aldfaer programma is anders volgens mij?

Lees meer

aldfaer programma is anders volgens mij?

29 jan 2021 13:10
Ik heb langere tijd niet meer bezig geweest met het Aldfaer programma omdat ik ziek ben geweest en nu ik het weer eens wilde gaan proberen, kwam ik er achter dat er diverse dingen verandert zijn. Ik heb zojuist wel de nieuwe versie van aldfaer gedownload (8.1) maar nu zie ik ook dingen zoals bv. als ik bovenin het programma drukt dan zie ik de geboorte datum van personen er zo op staan "05-07-... en niet meer 05-07-1945. Dan is er nog dat als ik op KWARTIERSTAAT klik dan gebeurd er niets alleen krijg ik links onder de pictogrammen te zin van ,opslaan--openen-- openen in browser--afdrukken en printerinstellingen. Maar geen kwartierstaat van de personen.. Ook zie ik geen " plaats geboren"" meer staan want soms gaan dan ineens alle datums weg . En ik kan geen handleiding meer vinden over het omgaan met het aldfaer programma. Klopt het wat ik nu verteld heb? En hoe moet ik het stamboom gebeuren dan weer opstarten? Want nu kan ik niet echt meer starten omdat ik niet weet hoe ik bv. nu aan kwartierstaat kom en de andere dingen. Ik hoop snel iets te mogen vernemen over eventuele veranderingen of oplossingen. Vast bedankt

Lees meer

Re: aldfaer programma is anders volgens mij?

29 jan 2021 15:35
Joop,
welkom terug!
Om e.e.a. beter te begrijpen de vraag of u zélf de nieuwste Aldfaer versie heeft gedownload en over de bestaand versie heen heeft geïnstalleerd en daarna verder gegaan of heeft u van Aldfaer een kennisgeving gekregen dat er een nieuwe versie was en heeft u die laten (door Aldfaer zelf) installeren.

Lees meer

29 jan 2021 18:47
Hallo Han hier even antwoord op jou vraag. Ik startte Aldfaer op en zag staan dat de nieuwere versie van .1 gedownload kon worden . toen ik op download drukte zette Aldfaer de nieuwe versie erop. . Ik dacht dat dat de problemen misschien kon oplossen maar dat blijkt dus niet te zijn.. Mocht het nou erg ingewikkeld zijn geworden dan doe er maar niet te moeilijk over want als ik het niet meer volgen kan dan stop ik maar met de stambomen die ik nog verder wilde gaan afwerken En zet ik er een streep onder want langzaam ga ik toch achteruit en ik kan niet meer geholpen worden dus op stress zit ik ook niet te wachten. Het is dan jammer maar het zij dan zo. Ik zie dan wel. Voor nu alvast bedankt voor je hulp en ik zie wel wat je hier op kunt antwoorden. Groetjes Joop.

Lees meer

30 jan 2021 10:45
Joop,
Als je het niet hebt, download het gratis programma Teamviewer en neem buiten het forum direct e-mail contact op. Klik op der enveloppe on de knop meer voor het adres

Lees meer

30 jan 2021 13:32
Zoals ik al gezegd heb is dat ik het vermoeden heb dat Aldfaer bij mij anders is geworden sinds ik de Aldfaer heb aan gepast naar 8.1 dat heb ik dus zelf aan gegeven.. Maar als ik nu b.v. Kwartierstaat aanklik dan was ik gewend om een rij met namen te zien maar dat is nu niet meer zo. Nu krijg ik links onderin -te zien een rijtje met,: opslaan--openen-- openen in de browser--afdrukken en printerinstellingen. Maar krijg ik dus geen kwartierstaat te zien. Ook zie ik niet meer de volledige geboortedatum van de mensen meer te zien, wel dit nog 18-02-..... maar dus geen jaartal.
Waarom dat allemaal zo is weet ik niet en als niemand dat wel weet dan stop ik maar met de stambomen want dan wordt het voor mij te ingewikkeld, zeker na mijn ziek zijn en het fijt dat ik wat mijn longen betreft geen hulp meer krijgt omdat het opereren een te groot risico geeft dat ik dan niet ga overleven. Dus is het afwachten hoe lang ik nog hebt, voor dat het over en uit is.. Dus ik heb geen zin meer in moeilijke dingen die ik nu toch al niet snap. Dus wacht ik maar af of er iemand een advies voor mij heeft waardoor ik misschien nog wat af kan maken. Maar dan wel graag zelf. Maar iedereen die mijn brief gezien heeft en een oplossing weet wil ik wel bedanken voor hun eventuele advies. En ook u bedankt voor uw berichtje...

Lees meer

30 jan 2021 16:03
Joop,
een voorbeeld: 18-02-..... dat is in de personenlijst en gewoon een kwestie van de kolombreedte aanpassen
Kwartierstaat > rij namen : volkomen onduidelijk wat je bedoelt te zeggen.

Dus maak gebruik van het aanbod Teamviewer. Ik kan dan in je PC kijken en zien of en wat er aan de hand is en eventueel corrigeren.

Lees meer

01 feb 2021 13:23
Hallo Han,
Na lang puzzelen heb ik eindelijk het probleem met de Kwartierstaat opgelost. Want normaal dan deed je bovenin klikken op kwartierstaat en dan zag je een aantal namen maar nu gaat dat niet meer want nu zie je dat , als je op kwartierstaat drukt , dan zie je linksonder een aantal tekens zoals : Printer afdrukken en opslaan e.d. en daar zie je ook een wereldbol staan en als je daar op klikt dan komt er die kwartierstaat die je aan geklikt had ,tevoorschijn. En daar ging het om want dat lukte niet meer.. In ieder geval bedankt voor je hulp. En mijn vraag aan jullie kan verwijdert worden nu. Bedankt Joop B.

Lees meer

01 feb 2021 13:30
Hallo Ruud ik heb eindelijk ontdekt wat er verkeerd was met de stamboom. Als ik nl. bovenin die balk klikte op KWARTIERSTAAT dan kreeg ik niets te zien. Maar onderin (links) kwamen een paar tekens te staan zoals printer -afdrukken en nog een paar maar er kwam ook een soort wereldbol tevoorschijn en als ik daar op klikte dan kwam de Kwartierstaat tevoorschijn en dan zie ik dus een aantal namen en daar ging het om. Dus nu is alles opgelost en kan ik weer verder met mijn stamboom . Hartelijk bedankt voor je hulp en advies. Ik ben blij dat ik toch weer verder kan. Nogmaals, bedankt. Joop Boumans.

Lees meer

01 feb 2021 15:19 - 01 feb 2021 15:24
Joop,
Dat betekent dat je een keer het rapportvenster naar beneden versleept hebt en toen Alfdfaer afgesloten.

Roep een Kwartierstaat op. Onderin komt de "kop" van het rapportvenster. Versleep dat naar boven zodanig dat het gehele venster zichtbaar is. Laat dat open en sluit Aldfaer.
Als het goed is moet je nu na een herstart en het oproepen van een rapport, het gehele venster zichtbaar hebben.

Info: Aldfaer onthoudt bij afsluiten de grootte en plaats van de diverse geopende vensters en gebruikt dat bij een volgend gebruik, ook na een herstart van Aldfaer.
Laatst bewerkt 01 feb 2021 15:24 door Ruud de Ruiter. Reden: onthouden plaats

Gemaakt door Kunena