- Bedankjes 1634
Aldfaer 8.1 blijft vragen om opschonen
- j.schouten
- Auteur
Aldfaer 8.1 blijft vragen om opschonen
31 jan 2021 17:19
Beste mensen, Ik gebruik Aldfaer al vele jaren bijna zonder problemen. Na aanschaf van een nieuwe laptop heb ik de nieuwste versie van Aldfaer geïnstalleerd. Mijn backup heb ik overgezet en zoals verzocht door de software 'bestand opschonen' uitgevoerd. Maar daarna vraagt het programma na opstarten telkens weer om dit te doen. Ook als ik opstart, opschoon, herstart, vraagt het dit direct weer.
Overigens had ik eerder diverse malen problemen met dat opschonen. Na opschonen bleek het aldf bestand corrupt. Ook via de GedCom backup dit resultaat. De 'bestandscontrole en repareer' functie in de software gebruiken leverde niks op.
Als laatste heb ik het probleem dat delen van de interface niet goed tonen. Invul tekst valt deels buiten het invulvakje en sommige tekst van de interface is te groot. Zie bijlagen.
Uiteraard alle respect voor de ontwikkelaars. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee doen?
Overigens had ik eerder diverse malen problemen met dat opschonen. Na opschonen bleek het aldf bestand corrupt. Ook via de GedCom backup dit resultaat. De 'bestandscontrole en repareer' functie in de software gebruiken leverde niks op.
Als laatste heb ik het probleem dat delen van de interface niet goed tonen. Invul tekst valt deels buiten het invulvakje en sommige tekst van de interface is te groot. Zie bijlagen.
Uiteraard alle respect voor de ontwikkelaars. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee doen?
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Aldfaer 8.1 blijft vragen om opschonen
31 jan 2021 17:27
Het lijkt mij dat er bij het overzetten van die back-up e.e.a. is misgegaan.
Op dit moment zou u eens Bestand > Zoek Aldfaer bestanden moeten doen of u soms twee keer een geïnstalleerde Aldfaer heeft.
Vergelijk eens wat u heeft gedaan met het overzetten van de stamboomgegevens met mijn beschrijving overzetten nieuwe PC . Wellicht geeft dat een ander beeld van een mogelijke fout.
Op dit moment zou u eens Bestand > Zoek Aldfaer bestanden moeten doen of u soms twee keer een geïnstalleerde Aldfaer heeft.
Vergelijk eens wat u heeft gedaan met het overzetten van de stamboomgegevens met mijn beschrijving overzetten nieuwe PC . Wellicht geeft dat een ander beeld van een mogelijke fout.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: j.schouten
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
31 jan 2021 18:02
even terzijde:
Waarom een gedcom als backup gebruiken i.p.v. een veiligheidskopie?j.schouten schreef : .... Ook via de GedCom backup dit resultaat......
De volgende gebruiker (s) zei dank u: j.schouten
- Ruud de Ruiter
-
01 feb 2021 08:31 - 01 feb 2021 08:32
re; Als laatste heb ik het probleem dat delen van de interface niet goed tonen
Gezien de weergave van het hoofdvenster waarin diverse zaken onvolledig, tekst aan onderzijde afgesneden of verschoven worden weergegeven, vraag ik mij af
1) wat de ingestelde lettergrootte is in Instellingen > Algemeen
2) In Window taakbalk > Tandwiel > Weergave, welk percentage voor lettergrootte gebruikt is en
3) In hetzelfde venster, wat de aanbevolen resolutie van het beeldscherm is in pixels
Gezien de weergave van het hoofdvenster waarin diverse zaken onvolledig, tekst aan onderzijde afgesneden of verschoven worden weergegeven, vraag ik mij af
1) wat de ingestelde lettergrootte is in Instellingen > Algemeen
2) In Window taakbalk > Tandwiel > Weergave, welk percentage voor lettergrootte gebruikt is en
3) In hetzelfde venster, wat de aanbevolen resolutie van het beeldscherm is in pixels
Laatst bewerkt 01 feb 2021 08:32 door Ruud de Ruiter.