stambomen zoek

• Ad van 't Hullenaar
  • Auteur

stambomen zoek

29 jan 2021 09:24
Beste lezer, Ik ben de stamboom van de familie Maas zoek. Ook ben ik de stamboom van 't Hullenaar zoek, daar had ik 2 van. Eentje kan ik maar terugvinden onder /aldfaer oud/Aldfaer/Bestanden/ stamboom.aldf.
Personen uit de stamboom Maas die ik destijds ingevoerd heb komen wel in de personenlijst voor, bv Martinus Maas, doch ik kan ze niet openen. Personen met van 't Hullenaar komen niet in de personenlijst voor, alleen die paar personen mijn vader Gerardus Wilhelmus, mijn opa Hendrikus Donatus en mijn overgrootvader Arijanus. Al hun voorouders ben ik kwijt.
Mvrgr Ad van 't Hullenaar

Lees meer

Re: stambomen zoek

29 jan 2021 09:29
Kunt u eens Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden draaien met de vink op Stambomen en aan de rechterkant ook alle vinken aan als meerdere locaties heeft.

Heeft u iets aan de PC gewijzigd of bent u OneDrive gaan gebruiken?

• Ad van 't Hullenaar
  • Auteur

29 jan 2021 09:31
Ik vergeet iets. Als u wilt mag u in mijn Aldfaer met stambomen kijken. Ik heb gelezen dat dit mogelijk is. Ik begrijp er helemaal niets van en heb van alles geprobeerd. Weet ook niet hoe dat werkt als u in mijn pc wilt kijken op Aldfaer.
Mvrgr Ad van 't Hullenaar

Lees meer

29 jan 2021 09:38
Meekijken kan, daarvoor moet u het programma Teamviewer installeren. Klik in de linker kolom op mijn naam en vervolgens op het enveloppe-icoontje voor mijn e-mailadres en stuur mij een mail om af te spreken.
Klik hier voor de info Wat is Teamviewer?

• Ad van 't Hullenaar
  • Auteur

29 jan 2021 09:45
Ik heb ze via uw aanwijzing gevonden, maar kan de bestanden niet openen omdat ze gemaakt zijn in een eerdere versie. Wat nu Han?

Lees meer

29 jan 2021 11:43
Dan heeft u intussen waarschijnlijk een nieuwe PC gekregen en daar Aldfaer op geïnstalleerd. Klopt dat?

Als dat zo is heeft u dan uw oude PC nog. Zo ja zorg dan dat u daar de oude versie van Aldfaer op geïnstalleerd word en werk op die manier uw bestanden bij. Op uw nieuwe PC met die Zoek Aldfaer bestanden kunt u zien met welke versie ze zijn aangemaakt. Na het wijwerken kunt u die bestanden op uw nieuwe PC plaatsen.

Als dat allemaal niet lukt dan wil ik ze wel converteren.

Nog een vraag. Waarom meerdere stambomen en niet alles in één. Dat bijt elkaar toch niet?

• Ad van 't Hullenaar
  • Auteur

31 jan 2021 09:59
Ik heb destijds een andere pc aangeschaft. Maar naar mijn mening had ik toen geen problemen met het openen van de stamboom Hullenaar Boek 3482 personen. (die kan ik niet openen nu ivm andere versie 4.2). Stamboom Maas kan ik helemaal niet meer terugvinden!, dat waren ook heel veel personen. Weet dus ook niet welke versie. Mijn oude pc heb ik niet meer. Het lukt me niet deze te converteren.
Uw opmerking waarom meerdere stambomen en niet alles in een. Begrijp ik niet. Het zijn verschillende stambomen : van 't Hullenaar 2x, Huijberts, van der Meijden en stamboom Maas (die ben ik zoek). Ik zou het erg fijn vinden als u ze will converteren. Mvrgr Ad van't Hullenaar
Verder wil ik elke stamboom de familienaam geven, maar dat lukt me ook niet. Het is telkens gissen welke stamboom ik open. Op Huijberts na.

Lees meer

31 jan 2021 10:27
Klik op de knop "Meer" onder mijn naam voor het emailadres waar u de stambomen die u nog heeft naar toe te sturen.

U moet een stamboombestand zien als een bak vol informatie. Dat kunnen best een aantal families zijn, waardoor u slechts 1 bestand heeft. Als u een parenteel o.i.d. maakt wordt toch alleen maar de gekoppelde personen weergegeven. Als u van al die families 1 bestand had gehad, dan was er nu ook niet 1 kwijt geweest
Zie ook samenvoegen

• Ad van 't Hullenaar
  • Auteur

04 feb 2021 12:31
Beste Han, ik heb uw e-mail adres gevonden, sorry maar hoe moet ik de stambomen, die ik nog heb aan u mailen? Ik ben niet zo goed thuis achter de PC, gezien mijn leeftijd. Ik dacht dat u mijn PC met Teamviewer over zou nemen. Deze is op mijn PC geinstalleerd. Maar goed als het op uw manier ook kan, dan vind ik het prima. Mvrgr Ad

Lees meer

04 feb 2021 12:50
Ad, stuur mij een email en dan maken we een afspraak.

Lees meer

05 feb 2021 16:36
Installatie gewijzigd naar de standaard, paden aangepast.
Oude stamboom bestanden gevonden en PC opgeschoond vwb Aldfaer.

Gemaakt door Kunena