- Bedankjes 1024
roepnaam
- Wolter van der Linde
- Auteur
roepnaam
18 jan 2021 12:38
Ik heb een cedcom waar de roepnaam tussen aanhalingstekens staat direct achter de voornaam. Aldfaer heeft daar een apart veld voor. Hoe krijg ik die roepnaam in dat veld?. Natuurlijk kan ik dat handmatig stuk voor stuk doen maar dat is bij duizenden personen een heel karwei.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: roepnaam
18 jan 2021 12:52 - 18 jan 2021 12:58
Zoals u het beschrijft maakt de roepnaam deel uit van de voornaam. Helaas is er m.i. dan geen andere mogelijkheid dan handmatig te wijzigen.
een bedenking: in het programma waarvan de gedcom afkomstig is werd de voornaam met roepnaam, zoals beschreven, gebruikt. Wanneer in Aldfaer een roepnaam is ingevuld dan worden in de rapporten de voornamen op identieke wijze weergegeven, dus voornaam gevolgd door roepnaam tussen (). (terzijde: persoonlijk vind ik tussen aanhalingstekens mooier) Zijn de wijzigingen dan wel nodig?
een bedenking: in het programma waarvan de gedcom afkomstig is werd de voornaam met roepnaam, zoals beschreven, gebruikt. Wanneer in Aldfaer een roepnaam is ingevuld dan worden in de rapporten de voornamen op identieke wijze weergegeven, dus voornaam gevolgd door roepnaam tussen (). (terzijde: persoonlijk vind ik tussen aanhalingstekens mooier) Zijn de wijzigingen dan wel nodig?
Laatst bewerkt 18 jan 2021 12:58 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wolter van der Linde
- Wolter van der Linde
- Auteur
Re: roepnaam
18 jan 2021 13:38
Bedankt voor de snelle reactie. Zoals u het uitlegt is het inderdaad niet nodig om de roepnaam dan in een apart veld te zetten