aldfaer 8.1:na upload gemcom:er is geen geldig familienr.;bij 7.1 geen probleem.

• Melgert Dekker
  • Auteur

aldfaer 8.1:na upload gemcom:er is geen geldig familienr.;bij 7.1 geen probleem.

14 jan 2021 13:37 - 14 jan 2021 18:58
Hallo,

Bij het uploaden naar mijn website van het gemcom bestand krijg ik bij aldfaer 8.1 de melding:
"er is iets misgegaan, er is geen geldig familienummer.

Heb daarm aldfaer 7.2 weer geïnstalleerd en dan geen melding ,meer.

Wat doe ik fout bij 8.1 ?

Bij voorbaat dank voor de oplossing,

Melgert
email weggehaald
webmaster
Laatst bewerkt 14 jan 2021 18:58 door Webmaster.

Lees meer

Re: aldfaer 8.1:na upload gemcom:er is geen geldig familienr.;bij 7.1 geen probleem.

14 jan 2021 13:51
Melgert,
Email adressen mogen niet in een post ! wel bij uw profiel.

Wat uw vraag betreft: bedoel je het uploaden van een gedcom naar een PHP-Flexitree ?

• Melgert Dekker
  • Auteur

Re: aldfaer 8.1:na upload gemcom:er is geen geldig familienr.;bij 7.1 geen probleem.

14 jan 2021 18:51
Bedankt voor de tip mbt email, zal ik in het vervolg weglaten.
Ik maak gebruik van de diensten van deds.nl en die werken inderdaad met PHP.
Melgert

Lees meer

14 jan 2021 19:00
probeer die gedcom eens in te lezen in een nieuw bestand in Aldfaer en ontdek dan waar de fout zit, eventueel op te lossen door Stamboom > 'Controleer gegevens' te draaien.

• Melgert Dekker
  • Auteur

15 jan 2021 13:24
Heb de instructie opgevolgd. Geen oplossing. Bij 8.0 hetzelfde. Heb diverse testen uitgevoerd. Het programma 8.1 werkt op zich wel goed met kwartierstaat ook met grafisch. Nuj weer versie 7.2 in gebruik. Geen probleem meer. Overgang van Gedcom naar Aldfaer versie 8 moet mijns inziens het verschil maken.

.

Lees meer

15 jan 2021 13:49
Even terug naar af. Ik snap eigenlijk niet wat u exact bedoelt met
Bij het uploaden naar mijn website van het gemcom bestand krijg ik bij aldfaer 8.1 de melding:
"er is iets misgegaan, er is geen geldig familienummer.
Bedoelt u soms bij het maken van een Export gedcom bestand, want bij een upload van een gedcom heb je Aldfaer helemaal niet nodig.?

U wisselt wel makkelijk van Aldfaer versies; heeft u soms beide geïnstalleerd?

Als u Stamboom > Controleer gegevens draait , dan moet u een melding krijgen over inconsistenterelatiecode, U heeft niet gemeld of u dat inderdaad gedraaid heeft. Zowel in 7.2 als 8.1

• Melgert Dekker
  • Auteur

16 jan 2021 10:58
het gaat om het maken van een export gedcom bestand en het uploaden naar de webserver om vervolgens het stappenplan uit te voeren voor invoering in de website.

Lees meer

16 jan 2021 11:20
U heeft dus een melding gekregen bij het maken van een Export gedcom.
Heeft u nu Stamboom Controleer gegevens gedraaid of niet?
Als u dat niet doet kan ik u verder niet van advies dienen.

Gemaakt door Kunena