foutmelding bij gebruik sjabword

Lees meer

foutmelding bij gebruik sjabword

21 jan 2021 14:53
Als ik een rapport genereer met sjabword krijg ik in de laatst fase van de uitvoering de melding "fout 5251 tijdens uitvoeren"
volgens zijn de pagina's niet vermeld en wordt geen opsomming van de bijlagen (afbeeldingen) gegeven
Bij het zoeken naar een oplossing verschijnt o.a.onderstaande tekst, waarvan de onderste regel geel is gemarkeerd.
Hoe kan ik dit oplossen

VerActiveDocument.Tables(teller).Select
Selection.MoveDown unit:=wdLine
Selection.HomeKey unit:=wdLine
Selection.MoveRight unit:=wdCharacter, Extend:=wdExtend
If Asc(Selection.Text) = 12 Or Asc(Selection.Text) = 13 Then
Selection.InsertBefore (" ")

Lees meer

Re: foutmelding bij gebruik sjabword

21 jan 2021 18:38
Douwe,

Van welk Aldfaer rapport probeer je de uitvoer in Sjab2Word te openen?

Lees meer

21 jan 2021 18:57
Dag Meije,
Het probleem doet zich voor bij “ maak boeken” , maar ook bij een willekeurige genealogie. In het verleden heb ik dit probleem niet gehad. Kan het zijn dat het aan de versie van sjab2 word ligt. Ik gebruik nu de laatste versie. Volgens mij had ik dit bij de 2 vorige versies niet. Maar die heb ik niet meer.
Ik maak gebruik van Word 2007

Lees meer

21 jan 2021 19:42
Dag Douwe,
De laatste versie van Sjab2Word versie 7.4 en Word 2007 werkt met Maak boeken bij mij zonder fouten

Lees meer

21 jan 2021 20:02
Waar kan het probleem dan zitten? Het doet zich niet alleen voor bij “ maak boeken”, maar ook bij andere rapporten. Het gaat ook bij grote rapporten bijna tot het einde goed. Alle hyperlinks gaan goed. Daarna komt de foutmelding en stopt sjab2word. Het word document is dan wel bijna volledig. De paginanummers ontbreken evenals de opsomming van de getoonde afbeeldingen. Ik kan natuurlijk vervolgens wel via word de paginanummers invoegen, maar dan ontbreekt nog steeds de opsomming van de afbeeldingen. Ik heb toch liever dat sjab2word het document volledig afmaakt zonder foutmelding. Heb jij een oplossing.

Lees meer

22 jan 2021 13:22
Douwe,
Wat je zou kunnen proberen of de fout wordt veroorzaakt door een afbeelding.
Vink in Aldfaer Instellingen materiaal uit, waardoor de afbeeldingen niet meer in het rapporten worden getoond.
Als het rapport dan wel goed wordt uitgevoerd door Sjab2Word dan weet je dat het een afbeelding is die dit veroorzaakt.
Indien goed zonder afbeeldingen dan kun je nog eens het rapport maken met maar 1 afbeelding persoon om te kijken of dat wel goed gaat.

Lees meer

22 jan 2021 14:02
Dag Meije,
Zonder afbeeldingen gaat het goed. Als ik het uitvoer met Max 1 afbeelding per persoon niet. Sjab2word geeft de foutmelding bijna aan eind van de procedure “ Algemene document opmaak herschikken tabel. De afbeeldingen staan dan wel in het rapport, maar de paginanummers niet en ook geen overzicht dat het aantal afbeeldingen weergeeft. Omdat de afbeeldingen gewoon worden vertoond vraag ik me af of het wel aan mijn afbeeldingen kan liggen. Als dat wel zo mocht zijn, wat kan ik daar dan aan doen.?

Lees meer

22 jan 2021 15:25
Dag Douwe,

De foutmelding zegt mij niets, Mogelijk heeft daar de maker van Sjab2Word antwoord op heeft.

Wat je verder zou kunnen proberen om eerst weer een rapport aan te maken met Max. 1
En bij Instellingen tab Rapporten de Begrenzing van het aantal generaties in te stellen begin met 1 en als dat goed gaat weet je dat de afbeeldingen van de personen behorende bij generatie 1 niet de oorzaak zijn. Ga zo verder tot dat de fout weer terug komt.
Daarmee bereik je er een beperkt aantal foto's waarin dan nog de fout aanwezig zijn.

Lees meer

22 jan 2021 15:36
Dag Meije,
Kan het formaat van de foto’s ook de boosdoener zijn. De meeste foto’ s zijn niet groter dan 200 KB. Niettemin zitten er ook grotere in mijn materiaal. 1 tot 2 mb

Lees meer

22 jan 2021 16:27
Douwe,

De bestandsgrootte is denk ik niet het probleem. Eerder denk ik aan een afwijkende verhouding in de hoogte en breedte van de foto.
Zijn alle foto's in jpg of zijn er ook nog andere?

Lees meer

22 jan 2021 16:55
Er zijn er een paar in ander formaat. Afwijkende verhouding komt ook af en toe voor

Lees meer

22 jan 2021 16:58
Niettemin versnchijnen wel alle foto’s in de rapportage

Gemaakt door Kunena