- Bedankjes 996
Overzetten data van laptop naar pc
- Paul
- Auteur
Overzetten data van laptop naar pc
23 jan 2021 12:51
Ik heb Aldfaer met mijn stamboom op een laptop staan (in de map C:\Aldfaer). Nu wil ik de data importeren op mijn pc waar ook Aldfaer op staat. Ik heb op de laptop de submappen (Aldfaer-sjablonen, Invoegtoepassingen, map mijnstamboom, Rapportuitvoer en Veiligheidskopieën) ingepakt en vervolgens op Dropbox gezet. Vervolgens via Dropbox heb ik het zip-bestand gedowload en uitgepakt.
Vervolgens heb ik de mappen uit het uitgepakte bestand gekopieerd naar de map c:\Aldfaer\mijnstamboom. Het vreemde is dan dan alle bestanden dan bestandsgrootte 0 krijgen terwijl in het gedownloade bestand wel de juiste bestandsgrootte te zien is.
Vraag: wat doe ik verkeerd? Is er een stappenplan om de data over te zetten van apparaat 1 naar apparaat 2?
Vervolgens heb ik de mappen uit het uitgepakte bestand gekopieerd naar de map c:\Aldfaer\mijnstamboom. Het vreemde is dan dan alle bestanden dan bestandsgrootte 0 krijgen terwijl in het gedownloade bestand wel de juiste bestandsgrootte te zien is.
Vraag: wat doe ik verkeerd? Is er een stappenplan om de data over te zetten van apparaat 1 naar apparaat 2?
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Overzetten data van laptop naar pc
23 jan 2021 13:05 - 23 jan 2021 13:08
Paul,
Blijf van Dropbox af.
Aldfaer-sjablonen staat op uw LT al op de verkeerde plaats. Die hoort te staan in C:\Aldfaer.
Als u Aldfaer op uw PC via de standaard installatie procedure heeft geïnstaleerd dan staan deze op je juiste plaats.
De rest van uw informatie staan op: C:\Users\uw pc-naam\Documents\Aldfaer
Van uw LT kopieert u deze naar uw PC en u verwijdert daar de verkeerd geplaatste Aldfaer-sjablonen
Start Aldfaer en open uw bestand
Mogelijk moet u op de PC de Aldfaer instellingen aanpassen:
Menu > Extra > Instellingen
en
Menu > Stamboom > Eigenschappen
Blijf van Dropbox af.
Aldfaer-sjablonen staat op uw LT al op de verkeerde plaats. Die hoort te staan in C:\Aldfaer.
Als u Aldfaer op uw PC via de standaard installatie procedure heeft geïnstaleerd dan staan deze op je juiste plaats.
De rest van uw informatie staan op: C:\Users\uw pc-naam\Documents\Aldfaer
Van uw LT kopieert u deze naar uw PC en u verwijdert daar de verkeerd geplaatste Aldfaer-sjablonen
Start Aldfaer en open uw bestand
Mogelijk moet u op de PC de Aldfaer instellingen aanpassen:
Menu > Extra > Instellingen
en
Menu > Stamboom > Eigenschappen
Laatst bewerkt 23 jan 2021 13:08 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
- Paul
- Auteur
Re: Overzetten data van laptop naar pc
23 jan 2021 14:34
Han en Ruud, bedankt voor jullie snelle reactie! Het is gelukt.