Invoer ' Feiten '

Lees meer

Invoer ' Feiten '

17 jan 2021 19:13
Hallo, een vraagje, bij ' Feiten ' geef ik nogal wat gegevens in, bv. adressen in dit geval.
Als ik een persoon heb met bv. 10 verschillende gekende woonplaatsen geef ik deze in ; bij de persoon zie ik dan een lijst van alle woonplaatsen vermeld onder " Inhoud " omdat dit soms moment-opnames zijn bij opzoekingen is de begin en einddatum niet altijd zeker. In die zin vul ik bij " Notitie " een jaartal in. dan bekom ik echter een overzicht gerangschikt op alfabet volgens ..straat - dorp ...
Ik weet dat het invullen op periode een perfect overzicht geeft, maar veelal is er geen duidelijkheid van juiste begin - einddatum.
Bestaat er een mogelijkheid om de vermelding " vanaf " niet op te nemen en enkel het jaartal ? Kan ik daar jaartal ingeven en krijg ik een overzicht volgen datum.
Wat betreft " Tot " is het eenvoudiger, een zekerheid is datum van overlijden, maar als je teruggaat naar voor 1900 is het niet steeds duidelijk wanneer bv. een verhuis plaatsvond, is het soms verwarrend.
Mogelijks kan het via aanpassing ' enkel voor eigen doel, sjabloon ? '
Dank voor uw aandacht, vriendelijke groeten,
Wille R.

Lees meer

Re: Invoer ' Feiten '

17 jan 2021 19:54 - 17 jan 2021 20:01
'Vanaf' en 'tot' kan vermeden worden door in beide datumvelden dezelfde datum in te vullen. De rangschikking gebeurt per datum.
In één van de velden een volledige datum en in het andere een jaartal dan wordt alleen het jaartal weergegeven. De volledige datum wordt wel bewaard.
Open een feitvenster en toets F1 geeft u een overzicht.
Laatst bewerkt 17 jan 2021 20:01 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WILLE Roland

Gemaakt door Kunena