- Bedankjes 0
Foto's, afbeeldingen plots geroteerd
- Werner Stuer
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Foto's, afbeeldingen plots geroteerd
26 jan 2021 10:45
Ik werk met Aldfaer 8.1 en windows 10 Home 64 bit.
Nu heb ik de laatste tijd iets vreemds voor, sommige afbeeldingen staan in Aldfaer geroteerd (90°).
Zie foto's in bijlage.
Van zodra ik de afbeeldingen open via de bewerken knop staat ze in de afbeeldingsvieuwer wel correct.
Vroeger heb ik dit nooit voorgehad, iemand een idee?
Werner
Nu heb ik de laatste tijd iets vreemds voor, sommige afbeeldingen staan in Aldfaer geroteerd (90°).
Zie foto's in bijlage.
Van zodra ik de afbeeldingen open via de bewerken knop staat ze in de afbeeldingsvieuwer wel correct.
Vroeger heb ik dit nooit voorgehad, iemand een idee?
Werner
- Han Kortekaas
-
Re: Foto's, afbeeldingen plots geroteerd
26 jan 2021 10:48
Remedie is om de afbeelding in het fotoprogramma te openen en dan roteren totdat je hem weer goed ziet staan en de foto weer op te slaan. Fotoprogramma's corrigeren vaak bij opening van de foto al de stand.
- Werner Stuer
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 jan 2021 10:53
Dan openen ze geroteerd in de fotoweergave van het fotoprogramma (standaard windows viewer).
Als ik ze daarmee juist zet staan ze in Aldfaer geroteerd
Als ik ze daarmee juist zet staan ze in Aldfaer geroteerd
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
26 jan 2021 11:44 - 26 jan 2021 11:46
De foto moet in een fotobewerkingsprogramma geopend worden, dan roteren en opslaan als nieuwe foto.
Indien u geen fotobewerkingsprogramma hebt, zoals Photoshop, Gimp, Irfanview of Xnview (de laatste 3 zijn gratis) kan het met Windows Paint ook.
Indien u geen fotobewerkingsprogramma hebt, zoals Photoshop, Gimp, Irfanview of Xnview (de laatste 3 zijn gratis) kan het met Windows Paint ook.
Laatst bewerkt 26 jan 2021 11:46 door JayCee.
- Werner Stuer
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 jan 2021 11:47Han Kortekaas schreef : Remedie is om de afbeelding in het fotoprogramma te openen en dan roteren totdat je hem weer goed ziet staan en de foto weer op te slaan. Fotoprogramma's corrigeren vaak bij opening van de foto al de stand.
Ik denk dat ik het gevonden heb, heeft iets te maken met het automatisch roteren van Windows.
Je moet het bestand in viewer openen, bewerken, draaien en opslaan.
Als je het enkel in viewer draait is de oorspronkelijke positie niet aangepast.
Bedankt.
- Ruud de Ruiter
-
26 jan 2021 15:58 - 26 jan 2021 16:01
Omdat die Windows viewer vanaf W10 je bedriegt. Je draait de foto in b.v. de Windows verkenner, maar zodra je een dergelijke foto in een foto programma, en dus ook Aldfaer, opent is deze niet gedraaid.
Eerder in W8 was draaien in de Windows verkenner "hard". Nu dus niet meer.
Dit is naar mijn mening het gevolg van Windows aanpassen aan iOS/Android fotografie
:evil:
Eerder in W8 was draaien in de Windows verkenner "hard". Nu dus niet meer.
Dit is naar mijn mening het gevolg van Windows aanpassen aan iOS/Android fotografie
Laatst bewerkt 26 jan 2021 16:01 door Ruud de Ruiter.