Recentste stamboom zoeken.

• Piet
  • Auteur

Recentste stamboom zoeken.

02 feb 2021 20:34
Ben het overzicht kwijt . 2 stambomen , bijna identiek, met maar 7 personen verschil.
Ik zie nu, dat ik beter een groep kan maken. Er zijn namelijk mensen geemigreerd, bijvoorbeeld.
Is er ook een lijst van wijzigingen op te vragen binnen aldfaer? Heb de laatste versie.

Alvast bedankt.

Lees meer

Re: Recentste stamboom zoeken.

02 feb 2021 22:04
Met menu bestand > Zoek aldfaer-bestanden alleen stambomen vinken en toepasselijke locaties.Het resultaat geeft alle stambomen met het aantal personen en laatste datum.

• Piet
  • Auteur

03 feb 2021 10:40
Via bestand/ zoek aldfaerbestanden heb diverse gedcoms met stamboom en veiligheidskopieen gevonden. Bij de stamboom zet ik er zelf een dag en maand bij in de bestandsnaam.
Ben ervaren inmiddels, na 15 jaar. Maar waar kan ik nu de laatste stamboom (zonder privacy filter) , want die heb ik ook. In 1 stamboom kan ik bijv. bij 1 afgedekt persoon aan de verwanten zien, dat dit een moeder is. Naam dochter en kleinkinderen is wel zichtbaar.
1. In verkenner kan ik niet zien, wat de laatst gewijzigde versie is.
2. Is er binnen aldfaer een lijstje met wijzigingen, in persoonsdata die ingevoerd zijn.
3. Hoe zet ik privacy filter weer uit.

• Francke

03 feb 2021 11:03 - 03 feb 2021 11:07
Het privacyfilter is een toggle (aan/uit zie: menu Extra of Shift-Alt-P) en is niet van invloed op het aantal persoenen in de database.
nogmaals,
'Met menu bestand > Zoek aldfaer-bestanden alleen stambomen vinken en toepasselijke locaties.Het resultaat geeft alle stambomen met het aantal personen en laatste datum.'
geeft wat u zoekt.
Laatst bewerkt 03 feb 2021 11:07 door Francke.

Lees meer

03 feb 2021 11:06
Piet,
het staat u volkomen vrij om iedere keer een gewijzigde stamboom met 'Opslaan' als' een datum aan de bestandsnaam toe te voegen. Dat is nergens voor nodig. Als u de Instellingen voor veiligheidskopieën bij afsluiten een VK laat maken dan heeft u een perfecte kopie + een datum waarop die is gemaakt van uw stamboom. Zet het aantal op 25 als u dat veiliger vindt.
Aldfaer, als u afsluit met het kruisje rechtsboven, zal altijd weer met die stamboom openen.
Heeft u ook geen ongemakken meer voor het zoeken naar de juiste laatste stamboom.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Piet

Lees meer

03 feb 2021 11:09
Piet,
U maakt het uzelf moeilijk.
Een datum zetten na elke stamboom heeft geen zin, het wordt hiermee nog minder overzichtelijk.
Als in de instellingen 'Automatisch veiligheidskopie bij afsluiten' is aangevinkt maakt Aldfaer bij afsluiten een VK aan met datum en tijdstip. Het aantal bij te houden vk's kan u zelf kiezen.

Ik vermoed dat u niet de juiste zoekmethode heeft gebruikt omdat In de lijst geen gedcom bestanden voorkomen.
In lijst van zoek-bestanden staat de datum wanneer de stamboom/vk het laatst is verwerkt.

Aan-/uitzetten van de privacyfilter staat bij Extra de 2de regel.

Zorg dat in de personenlijst de kolom 'Gewijzigd' zichtbaar is (door rechtsklik in de kolomhoofd). Daarin wordt de datumen tijdstip van de laatste wijziging aangegeven. Let wel, het betreft alleen wijzigingen aan de hoofdgegevens, geen wijziging aan notities e.d.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Piet

• Piet
  • Auteur

03 feb 2021 16:01
Kolom "gewijzigd" in personenlijst is zichtbaar.
Ik zie, dat ik in oktober een aantal levende personen op niet publiceren heb gezet.
Er zit er echter eentje tussen, de vrouw van Claes Claesz Haamste, die uit het privacy filter kan, die is uit de 16e eeuw ofzo. Heb toestemming tot publicatie aan gevinkt, stamboom opgeslagen, opnieuw geladen, maar in het veld, waar de naam van vrouw zou staan , staat nog steeds: "niet publiceren".

• Piet
  • Auteur

03 feb 2021 16:33
JayCee schreef : Piet,
U maakt het uzelf moeilijk.
Een datum zetten na elke stamboom heeft geen zin, het wordt hiermee nog minder overzichtelijk.
ZAL het weglaten

Als in de instellingen 'Automatisch veiligheidskopie bij afsluiten' is aangevinkt maakt Aldfaer bij afsluiten een VK aan met datum en tijdstip. Het aantal bij te houden vk's kan u zelf kiezen.
STAAT AAN

Ik vermoed dat u niet de juiste zoekmethode heeft gebruikt omdat In de lijst geen gedcom bestanden voorkomen.
In lijst van zoek-bestanden staat de datum wanneer de stamboom/vk het laatst is verwerkt.
GEDCOM bestanden staan er ook in de lijst.

Aan-/uitzetten van de privacyfilter staat bij Extra de 2de regel.
GEVONDEN

Zorg dat in de personenlijst de kolom 'Gewijzigd' zichtbaar is (door rechtsklik in de kolomhoofd). Daarin wordt de datumen tijdstip van de laatste wijziging aangegeven. Let wel, het betreft alleen wijzigingen aan de hoofdgegevens, geen wijziging aan notities e.d.

• Piet
  • Auteur

04 feb 2021 09:09
Kan de standaard mapnaam voor gedcom niet vinden bij extra/instellingen.
Heb nu 2 mappen met stambomen. Mogelijk heb ik er eentje zelf aangemaakt. Welke is standaard map, door aldfaer aangemaakt?

Lees meer

04 feb 2021 10:39
Jaycee schreef
Naar mijn weten: Zoek Aldfaer bestanden geeft geen lijst van gedcom's

Piet,
Gedcom map locatie staat niet in Instellingen, die vindt je bij een standaard installatie onder:
C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Gedcom
De standaard map voor bestanden bij een default installatie is
C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen

• Francke

04 feb 2021 11:54 - 04 feb 2021 11:55
Om GEDCOM-bestanden makkelijk te vinden is een goed zoekprogramma onontbeerlijk,
ik gebruik Everything zie: www.voidtools.com/
Geeft real-time zoekresultaten, is vele malen sneller dan de Aldfaer zoekacties.
*.alx|*.aldf|*.ged geeft alle bestanden met de genoemde extensies.
Ook in het Nederlands te verkrijgen.
Laatst bewerkt 04 feb 2021 11:55 door Francke.

Gemaakt door Kunena