- Bedankjes 1634
Html omzetten
- O. Ruiters
- Auteur
Html omzetten
22 jan 2021 12:46
Hallo,
Wil graag een grafisch parenteel en/of kwartiestraat naar mijn nicht sturen.
Alle rapporten worden opgemaakt in HTML formaat. Hoe kan ik dat omzetten naar een formaat dat door een ander makkelijk is te bekijken?
PDF of in WORD o.i.d. zou handig zijn.
Weet alleen niet hoe ik dat moet doen.
Dank voor tips.
Groet
Oscar
Wil graag een grafisch parenteel en/of kwartiestraat naar mijn nicht sturen.
Alle rapporten worden opgemaakt in HTML formaat. Hoe kan ik dat omzetten naar een formaat dat door een ander makkelijk is te bekijken?
PDF of in WORD o.i.d. zou handig zijn.
Weet alleen niet hoe ik dat moet doen.
Dank voor tips.
Groet
Oscar
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Html omzetten
22 jan 2021 12:57
Ga naar Bonus rapporten > Grafisch > Grafisch afdrukken, waar het principe wordt uitgelegd.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
22 jan 2021 13:16
aanvullend en terzijde:
als "een ander" een smartphone/iphone, tablet of pc heeft volstaat het het html-bestand op te sturen. Het rapport in html bekijken behoud het voordeel de details van elke persoon te kunnen weergeven, door op het persoonsvakje te klikken, alsook een index van alle personen die in het rapport voorkomen.
als "een ander" een smartphone/iphone, tablet of pc heeft volstaat het het html-bestand op te sturen. Het rapport in html bekijken behoud het voordeel de details van elke persoon te kunnen weergeven, door op het persoonsvakje te klikken, alsook een index van alle personen die in het rapport voorkomen.
- De Coster René
-
22 jan 2021 14:13
Het zal niet volstaan om alleen de gegenereerde html door te sturen.
In de map "Rapportuitvoer' wordt een tijdelijke map aangemaakt en zolang her grafisch rapport op scherm staat kun je daar de 3 nodige bestanden vinden.
Je hebt de *.css en *.js nodig voor de layout.
In de map "Rapportuitvoer' wordt een tijdelijke map aangemaakt en zolang her grafisch rapport op scherm staat kun je daar de 3 nodige bestanden vinden.
Je hebt de *.css en *.js nodig voor de layout.
- O. Ruiters
- Auteur
22 jan 2021 16:19
Heb inmiddels wat zitten stoeien en ben er uit.
Redelijk simpel:
Het gegenereerde html bestand geopend in CHROME.
Daar klik ik in het menu rechtsboven. op afdrukken, dan afdrukken naar pdf bestand.
Et voila daar staat het bestand incl. opmaak in de aangegeven map.
(voor nu is het meesturen van de link niet gewenst/nodig dus ik ben blij met deze oplossing.)
Als je tóch de links wilt sturen dan is het sturen van de link naar de HTML pagina niet voldoende? Dan zal je de webpagina op een website moeten zetten of de pagina hosten vanaf je eigen computer? Of zie ik dat verkeerd?
THX voor de antwoorden.
Oscar
Redelijk simpel:
Het gegenereerde html bestand geopend in CHROME.
Daar klik ik in het menu rechtsboven. op afdrukken, dan afdrukken naar pdf bestand.
Et voila daar staat het bestand incl. opmaak in de aangegeven map.
(voor nu is het meesturen van de link niet gewenst/nodig dus ik ben blij met deze oplossing.)
Als je tóch de links wilt sturen dan is het sturen van de link naar de HTML pagina niet voldoende? Dan zal je de webpagina op een website moeten zetten of de pagina hosten vanaf je eigen computer? Of zie ik dat verkeerd?
THX voor de antwoorden.
Oscar
- Han Kortekaas
-
22 jan 2021 17:03
U heeft het principe van afdrukken via *.pdf wel te pakken, maar besef dat niet ieder html bestand met veel grafisch werk goed zal overkomen. Vandaar de verwijzing naar een volledige beschrijving in de Bonusrapporten
- De Coster René
-
23 jan 2021 05:48
Oscar,
Als je een parenteel hebt dat uit meerdere pagina's bestaat, omdat je bijv. het 'aantal generaties per pagina' op 4 hebt gezet, dan zul je verschillende html's moeten doorsturen naar uw ontvanger.
Het is niet nodig de html's op een website te plaatsen, maar het is best dat de ontvanger de bestanden in een aparte map plaatst, en van daaruit de 'index.html' lanceert.
In bijlage een voorbeeld van de (bij mij) gegenereerde html's.
Als je een parenteel hebt dat uit meerdere pagina's bestaat, omdat je bijv. het 'aantal generaties per pagina' op 4 hebt gezet, dan zul je verschillende html's moeten doorsturen naar uw ontvanger.
Het is niet nodig de html's op een website te plaatsen, maar het is best dat de ontvanger de bestanden in een aparte map plaatst, en van daaruit de 'index.html' lanceert.
In bijlage een voorbeeld van de (bij mij) gegenereerde html's.