdvenster brengen,
c) eventueel via naar achteren het betreffende bijschrift zichtbaar maken
d) het bijschrift wijzigen
e) terug gaan naar de materiaallijst
Naar mijn mening is alleen een functie voor het wijzigen van het werkelijke bijschrift zinvol en zou een dubbelklik voldoende moeten zijn om het bijschrift te kunnen wijzigen. De procedure wordt dan
f) dubbelklik het bijschrift, venster opent met huidige inhoud
g) het bijschrift wijzigen
h) OK
Me dunkt dat dit het beoogde doel met iets minder handelingen mogelijk maakt
Maar... Het is niet onmogelijk dat één en hetzelfde bijschrift meerdere malen gebruikt is. Als dat het geval is, kan men dan niet met die dubbelklik automatisch de zoekfunctie activeren? De gebruiker ziet dan dat het meerdere malen voorkomt en dient de gewenste persoon aan te klikken om het bijschrift te kunnen wijzigen volgens procedure a t/m e
Ook geldig voor RC versie
Laatst bewerkt 05 feb 2021 15:06 door Ruud de Ruiter.
- Paul Kallenberg
05 feb 2021 16:20
Ruud,
Je schrijft:
In versie 8.xx Onderhoud Materiaal worden alle teksten als "Gekoppeld bestand bijschrift" aangemerkt.
Dat klopt niet: Selecteer een tekst die eindigt op .jpg en klik met de rechtermuisknop op die regel. Kies Zoek bijbehorende personen... , dan zie je rechts onder Veld staan: Gekoppeld bestand padnaam.
Paul
Je schrijft:
In versie 8.xx Onderhoud Materiaal worden alle teksten als "Gekoppeld bestand bijschrift" aangemerkt.
Dat klopt niet: Selecteer een tekst die eindigt op .jpg en klik met de rechtermuisknop op die regel. Kies Zoek bijbehorende personen... , dan zie je rechts onder Veld staan: Gekoppeld bestand padnaam.
Paul
- Ruud de Ruiter
-
05 feb 2021 17:39 - 05 feb 2021 17:43
Paul,
Bij mij zijn er vele "bijschriften" die zonder extensie getoond worden en die indentiek zijn aan de bestandsnaam terwijl de jpg versie niet getoond wordt
voorbeeld:
C:\Users\ruudruit\Documents\Aldfaer\Stambomen\GeneaHerens\Materiaal\Photos\Anzevui_emma1993photo.JPG (shift-klik op de afbeelding)
Deze wordt alleen getoond als bijschrift Anzevui_emma1993photo en geen jpg versie en zo heb ik er honderden (ook na contr en rep)
Aanvulling:
Bestand 32'000 personen, materiaal >6000
Bij mij zijn er vele "bijschriften" die zonder extensie getoond worden en die indentiek zijn aan de bestandsnaam terwijl de jpg versie niet getoond wordt
voorbeeld:
C:\Users\ruudruit\Documents\Aldfaer\Stambomen\GeneaHerens\Materiaal\Photos\Anzevui_emma1993photo.JPG (shift-klik op de afbeelding)
Deze wordt alleen getoond als bijschrift Anzevui_emma1993photo en geen jpg versie en zo heb ik er honderden (ook na contr en rep)
Aanvulling:
Bestand 32'000 personen, materiaal >6000
Laatst bewerkt 05 feb 2021 17:43 door Ruud de Ruiter. Reden: aanvulling