Stamboomgegevens van oude Windows-laptop naar nieuwe MacBook Pro 2019

• Rein de Waart
  • Auteur

Stamboomgegevens van oude Windows-laptop naar nieuwe MacBook Pro 2019

29 jan 2021 16:05
Ben nieuw op het forum en weet nog niet hoe alles werkt. Maak ik een fout, vergeef het mij.
Mijn situatie:
Gebruikte Aldfaer reeds jaren op mijn oude Windows-laptop, als laatste Windows 10 Pro.
Ik heb nu een nieuwe laptop aangeschaf, namelijk een MacBook Pro 2019. Omdat ik gelezen heb, dat Aldfaer (32-bits) niet op een Mac werkt (64-bits) heb ik op de nieuwe MacBook een afzonderlijke partitie gemaakt en hierop Windows 10 geinstalleerd en tevens onder andere Aldfaer R8.1 gedownload.
Nu wil ik de stamboomgegevens van Aldfaer van mijn oude laptop overnemen op de nieuwe laptop zodat ik hiermee verder kan.
Mijn vraag is:
Waar staan die stamboomgegevens opgeslagen in Aldfaer? Hoe zet ik die gegevens over naar mijn nieuwe laptop?

Lees meer

Re: Stamboomgegevens van oude Windows-laptop naar nieuwe MacBook Pro 2019

29 jan 2021 16:23
Ik ben geen Mac gebruiker, maar als u Windows 10 installeert op uw Mac book dan verwacht ik als u overschakelt naar Windows dat u onder schijfbeheer een basis partitie ziet, eventueel C:\ genoemd.

Zie mijn beschrijving voor de handelingen hoe over te zetten naar een Windows omgeving. De schijfletters kunnen dus iets anders zijn maar het principe blijft hetzelfde; werk op uw oude PC de bestanden bij t.m versie 8.1. Installeer dan Aldfaer 8.1 op de Mac-Windows en zet via het externe medium de bestandjes op hun plaat.

Beschrijving overzetten nieuwe PC
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rein de Waart

• Rein de Waart
  • Auteur

Re: Stamboomgegevens van oude Windows-laptop naar nieuwe MacBook Pro 2019

05 feb 2021 19:33
Han, bedankt voor je informatie en uitleg. Door mijn onbekendheid met het systeem van de Helpdesk ontdekte ik toevallig dat jou antwoord in mijn eigen profiel was gegeven en niet, zoals ik verwachtte, in het hoofdscherm onder de regel "Index" etc. Mogelijk een hint om te plaatsen bij de werking van het forum.
Ik weet ook niet of ik nu op de juiste plaats mijn antwoordt geef ik hoor en zie het eventueel wel.
Het is uiteindelijk gelukt op mijn nieuwe Aldfaer in de Windows-omgeving van mijn Mac.

Groeten,
Rein de Waart

Gemaakt door Kunena