risico van verlies gegevens bij opnieuw installeren van Aldfaer stamboomprogram

• Frans Mulder
  • Auteur

risico van verlies gegevens bij opnieuw installeren van Aldfaer stamboomprogram

28 jan 2021 18:11
Mijn broer Nico, thans 90 jaar oud, heeft vele jaren met veel enthousiasme gebruik gemaakt van het Aldfaer stamboomprogramma. De door hem verzamelde informatie is te lezen op de site: mulder-schiedam-nederland-blog.seniorennet.be
De laatste jaren was hij door omstandigheden helaas niet in de gelegenheid om de site met nieuwe informatie aan te vullen. Updates van het Aldfaer programma zijn door hem sinds 2010 niet meer gedownload. Vermoedelijk mede daarom werkt het stamboomprogramma thans niet meer op zijn PC.
Kan ik op de PC van mijn broer het Aldfaer stamboomprogramma (met de laatste update 8.1) installeren, zodat hij weer nieuwe mutaties in zijn hierboven genoemd blog kan aanbrengen? Of loopt Nico dan het risico dat zijn, in vele jaren verzamelde informatie, dan niet meer benaderd kan worden of in het ergste geval van zijn PC zal verdwijnen?
Broer Nico werkt met Windows-10
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie.
Frans Mulder

Lees meer

Re: risico van verlies gegevens bij opnieuw installeren van Aldfaer stamboomprogram

28 jan 2021 18:55
Beste,
als het programma niet meer werkt, dan zou u het versienummer moeten achterhalen óf de datum van het programma.
Voor het laatste kunt u met de verkenner naar C:\Aldfaer en dan kijken naar de datum van de toepassing Aldfaer.exe

Daarna krijgt u verder advies hoe te handelen.

Gemaakt door Kunena